Toon posts:

P35 DS3 Lan verbinding weigerd soms!

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vannochtend had ik een probleem mijn eigen pc deed de lan verbinding het gewoon, maar mijn broers pc kon geen verbinding krijgen.
Ik zag dat er ook geen lichtjes branden rond de kabel zoals wel had gemoeten normaal.
Aleen nu doet ie het weer na een uur uit te hebben gestaan (power er ook af enz.).
Zou dit een bios probleem zijn, de pc heeft een F4 bios en dacht dat er al een F8 of 9 was.
Ik heb de bios al een keer geprobeerd te updaten via dat speciale programma van gigabyte, want heb geen diskette standaard geinstaleerd in me broers pc.
Dit liep aleen niet goed af pc kreeg BSOD en liep compleet vast in windows.
Toen maar bios terug gedaan naar F4 met diskette.(dus even tijdelijke diskette er in gedaan)

Aan de router en modem ligt het niet want mijn pc doet het en heb modem ook direct op mijn broers pc gezet.

Of is er nog een andere oorzaak?

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-03 20:06

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Volgens mij is er een centraal topic waar vragen met betrekking tot de p35 serie van gigabyte gesteld kunnen worden.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-03 02:21
2 Dingen:
-Heb je de drivers van de CD geinstalleerd? (LAN driver)
-Probeer eens tegelijk het ip van je router en een website (bv tweakers.net) te pingen met -t (= unlimited).

Als ie wel naar je router pingt, dan zit er WAN iets fout, anders LAN.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wel de drivers geinstaleerd.
Maar hoe ping je een website, en je modem?

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-03 02:21
start -> run/uitvoeren -> ping *ip router* (bv 192.168.1.1) -t , ping tweakers.net -t
of als je niet wilt dat command prompt afsluit, als ie klaar is: Start -> run/uitvoeren -> cmd -> ping *ip router* (bv 192.168.1.1) -t / ping tweakers.net -t

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 20:02

lier

MikroTik nerd

Power save opties al bekeken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
En als ik antwoord krijg dan is het goed neem ik aan.
Power save waar vind ik dat?
In bios?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 14:42 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-03 20:02

lier

MikroTik nerd

Eigenschappen van je netwerkkaart, tabblad "Energiebeheer" optie "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen".

Eerst het probleem, dan de oplossing

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Maar hoe ping je een website, en je modem?
Dit is wel erg basic. Neem anders eerst eens een kijkje in de hoofdgroep Netwerken, en dan met name in de FAQ van Network Troubleshooting.

En check ook even de D/T-regels in het Nederlands. Persoonsvorm = stam + t. Je titel ziet er niet zo best uit...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.