Van Laptop naar TV problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.074 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• m_grondijs
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-03-2024
ok dit is mijn probleem: ik probeer al een tijdje me laptop aan te sluiten op mijn tv, hiervoor heb ik zoals vele mensen de rode gele en witte kabeltjes die je op de tv kan aansluiten maar de laptop herkende zelfs de TV niet als 2e beeldscherm maar goed.. Hierna heb ik andere kabeltjes gehaald. een rode, groene, en blauwe. en een 15 pins die je in je laptop doet. Ik wist niet in welke gaatjes de kabeltjes moesten omdat ze naturlijk van verschillende kleur zijn omdat mijn tv rood geel en wit heeft zoals bij de meesten. Maar iddgeval ik heb alle mogelijke combinaties geprobeerd en op het juiste kanaal gezet, mijn laptop herkent het beeldscherm wel. Ik kan het ook als hoofdscherm uitkeizen en dan is mijn muis op mijn laptop weg, dan neem i kaan dat ik ie dan dus op het beeldscherm te voorschijn komt. maar helaas, ik hoor alleen maar CHHHHHHHHHHHHHHHHHHH een soort ruis. en ik zie geen beeld, geen patronen, alleen soms witte zwarte flikkerende strepen meer niet. Mijn verticale synchronisatie staat uit, als dat iets zou mogen helpen. Hierdoor heb ik hogere fps in game. Ik heb geen idee hoe ik het beeld op me laptop krijg, heb ook al hoop geprobeerd in NVIDIA menu, zoals ik zei hij identificeert mijn tv wel maar ik krijg er gewoon geen beeld op.

Ik kwam erachter dat die rode groene etc. dus vor HDTV is.. dit heb ik niet
Dus nu naar het probleem met de rood,witte en gele kabeltjes.

Ik heb in mijn laptop HDMI, Svideo ( acer aspire 5920G)
ik sluit de witte, rode, en gele kabeltjes in mijn tv, en sluit ze aan op mijn S-video in mijn laptop. Resultaat: geen beeldscherm identificatie. ( witte en rode zitten in mijn koptelefoon aansluiten voor het geluid maar dit is geen probleem want ik krijg wel geluid maar geen beeld )
Misschien moet ik een HDMI aansluiting kopen heb ik gelezen maar misschien kunnen jullie mij helpen hiermee.

Maar even dat mailadres er uit gesloopt anders ga je zeer vatbaar zijn voor spam mocht dit topic ooit door een zoekspin worden gevonden. Het is beter om niet zomaar je email adres als plain text ergens neer te zetten. Je kunt het hier keurig kwijt in de profiel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ultraman op 04-12-2007 12:35 ]

Verwijderd

Laat die rood / witte kabeltjes maar even zitten, dat is voor het geluid. En wat voor aansluiting heb je exact proberen te maken? S-Video? HDMI? Composiet?

• m_grondijs
ik heb geprobeerd een S-video aansluiting te maken maar dat is dus niet gelukt hij herkent het beeldscherm niet..
IK heb dus.. een S video aansluiting op Tv en op laptop. dus ik heb dus ook 1 kabel met een S-video aansluiting in me tv geplugd en die loopt naar me laptop ook naar het gaatje met s-video video, dus die zitten rechtstreeks naar elkaar toe.. en geluid heb ik dus..

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:43
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5920.html > "Driver en Utilities" onder het kopje Vista en dan VGA Driver nVidia.

Probeer die nieuwe drivers eensch :)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

No offence maar de RoodGroenBlauwe tulpjes aansluiten op je RoodWitGeel stekker is gewoon dom/onhandig.

RGB = alleen beeld (en niet speciaal voor HDTV) en dus niet beeld+geluid zoals je RoodWitGeel-stekker moet voorstellen. Heeft je TV uberhaupt RGB-ingang?

Via S-Video moet het meestal lukken; kijk even in je Nvidia-properties of je PAL-G of PAL-N ofzo kan selecteren.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2007 15:42 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• m_grondijs
Nee ik sluit RGB ook niet op RWG aan.. vergeet RGB maak ik geen gebruik meer van..

S loopt nu naar S en geluid heb ik so care ik ben nu weeeer nieuwste drivers instaleren dan reboot i kcomputer.. mayb dan.. en dan kijk ik gelijk naar PAL-G en PalN

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:30
Probeer eens om de kabel er in te steken, vervolgens de laptop aan te zetten en dan het scherm van je laptop direct dichtklappen. Soms zijn er wel problemen, deze methode heeft iig altijd goed gewerkt bij mijn oude Asus A6T. Je TV wordt dan het primaire scherm en dat pakt hij altijd wel.

[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 04-12-2007 16:15 ]

Pagina: 1