Toon posts:

Norton Goback. Is dit echt nuttig?

Pagina: 1
Acties:
  • 545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had sinds kort Norton Internet Security en Norton Goback op de PC staan.
Sindsdien werd hij heel traag, was de harde schijf voortdurend zonder ophouden aan het ratelen en duurde opstarten tergend lang.

Nu heb ik Goback er afgehaald (Norton Internet Security heb ik behouden).
Vanaf dan was het gedaan met die schijfactiviteit en blijft de harde schijf rustig als er geen programma's opgeroepen worden.
Ik heb die Goback er afgehaald om Partitionmagic te kunnen gebruiken (die zegt dat Goback weg moet) met als einddoel mijn PC dual boot met Ubuntu 7.10 te maken.

Nog een opmerking :
Voor het uninstalleren van Goback heb ik die eerst uitgeschakeld. Die gaf de melding dat hij zijn geschiedenis zal wissen. Ik heb ja geantwoordt.
Dat wissen heeft drie a vier uren geduurd????????? Het balkje ging zeer traag van 0 naar 100%.

Norton Internet Security daarentegen loopt als een zonnetje en doet zijn werk keurig zonder dat je computer vertraagt en zonder dat je er veel van merkt.

Waar is Goback goed voor? Bijna een jaar een slome PC gehad met een programma dat zoveel opslorpte dat ik nooit heb moeten gebruiken. Zelfs het uninstalleren was niet zonder veel moeite.
Je kan hetzelfde doen met het ingebouwde systeemherstel en software toevoegen/verwijderen tools van Windows.
Als ik wat misklooide aan de PC is het altijd gelukt met een herstelpunt van systeemherstel.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

http://en.wikipedia.org/wiki/GoBack is de eerste hit@Google, wat snap je er niet van? Daar staat onder andere uitgelegd waarom uninstalleren langer duurt dan alleen wat files verwijderen; de partities worden aangepast :) (Wat je trouwens wel erg afhankelijk maakt van de stabiliteit van de software, maar dat geldt natuurlijk ook voor veel andere zaken).

Kan vast interessant zijn, al helpt het natuurlijk niet tegen hardwareuitval. RAID, op de juiste manier backuppen en de standaard Windows System restore werkt dan ook, met minder performance dipjes.

Maar je hebt er vast bewust voor betaald, dus weet je de voordelen zelf ook :+

Dit is niet echt een beveiligingsvraagstuk denk ik, dus BV => CSA

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)