Sinds een heel aantal jaren geleden weer eens een kleine vraag van mij. Ik vroeg mij af hoe ik de kwaliteit van plaatjes optimaal kan houden voor een te printen .doc file. Als ik direct een .doc print gebruik ik .eps om de plaatjes kraakhelder te houden. De drukker vraagt echter om een .pdf file. Als ik de .doc met .eps files omzet naar .pdf gaat de kwaliteit van de plaatjes verloren. Hoe kan ik zorgen dat de kwaliteit van plaatjes via een .doc naar een .pdf file toch goed blijven? InDesign is geen tijd meer voor btw. Hoop echt dat jullie me kunnen helpen
!
Verwijderd
Sommige software (OpenOffice.org meen ik) vraagt in welke kwaliteit het PDF-document moet worden opgeslagen. 80% is dan de standaard. Als je 'm op 100% zet, neem ik aan dat de kwaliteit van je bronbestand behouden blijft.
Ik meen gehoord/gelezen te hebben dat alles wat je in Word plaatst, automatisch naar 72dpi omgezet wordt, en dus nutteloos is om te printen.. misschien dat iemand dit kan bevestigen?
Geldt voor Word ('98 en 2001) voor Mac: WD2001: Picture Is Increased in Size or Duplicated When Opened and Then ClosedKhaZ schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:27:
Ik meen gehoord/gelezen te hebben dat alles wat je in Word plaatst, automatisch naar 72dpi omgezet wordt, en dus nutteloos is om te printen.. misschien dat iemand dit kan bevestigen?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Lijkt me een softwareinstelling: Officesuites en -software
[ Voor 18% gewijzigd door André op 04-12-2007 14:59 ]
Inderdaad in je PDF conversie tooltje de instellingen omhoog gooien. Ik gebruik bijv. Fineprint PDF creator. Doet het prima, zeker bij 100%.
En nu wel in de volgende tussenliggende twee jaar met een ander meedenken he
Of heb je nu plaatjes als losse EPS ipv in Word zelf?
En nu wel in de volgende tussenliggende twee jaar met een ander meedenken he
Of heb je nu plaatjes als losse EPS ipv in Word zelf?
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Volgens mij is gebruik van EPS juist onderhand de enige garantie tot succes, als het gaat om hoge kwaliteit afbeeldingen, en behoud van bijvoorbeeld gebruikte PMS-kleuren.
Word kan namelijk zelf niks doen met EPS, en zal deze ongewijzigd in een PS-file opslaan.
Je moet dan wel je PDF maken met Adobe Acrobat-PDF-printer (dit gaat namelijk via een PS-file in de achtergrond).
Word kan namelijk zelf niks doen met EPS, en zal deze ongewijzigd in een PS-file opslaan.
Je moet dan wel je PDF maken met Adobe Acrobat-PDF-printer (dit gaat namelijk via een PS-file in de achtergrond).
Houdoe
Pagina: 1