Toon posts:

[Printer delen] Elke keer eerst na netwerklocaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb mijn printer gedeeld welke ik aangesloten heb op een computer die speciaal voor de printer is (windows 2000).

Nu heb ik op 3 computer de printer geinstalleerd via netwerklocaties --> printcomputer --> HP printer rechtermuisknop installeren (ofzoiets)

Nu heb ik bij 1 computer dat ik altijd kan printen.
Bij de andere 2 moet ik voordat ik wil printer eerst naar netwerklocaties --> printercomputer en dan gebruikersnaam invullen (geen wachtwoord)

Weet iemand hoe ik dit automatisch kan instellen, want kan geen optie kiezen van opslaan.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03 13:41

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Bestaan op alle computers dezelfde gebruikers met hetzelfde wachtwoord?

Bv overal gebruiker "pietje" met wachtwoord "printer", zodat de ingelogde gebruiker pietje ook rechten heeft op de andere PC om te mogen printen.

This footer is intentionally left blank

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Lege wachtwoorden is niet zo handig.

Of je zorgt dat de users op de printserver ook bestaan, maar dan met een (niet leeg) wachtwoord, of je geeft op de printserver everyone rechten op de printer.

En een printserver is wat energievriendelijker dan een complete pc. Maar dat terzijde. ;)

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal op de printcomputer eens de users aanmaken waar ze onder inloggen.

De computer was een oude van het werk en hij gaat alleen aan van 18:00 tot 23:00 meer niet, dus energie maakt nie zoveel uit

Verwijderd

als het echt niet lukt kan je ook natuurlijk de printerpoorten ook lokaal maken.

Net Use LPT3: \\servernaam\printernaam /persistent:yes