Toon posts:

Apple Macbook Pro vs. ?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst hoop ik dat dit niet wordt gerekend als een "wat moet ik kopen?"-topic.
Dit lijkt er natuurlijk wel op, maar ik ben voor een groot aantal leerlingen multimediavormgeven bezig onze nieuwe notebook te vinden.

Ik was benieuwd welke andere notebook nou vergelijkbaar is met onderstaande macbook pro.
Ga hem gebruiken voor HD films en de opleiding multimedia vormgeving.
Dan is een mac natuurlijk erg geschikt, maar ik hoor dat het tegenwoordig minder uitmaakt plus dat je toch wel aardig wat betaalt vanwege het merk. of niet?
Dus hierbij mijn vraag welke notebook vergelijkbaar is qua performance, maar dus goedkoper.

nog even snel de macbook specs:
2.2GHz Intel Core 2 Duo
1440 x 900 resolution
2GB memory
120GB hard drive1
8x double-layer SuperDrive
NVIDIA GeForce 8600M GT graphics with 128MB SDRAM

Ik hoop dat jullie ons hier kunnen helpen.
Mvg,

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Natuurlijk betaal je bij apple ook voor het merk, net zoals bij bv VAIO of een ander A-merk.. daarvoor heb je meestal ook een gebruiksvriendelijk ontwerp.
en volgens mij is het zeker bij een gebruiksobject als een laptop heel belangrijk dat deze prettig eruitziet en prettig functioneert

een Dell XPS M1530 , met Intel core Duo 2,2 Ghz, 2GB RAM, 250GB HDD, 8x DVD-writer, en eenzelfde videokaart met 256MB videogeheugen kost je €1500..
ongeveer gelijk stats of zelfs net iets beter, op het beeldscherm en de resolutie na, wél voor 500 euro minder..

praktisch gezien zul je daarmee vrijwel hetzelfde kunnen, met hooguit als uitzondering dat Final Cut Pro enkel op de MacBook zal draaien en mogelijk zal die beperktere resolutie ook wel ietsjes uitmaken.

Het is onzin om te denken dat voor een grafische of multimedia opleiding je een mac zou 'moeten' gebruiken of dat die per definitie beter zouden zijn voor dat vakgebied (de voorsprong van Mac in de grafische wereld is iets uit het verleden en wordt nogal overdreven, ik ken genoeg ontwerpers die er niet op werken en eigenlijk is er ook niet zo heel veel voor te zeggen, hooguit op het iets betere kleurbeheer van Macs na dan).

De afweging een mac te kopen is gewoon een persoonlijke keuze... ben je bereid net een ietsje meer te betalen voor een iets duurder merk, wat misschien een aantal kleine voordelen zou kunnen hebben, maar waarvoor je dan ook net die meerprijs moet willen betalen (in dit geval een meerprijs van tegen de 30% duurder)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Topicstarter
Plus dat ik als student 8% korting kan krijgen, dus dan sta je op 1750 euro!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

je hebt toch een specslijstje :?

Als er iets makkelijk vergelijken is dan is het wel specificaties, met andere woorden ik kan geen eigen inzet ontdekken en derhalve gaat je topic dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Dit topic is gesloten.