Toon posts:

[Powershot G9] Installatieproblemen onder vista

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een powershot g7 en heb nu een g9, die ik graag op mijn computer wil aansluiten.
Ik heb de bijgeleverde software (zoombrowser) geïnstalleerd. Zodra ik mijn camera aansluit, dan vindt de computer een Canon Digitale camera en vraagt of hij hiervoor naar een stuurprogramma moet zoeken. Ik klik dan ok en na verloop van tijd komt hij met de melding:

'Er is een stuurprogramma voor het apparaat gevonden, maar er is een fout opgetreden tijdens de poging om het stuurprogramma te installeren.

Digitale Fotocamera

De vereiste sectie kan niet worden gevonden in het .inf bestand'.

Vaag toch? Kan ik niet ergens de driver downloaden, zodat ik hem handmatig kan installeren? Bedankt voor elke hulp.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-01 08:41

Nik

Wat dacht je van www.canon.nl? Of sla ik nu de plank mis?

Nog geen 10 secondes zoekwerk: http://www.canon-europe.com/vista/index_NL.asp. Eigenlijk was het meer klikwerk. Dit had je zelf ook wel kunnen bedenken lijkt me.

[ Voor 59% gewijzigd door Nik op 04-12-2007 07:19 ]

Verwijderd

Afgezien van het nog slimmere antwoord van Proller, weet ik dat Vista regelmatig problemen geeft met USB sticks. Daarvoor kan je patch/fix/driver downloaden van de windhoos site.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

Los van het hele gedoe met Vista, wat gewoon een achterlijk slecht OS is, vraag ik me af wat het nut zou zijn van het 'aansluiten van de camera op de computer'.
Een G9 kan je volgens mij geen owner-information inzetten, hem gebruiken om je kaartjes te lezen is ook niet bepaald handig (TRAAG!) en dan blijft het wabcam-gedeelte zo'n beetje over.

Koop een cardreadertje en een webcam en je hebt beide beter geregeld. ;)

Bovendien had je met 15s googlen al 81800 hits gehad en daar moet toch wel iets tussenzitten. :Y)

Bericht hierboven

Dit topic is gesloten.