Toon posts:

Voeding doorgebrand?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb ongeveer een half jaar geleden een nieuwe pc gekocht,
met de volgende specs

Antec sonata 2 (+450 watt voeding van antec mee geleverd: smart power 2.0 )
Intel core 2 dual e6600
6600 GT Club3d
2gb kingston 6400 Ram werkgehuigen
1x hitachi dekstar HDD
1x Dvd 182-d samsung
1x arctic cooling freezer 7 pro(socket 775)

Nu zat ik te Lotro te spelen en ik ruik opeens een soort brandlucht (zoals verbrande klei), ik gelijk alles uit gezet omdat ik het nogal duidelijk rook.

Nu is mijn vraag of er iets in de voeding kan zijn doorgebrand (ik heb nog 2 andere computers in mijn huis die een stuk ouder zijn maar nog nooit zoiets mee gemaakt).
Verder doet mijn computer het nog wel als ik hem aan zet alleen komt die geur er vrijwel direct bij kijken.
Aangezien ik de voeding niet ga open maken omdat er nog garantie op zit

groeten GG

Verwijderd

Trek je kast even open en kijk of het wel van de voeding af komt. Die trekt doorgaans toch de lucht uit je kast en ook als dus bv. je mobo ergens niet goed is, komt die lucht achter uit de voeding en dan lijkt het al snel of je voeding het probleem is. Dat kan natuurlijk, maar inspecteer alle onderdelen in je PC. Kijken, ruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan en eerst dacht ik dat het uit mijn HDD kwam maar nu heb ik even gegoogled en blijkt dat er op dit forum nog een ander topic was over precies hetzelfde probleem dat ik heb(hoge toon als hij ''uit'' staat dus ik heb de stroom er maar volledig afgehaald en ga maar eens kijken naar een nieuwe voeding dan maar

Btw ik zal ff de link zoeken naar dat andere topic

edit: Antec Smartpower 450 2.0 dood (pas op)

De link

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 06:09 ]