Vreemde vraag, maar het moet vast mogelijk zijn denk ik zo, en wellicht heeft iemand het al eerder bedacht en zoek ik gewoon verkeerd.
Ik zou graag een applicatie hebben die via usb of printerpoort een SD kaart emuleert. U leest het goed, het moet zich voordoen als een SD-kaartje. Nu heb ik op internet een SD kaart emulator als onderdeel van Qemu zien rondzwerven, dus wellicht kan een deel van het software probleem al worden opgelost.
Wat wil ik bereiken?
Het uiteindelijke doel is om live data te halen uit een side scan sonar die NMEA output (diepte) om de seconde uitvoert, maar naar z'n SD kaartje direct een bitmapje toeschrijft. Ik wil op een computer ernaast dus een 'fake' SD kaart emuleren en onder Linux hangen aan een loopback device met een Fat16 systeem.
...maar uh skinkie kun je niet beter zelf een side scan sonar maken? Dat zou ik kunnen doen, ware ik 'toevallig' twee Longrange SSS heb...
...en wilde Longrange je dan niet helpen?
Die reageren niet op mijn uitgebreide e-mail met een voorstel om een 3D implementatie aan te bieden op hun eigen apparaat, of een seriele mode met daarin het bitmapje van dat moment.
dus eigenlijk wil je een super geil Virtual Tool Kit progje maken die de zee laat zien als een MRI plaatje? Precies! Met wat drempelwaarden uiteraard dat je de wrakken onder de boot nog beter kunt herkennen.
Ik zou graag een applicatie hebben die via usb of printerpoort een SD kaart emuleert. U leest het goed, het moet zich voordoen als een SD-kaartje. Nu heb ik op internet een SD kaart emulator als onderdeel van Qemu zien rondzwerven, dus wellicht kan een deel van het software probleem al worden opgelost.
Wat wil ik bereiken?
Het uiteindelijke doel is om live data te halen uit een side scan sonar die NMEA output (diepte) om de seconde uitvoert, maar naar z'n SD kaartje direct een bitmapje toeschrijft. Ik wil op een computer ernaast dus een 'fake' SD kaart emuleren en onder Linux hangen aan een loopback device met een Fat16 systeem.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!