Dag mensen,
Ik heb sinds 1/2 maanden een nieuw system.
Daar bij heb ik ook een Tagan Powersupply Easycon XL Series 600W bij gekocht.
Ik ging voor de stilte en heb veel gehoort dat Tagan daar goed in is.
Zelf vind ik dat op het moment dus helemaal niet.
Men voeding komt overal boven uit, zelfs boven men 8800GTS met standaart koeling die trouwens heel weinig geluid maakt. (hoor hem niet eens)
CPU koeling is vervangen door een 120mm fan die 990rpm max draait die je ook helemaal niet hoort.
Het raare is eigelijk dat als ik men computer net opstart (dus nacht uit gestaan) dat die dan wel langzaam begint en nauwlijks hoort, maar als die eenmaal 15min aan staat lijkt het erop dat die dan altijd 100% draait.
Voor de rest loopt alles goed geen vastlopers ect.
had even op een website een test gedaan op hoeveel watt men systeem ongeveer gebruikt op 90% load [url="http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine"]
Daar staat dat die +- nog geen 400watt gebruikt op 90% load.
Wie heeft ook ervaaring met deze voeding en kan met mij wat info delen of die geene het zelfde heeft of dat er bij mij iets niet helemaal goed zit of werkt.
Zal ff system geven.
CPU-Q6600 2.4@3.0 1.32V FSB-1333
MOBO-Asus Striker
4xDDR2 1gig (800mhz)
VGA-8800GTS 620MB (geen overclock -geen SLI -stock koeling)
2xdrives
2xHDD SATA (1x7200RPM 1x10.000RPM)
en wat fans die op een fancontroller zitten die allemaal zo laag mogelijk draaien behalve de cpu maar die hoor je echt nopes
Graag jullie reacties
en bedankt alvast.
Ik heb sinds 1/2 maanden een nieuw system.
Daar bij heb ik ook een Tagan Powersupply Easycon XL Series 600W bij gekocht.
Ik ging voor de stilte en heb veel gehoort dat Tagan daar goed in is.
Zelf vind ik dat op het moment dus helemaal niet.
Men voeding komt overal boven uit, zelfs boven men 8800GTS met standaart koeling die trouwens heel weinig geluid maakt. (hoor hem niet eens)
CPU koeling is vervangen door een 120mm fan die 990rpm max draait die je ook helemaal niet hoort.
Het raare is eigelijk dat als ik men computer net opstart (dus nacht uit gestaan) dat die dan wel langzaam begint en nauwlijks hoort, maar als die eenmaal 15min aan staat lijkt het erop dat die dan altijd 100% draait.
Voor de rest loopt alles goed geen vastlopers ect.
had even op een website een test gedaan op hoeveel watt men systeem ongeveer gebruikt op 90% load [url="http://www.extreme.outervision.com/PSUEngine"]
Daar staat dat die +- nog geen 400watt gebruikt op 90% load.
Wie heeft ook ervaaring met deze voeding en kan met mij wat info delen of die geene het zelfde heeft of dat er bij mij iets niet helemaal goed zit of werkt.
Zal ff system geven.
CPU-Q6600 2.4@3.0 1.32V FSB-1333
MOBO-Asus Striker
4xDDR2 1gig (800mhz)
VGA-8800GTS 620MB (geen overclock -geen SLI -stock koeling)
2xdrives
2xHDD SATA (1x7200RPM 1x10.000RPM)
en wat fans die op een fancontroller zitten die allemaal zo laag mogelijk draaien behalve de cpu maar die hoor je echt nopes
Graag jullie reacties
Blaad