Login in Leopard

Pagina: 1
Acties:

• High Quality king
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-02 23:28
Hallo iedereen,

Ik zet mijn macBook uit en klap hem dicht. Ik ga wat anders doen en zet daarna mijn Macbook weer aan. Mijn macbook geeft oppeens een login prompt waar hij voorheen in 1x doorstarte, met mijn gegevens kan ik niet inloggen.

Wat moet ik doen ? Ben ik al mijn gegevens kwijt ? Hoe kan dit ? Is dit een bekende bug ?

Ik hoop dat ik dit voortaan kan voorkomen, want ik wil gewoon op mijn macbookje kunnen werken.

Groet,
Floren

Ik kwam, Ik ben, En ik zal er altijd zijn

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
reboot eens een keer?

• High Quality king
Dat had ik natuurlijk al geprobeerd >:) .

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
je zult je login wel niet goed hebben. Het lijkt me niet dat je computer zelf een loginnaam met wachtwoord aanmaakt en deze ineens aan je vraagt... :?

• High Quality king
Op windows pc's heb ik wel gekkere dingen meegemaakt.

Maar het login scherm had ik voorheen uberhaubt niet. Hij starte gewoon door. Hij heeft dus in ieder geval iets verzonnen.

Groet,
Floren

• High Quality king
Is het niet te omzijlen ofzo ? Met een progje op een USB stick ofzo. Ik wil eigenlijk mijn applicaties en data behouden als het even kan. En dan de user acounts maar gewoon resetten.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 22:54

Exirion

Gadgetfetisjist

High Quality king schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 01:02:
Maar het login scherm had ik voorheen uberhaubt niet. Hij starte gewoon door. Hij heeft dus in ieder geval iets verzonnen.
Hij heeft helemaal niks verzonnen. Bij het installeren van OS X moet je je naamgegevens opgeven waarna een account met een accountnaam wordt aangemaakt die afgeleid is van je naam, Verder moet je daarbij een password opgeven dat aan je account gekoppeld wordt.

Als je laptop op standby springt omdat je 'm dichtklapt is het niet meer dan normaal dat je daarna je password moet opgeven. Da's simpelweg een bescherming voor jou als gebruiker. Dat password moet je gewoon zelf ergens hebben ingevoerd.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Bovendien kun je in je security preferences in het tabje general aanvinken of wel of geen wachtwoord gevraagd moet worden bij het uit sleep mode komen.

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-12-2025
je kan als het goed is met de installatie dvd het wachtwoord resetten, door er van te booten en dan heb je boven de in de balk er ergens een optie voor zitten als het goed is. Succes

Jouw naam in onder mijn Post

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13
Heb ik ook gehad! Mijn user was totaal verdwenen heb toen het volgende moeten doen.

1. Ik heb toen van de cd opgestart, de admin user geactiveerd.
2. Als admin ingelogd
3. Nieuwe user aangemaakt onder een andere naam (zelfde naam werkte niet). (vergeet niet admin en auto login)
4. copy & paste user folder
5. Reboot en alles werkt weer
6. Boze mail richting apple!
7. Vermoeden dat het hazel was, aangezien dat het laatste is wat ik heb getest.

[ Voor 7% gewijzigd door joint_me op 04-12-2007 09:44 ]

Hello fellow humans

Verwijderd

joint_me schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:43:
Dus je sloopt het zelf en geeft apple er de schuld van?

• High Quality king
Als je laptop op standby springt omdat je 'm dichtklapt is het niet meer dan normaal dat je daarna je password moet opgeven. Da's simpelweg een bescherming voor jou als gebruiker. Dat password moet je gewoon zelf ergens hebben ingevoerd.
Logisch als hij dat voorheen ook deed. Het wachtwoord dat ik heb opgegeven werkt in ieder geval niet met de naam die ik heb opgegeven.
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:02:
Bovendien kun je in je security preferences in het tabje general aanvinken of wel of geen wachtwoord gevraagd moet worden bij het uit sleep mode komen.
Ja dat is het probleem heb ik dus niet aangevinkt.
Gebruik zelf geen Hazel dus denk niet dat dat het in ieder geval bij mij was.
Ik geloof niet dat het spontaan omspringen van instellingen en het wissen van user acounts in de functie omschrijving van apple staat. Het zal dus wel een weinig voorkomend bugje zijn. Als ik mag gokken een foutje in de implementatie van kerberos misschien, is niet de eerste keer dat hier problemen mee zijn.(ik zeg niet dat het zo is).

Ik had het naieve vermoeden dat ik een reuze stabiel systeem zou krijgen met deze apple dus heb ik mijn recovery cd's ver weg gestopt. Ik ga ze zoeken en laat weten of het gelukt is.

Dankjewel voor alle hulp.

[ Voor 7% gewijzigd door High Quality king op 04-12-2007 10:28 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-02 22:54

Exirion

Gadgetfetisjist

joint_me schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:43:
Wat kan Apple hier aan doen?
Company: Noodlesoft, LLC
Die lui moet je hebben als het over Hazel gaat.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• High Quality king
Exirion schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:30:
[...]

Wat kan Apple hier aan doen?

[...]

Die lui moet je hebben als het over Hazel gaat.
Daar heb je wel een punt, maar ja ik gebruik dus geen Hazel, maar die voorkennis was destijds nog niet bekend.

Groet,
Floren

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 19:44

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Ik ken Hazel niet, maar als je daar je wachtwoord niet voor hebt moeten intikken dan ligt er wel degelijk (een gedeelte?) schuld bij Apple. Het mag niet voorkomen dat een appje zomaar het OS schade kan toebrengen zonder dat je het daar toestemming voor gegeven hebt dmv login :P

Verwijderd

Het OS is ansich geen schade toegebracht. Je kan wel, en dat is je eigen verantwoording, zonder speciale permissies bijvoorbeeld je EIGEN wachtwoord veranderen en je EIGEN bestanden stuk maken... Het zou wel een probleem zijn als je zonder speciale permissies bijvoorbeeld kernel extensies kan installeren enzo...

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:19:
[...]

Euhm nee, was ook niet echt een boze mail maar de report functie, daarna ging ik pas nadenken wat de oorzaak was.

En een programma installeren en 1 rule aanmaken wil ik ook niet echt zien als zelf slopen.

Trouwens ondertussen nog eens 4 forced reboots gehad, hazel is ondertussen verwijderd. Maar gelukkig is apple heilig en mag ik er niks slecht over zeggen. Ga voortaan mijn apple klachten maar in het windows topic posten, neem aan dat mijn problemen daar wel gewaardeerd worden!

Kunnen de vista fan-boys ook eens lachen!

Hello fellow humans

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

joint_me schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:58:
En een programma installeren en 1 rule aanmaken wil ik ook niet echt zien als zelf slopen.
Als jij dat programma m.b.v. het in typen van je wachtwoord permissie geeft om als root toegang te krijgen tot kritieke systeembestanden en dat programma maakt daar vervolgens een zooitje van dan kan dat prima hoor.
Trouwens ondertussen nog eens 4 forced reboots gehad, hazel is ondertussen verwijderd. Maar gelukkig is apple heilig en mag ik er niks slecht over zeggen. Ga voortaan mijn apple klachten maar in het windows topic posten, neem aan dat mijn problemen daar wel gewaardeerd worden!

Kunnen de vista fan-boys ook eens lachen!
Lekker volwassen gedrag hoor :/ Help liever de topicstarter met zijn probleem.

Wat betreft dat probleem, dit is geen bekende bug oid, dus vermoedelijk heb je ofwel zelf perongeluk een verkeerd vinkje aangezet ofwel een tooltje geinstalleerd dat dit ongevraagd voor je heeft aangepast. Dikke kans dat het inderdaad gewoon het wachtwoord is dat je bij het installeren hebt opgegeven, maar als je dat niet meer weet is er niets aan de hand (tenzij je FileVault gebruikt). Je kunt vanaf de installatie-CD opstarten en zo weer toegang tot je data en je systeem krijgen :)

[ Voor 13% gewijzigd door dawuss op 04-12-2007 20:09 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

toch even voor de duidelijkheid: ik draai ook zonder wachtwoord op geen enkel acount (ook niet administrator acount)

ik weet wel dat je bij het installeren ook niets in kunt vullen,

aan topicstarter: kun je niet gewoon op enter drukken zonder uberhaubt een wachtwoord in te vullen?

• High Quality king
Kan erop drukken maar log dan niet in.

Met andere woorden nee dus. Ik heb uit eindelijk geprobeerd opnieuw te instaleren, maar mijn cd's schijnen beschadigd te zijn. Ik heb alvast een HD voor time machine gekocht. Goed systeem hoor dat apple.

Sinds kort doet die macbook alleen maar toet toet bij het bios(EFI) scherm en knippert het ledje en start nu helemaal niet meer door.

Mijn HD zal wel kapot zijn ofzo, maar dat verklaard niet waarom hij de CD/DVD afkeurd.

[ Voor 52% gewijzigd door High Quality king op 06-12-2007 20:48 ]

Verwijderd

High Quality king schreef op donderdag 06 december 2007 @ 20:42:
Mijn HD zal wel kapot zijn ofzo, maar dat verklaard niet waarom hij de CD/DVD afkeurd.
Heb je ooit zelf een geheugen upgrade gedaan? Niet helemaal goed werkend geheugen kan ook de raarste problemen veroorzaken, inclusief het afkeuren van goede media en het verknallen van systeembestanden...

• High Quality king
Qlone, je bent de man/vrouw.

Dat was hem, daar zullen de problemen in eerste instantie dan ook wel mee begonnen zijn.

Bedankt een hele hoop, nu nog even kijken welke van de 2 strookjes kaput is.

• High Quality king
Strookje vervangen en alles werkt weer zoals het moet.

Pagina: 1