Toon posts:

Geïntegreerde Intel® Graphics Media Accelerator 3100

Pagina: 1
Acties:
  • 7.120 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoe presteert de geïntegreerde Intel Graphics Media Accelerator 3100 t.o.v. een low budget grafische kaart.

Ik twijfel, bij de aankoop van een PC, voor de optie van een grafische kaart.

De PC wordt gebruikt door een 6 jarige beginner.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Depends wat hij erop gaat spelen.

Maar van een Intel GMA en een Low budget kaart moet ge echt niets verwachten...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Ziasod
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-07-2025
heb zelf zeer slechte ervaring met Intel Graphics Media Accelerator drivers.

zal zeker ff een week ebay/marktplaats/speuders/2dehands sites af gaan voordat ik mezelf settle met die 3.1K

charts
http://www23.tomshardware...=855&model2=740&chart=275

tuurlijk wil je een 6 jarige geen straalkachel geven, zo stroom gebruik is ook handig.
http://www.atomicmpc.com....forums.asp?s=2&c=7&t=9354

[ Voor 39% gewijzigd door Ziasod op 03-12-2007 23:29 ]

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 20:23

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Ik zou graag mijn voorgangers enigzins willen tegenspreken.
De afgelopen tijd enkele machines in m'n handen gehad met 'n GMA3100 op het moederbord.
De score in Vista (niet dat dat 'n echte refference is) lag voor zowel 2D als 3D tussen de 3,5 en 4.
Dat betekent m.i. dat 'simpele' spellen (en dat is wat 'n 6-jarige volgens mij er mee doet) geen enkel probleem zullen zijn.
Tegen de tijd dat er echt gegamed gaat worden is de hele machine wellicht al aan vervanging toe en anders is het alsnog met 'n losse kaart op te lossen.
Let er dus wel op bij aanschaf, maar ik kan me geen bord zonder voor de geest halen, dat er een PCI-E 16x slot op het moederbord zit.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
6 jaar oud, hm, ja goed zat.
Denk niet dat ie crysis gaat spelen enzo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

- iedere willekeurige review van de GMA3100 vergelijkt hem met low-end discrete kaarten
- wat een betere keuze is hangt sterk af van je OS en je eisen. Intel's Linux drivers zijn uitstekend en presteren daardoor relatief veel beter dan onder Windows. Je noemt niets over OSkeuze.

Beetje meer eigen inzet mag dus ook wel. En dit is natuurlijk geen PMG-vraag (ja, hij zit integrated op het mobo, maar het blijft een VB-topic)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.