[PS] Site met interfaces in diverse talen

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hallo,
Ik ben lessen in Photoshop en Illustrator aan het voorbereiden en dit doe ik in de Engelse versie van PS en Illustrator. Echter, waar ik les ga geven, hebben ze oudere versies, en in het Nederlands. Ik kan geen screenshots nemen, want de menuutjes komen niet overeen. Bovendien zit ik al bij een paar woorden te gissen wat ze in het Nederlands zijn, want ik wil de leerlingen niet met een kluitje het riet in sturen.
Ik meen dat er een website was waar iemand alle mogelijke menuutjes in PS had gescreenshot, maar ik kan hem zo niet vinden via Google of via de search hier. Weet iemand die site?

Tot dusver ben ik trouwens op zoek naar de volgende termen:

Image -> Adjust
Image -> Adjust -> Desaturate

De Rectangle selection tool
De Polygon Selection Tool
History paneel (Historie? of Geschiedenis?)
Navigator paneel (Navigator?)

Nouja, als er een overzicht van te vinden is, helemaal jofel.

[ Voor 20% gewijzigd door Dark Blue op 03-12-2007 23:38 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb op de eerste hit (zoek) al meteen al een site met een bak screenshots van zowat elke versie (met daarbij de volledige menustructuur klik op de cijfertjes links). Ik neem aan dat dat de site is waar je op doelt? Echter zijn ze wel in het Engels en geen Illustrator.

Maar wat let je om de NL trials te downloaden en die te installeren (desnoods in een Virtual Machine)?

En anders kom je met een beetje creatief googlen* op termen die je wél weet weer uit op Nederlandstalige screenshots in Nederlandse tutorials etc. Met wat tutorials 'doorscrollen' moet je zo een aardige bak screenshots en vertalingen kunnen verzamelen.

* Combineer nieuw gevonden termen weer voor nieuwe google keywords.

[edit141] :P
En als je dan weer wat verder kijkt en combineert met nieuwe zoektermen dan kom je hier uit :P

[edit2876] :+
En anders zoek je het bij "de bron" zelve :Y)
Photoshop
Illustrator
Bakken met screenshots (in NL) en detail-shots.
Dat ik daar niet eerder op kwam |:(
Dark Blue schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:14:
Image -> Adjust Afbeelding -> Aanpassingen
Image -> Adjust -> Desaturate Afbeelding > Aanpassingen > Kleurtoon/verzadiging

De Rectangle selection tool Rechthoekig selectiekader
De Polygon Selection Tool Veelhoeklasso
History paneel (Historie? of Geschiedenis?) (Het) Palet Historie
Navigator paneel (Navigator?) (Het) Palet Navigator
Voila.

[ Voor 22% gewijzigd door RobIII op 04-12-2007 02:46 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Geweldig! Daar had ik zelf niet aan gedacht, ik dacht dat je de helpfile eigenlijk alleen op de CD hebt staan. Maar hij staat dus ook online. Helemaal leuk.

RobIII, dankje voor het vele Googlewerk en alle links d:)b ... morgenavond maar weer eens verder prøtsen met die lessen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs