Toon posts:

Asus PRO71F laptop - Vista omzetten naar Windows XP

Pagina: 1
Acties:
  • 3.177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik ben nieuw op dit forum en hoop dat ik met mijn vraag voldoe aan de regels van het forum.

Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht, daar zit standaard Windows Vista Ultimate op.
Deze heb ik er inmiddels afgehaald en Windows XP Pro op gezet.

Nu ben ik op zoek gegaan naar drivers voor deze laptop.
Op de Asus website kan ik zelfs geen enkele driver voor deze laptop vinden die Windows Vista ondersteund, laatstaan Windows XP (Pro).

De specificaties kunt u hier bekijken.
Een rapport gemaakt met Everest Home.

Als iemand mij hiermee kan helpen zou ik die persoon heel erg dankbaar zijn, de laptop moet namelijk zaterdag klaar zijn voor gebruik.

Ik begrijp dat sommige mensen nu met een reactie komen van zoek eerst drivers voordat u "Windows XP installeerd." Maar een laptop met Windows Vista heb ik met mijn werk helemaal niks aangezien de programma's er niet op werken.

Het gaat hierbij om programma's die in de motor-racesport worden gebruikt, bij velen wel bekend (met Valentino Rossi, Casey Stoner etc. maar dat terzijde).

Alvast bedankt voor uw hulp, ik hoop dat er (zo snel) drivers beschikbaar zijn.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Welke drivers heb je dan nog nodig? Als je alle overbodige informatie uit je everestlog weghaalt (dat is alles op +- 10 regels na) dan kun je makkelijk drivers zoeken voor de onderdelen die erin zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat klopt eigenlijk wel, zo'n Everest report bevat veel onzin..
Het enige dat echt boeit is het volgende:

Chipset: Intel Calistoga i945GM/PM
Geluidskaart: Intel 82801GBM ICH7-M - High Definition Audio Controller

Ik heb de drivers nodig van de volgende dingen:
Audio Device on High Definition Audio Bus
Base System-apparaat
Base System-apparaat
Ethernet-controller
Modem Device on High Definition Audio bus
Netwerkcontroller
SM-buscontroller (chipset???)
Videocontroller
Videocontroller (VGA-compatibel)

Maar het belangrijkste is denk ik dat ik voor zaterdag:
- zorg dat ik er in ieder geval mee kan internetten (draadloos of utp kabel, dus modem niet noodzakelijk)
- Geluid
- Videokaart (de onboard, een extra beeldscherm is nog niet persee noodzakelijk)
- Chipset lijkt me dat ook geinstalleerd moet worden??

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zo ingewikkeld is het niet om die basis dingen aan de praat te krijgen.
Chipsetdrivers vind je op de site van Intel als je daar zoekt op i945GM.
Videokaart drivers heb je niet zo heel veel mogelijkheden, Asus kennende waarschijnlijk nVidia, anders Ati. Daar ook hetzelfde verhaal, ati.com of nvidia.com.
Wireless zal ook wel van Intel af stammen, kijk daarvoor op de onderkant van de laptop, daar staat in veel gevallen een stickertje met FCC registratienummers van de draadloze netwerkkaart. (Zal iets op staan met Intel, een nummer en daarachter ABG oid) Schroef hem anders even open om de WiFi-chip bloot te leggen.
Geluid staat zelfs bijna bovenaan je Everest log.

Dus met een beetje moeite is het allemaal wel te vinden.

De overige drivers kunnen wat lastiger zijn, de Base system apparaten zijn de cardreaders, daar kan je op zich een aantal drivers van proberen van andere soortgelijke laptops die misschien wel te vinden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door fsfikke op 03-12-2007 23:42 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Installeer als eerste de chipsetdrivers, dan kun je aan de hand daarvan kijken wat je nog mist. Zorg er gewoon voor dat je weet wat erin zit, dan kun je de drivers zoeken bij de fabrikant van dat apparaat. Op die manier kun je het meeste, zo niet alles wel vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Oke bedankt jongens, als ik thuis ben ga ik dat als eerst proberen!
Als ik er dan niet uit kom laat ik het hier wel weer weten, het moet namelijk echt zaterdag klaar anders zitten we hier met een probleem. Maar Thnx!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, het probleem is opgelost!
Ik heb alle drivers behalve van een Onbekend usb apparaat, maar er zit alleen een muis aangesloten, en een usb stick, maar ook zonder de muis en usb stick staat er dat er een Onbekend usb apparaat aan zit.
Ik weet niet of het nodig is om op te lossen??
Maar in ieder geval de rest werkt!
Als iemand ook een Asus PRO71F heeft en Windows XP (pro) wil installeren, ik heb de drivers en kan ze dan eventueel wel voor je uploaden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom zojuist tot de ontdekking dat mijn webcam ondersteboven is.
Iemand enig idee hoe ik deze weer recht krijg?
Alvast bedankt!

Verwijderd

Frank
Kun je me de drivers eens bezorgen aub
Of mss uploaden ?
alvast dank
Werner De Wit ( wernerdewit@gmail.com )

Verwijderd

Ik zou ook graag de xp drivers hebben
valek_nl@hotmail.com

Verwijderd

Alle drivers voor XP gevonden op volgende link
Asus Pro71

Het ontbekende usb-device kan geladen worden via de bijgeleverde CD met Vista drivers. Het probleem van de camera is op te lossen door het stuurprogramma te vervangen met de drivers op de Vista CD uit de map camera.
Pagina: 1