probleem met een oude atmel at76c502ar

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008

• nighthunter
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-03 08:26
hallo

mijn kaartje waar het om gaat is een atmel at76c502ar

ik heb een oude laptop met windows 98 eerste editie

en ik heb een oud PMCIA kaartje atmel at76c502ar maar nu heb ik de drivers wel (min of meer) maar ik heb een vaag vermoeden dat het niet echt werkt

maar welke versie van windows kan hier wel goed mee overweg?

vragen

1. ik heb de drivers wel (denk ik) maar ik weet niet of het de goede zijn dus wanneer jullie wat hebben zet het er gerust neer _/-\o_
2. welke software heb ik nodig (kortom welk programma heb ik nodig om verbinding te kunnen maken met de router)? :9

alvast bedankt voor de hulp :)

[ Voor 34% gewijzigd door nighthunter op 05-12-2007 21:46 ]

• nighthunter
weet echt niemand waar ik dit kan vinden??

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nighthunter schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:56:
1. ik heb de drivers wel (denk ik) maar ik weet niet of het de goede zijn
Als je drivers hebt probeer je het toch gewoon uit? Dan weet je of het gaat werken.
2. welke software heb ik nodig (kortom welk programma heb ik nodig om verbinding te kunnen maken met de router)? :9
In principe geen specifiek programma.

Echter, ga er maar vanuit dat Windows 98 first edition niet goed gaat werken. De meeste dingen gaan op zijn vroegst uit van Win98 SE. Zeker encryptie zal niet werken op Win98 1st edition.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
Als je een topicstart maakt die niet uit onzinnig gebrabbel bestaat maak je een grotere kans dat iemand je kan helpen. Ik denk dat weinig mensen zin hebben om dit te ontcijferen. :) Duidelijk formuleren dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Jungian op 05-12-2007 21:44 ]

0.0

• nighthunter
jah hij vind hem wel en is ook wel geinstaleerd maar ik heb een vaag vermoeden dat het niet goed is en ik kan het ook niet testen dus daarom

maar als ik windows Me 2000 er op zet dan kan het wel eens gaan werken? met een oud pmcia slot?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nighthunter schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:44:
jah hij vind hem wel en is ook wel geinstaleerd maar ik heb een vaag vermoeden dat het niet goed is en ik kan het ook niet testen dus daarom

maar als ik windows Me 2000 er op zet dan kan het wel eens gaan werken? met een oud pmcia slot?
Wat dacht je ervan om het te gaan proberen? Dat is namelijk de bedoeling, en veel leerzamer.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• nighthunter
Jungian schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:42:
offtopic:
Als je een topicstart maakt die niet uit onzinnig gebrabbel bestaat maak je een grotere kans dat iemand je kan helpen. Ik denk dat weinig mensen zin hebben om dit te ontcijferen. :) Duidelijk formuleren dus.
dus ik heb het nu veranderd hoop dat het nu wel te lezen valt

• nighthunter
hallo

weet nu iemand wat ik kan doen?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nighthunter schreef op donderdag 06 december 2007 @ 21:09:
hallo

weet nu iemand wat ik kan doen?
Zie gambieter in "probleem met een oude atmel at76c502ar". Gewoon proberen met Win2000 of ME. Niet afwachten, maar doen.

• nighthunter
ok dan

maar wat is het verschil tussen windows ME en windows 2000?

ik heb een draadloos netwerk kaartje dus welke windows versie ondersteund dit

en welke is gemaakt voor netwerk verbindingen

Verwijderd

nighthunter schreef op zondag 09 december 2007 @ 20:54:
ok dan

maar wat is het verschil tussen windows ME en windows 2000?

ik heb een draadloos netwerk kaartje dus welke windows versie ondersteund dit

en welke is gemaakt voor netwerk verbindingen
Windows ME is een opgepimpte versie van Windows 98 (wat weer een opgepimpte versie is van Windows 95) en werd hoofdzakelijk door consumenten gebruikt. Windows 2000 is een opgepimpte versie van Windows NT, en werd hoofdzakelijk zakelijk gebruikt. M.a.w. Windows 2000 is in de basis een ander besturingssysteem (veel robuuster) dan Windows ME. Bij het opstarten van Windows zie vanzelf wel welke versie dat je hebt.

• nighthunter
hallo

ok goed dan weet ik dat ook weer.

en ik weet wel welke versie ik nu heb : windows 2000 pro sp4

1.maar mijn vraag is nu wat is het verschil tussen die 2?
2.welke kan ik het beste gebuiken voor een netwerk verbinding (welke ondersteund het beste)

alvast bedankt

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

nighthunter schreef op zondag 09 december 2007 @ 22:08:
en ik weet wel welke versie ik nu heb : windows 2000 pro sp4

1.maar mijn vraag is nu wat is het verschil tussen die 2?
2.welke kan ik het beste gebuiken voor een netwerk verbinding (welke ondersteund het beste)

alvast bedankt
Op de Microsoft pagina's is dat echt wel te vinden. Je kunt er eeuwenlang over doorfilosoferen, maar gebruik de zoekfunctie en probeer het gewoon uit. Windows 2000 is gebaseerd op Windows NT, is veel stabieler en de voorloper van Windows XP.

Maar je zult echt wat meer zelfstandig aan de slag moeten, alles wat je vraagt is met een beetje inzet zelf te vinden.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-03 14:42

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Wat wil je nu weten: Wat het verschil is tussen Win98 FE en W2k Professional :? Ik zou zeggen, slinger Google eens aan. Dat is nog wel terug te vinden.

Welk OS heb je nu draaien op die laptop. 98 of 2000 :?

Verder is het correct installeren van drivers iets wat je toch prima zonder GoT zou moeten kunnen. Hoe je het Draadloze Netwerk installeert verschilt per OS. Maar dat is vast wel te vinden in de support site van MS en eventueel op de site van je hardware leverancier.

Hoe dan ook, GoT is Geen helpdesk waar je even snel een vraag kan dumpen. We verwachten we enige inzet van je.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.