Toon posts:

zuinigste E8400 750 MOBO

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het zoeken naar een zuinig Mediacenter systeem valt niet mee. na lang zoeken geef ik het even op en hoop ik dat iemand hier zin heeft om me een paar tips te geven. Ik wil echt wel zelf zoeken maar ik kom even niet verder.

Mijn vraag:
- Welke moederbord zou ik het beste nemen eventueel met losse videokaarten of onboard video?
- Is er een plaats op het internet waar zuinige highend mediacenters beschreven worden?
- Is er een plaats op het internet waar een echt goede vergelijking tussen alle 775 moederborden gevonden kan worden?

Ik heb een Windows Mediacenter dat toe is aan een upgrade. ik heb 3 eisen:
- Dit systeem moet 100% stabiel zijn. Mijn gewone pc is voor prutsen, dit systeem voor relaxen.
- Het systeem moet zuinig zijn.
- Het systeem moet even mee kunnen dus HD video content mag geen probleem zijn.

Waar ik nu op uit kom:
- CPU: E8400
- Mobo: van asus of gigabyte.
- geheugen: wat werkt......
- Video: bijvoorkeur onboard.

Waar het moeilijk word:
Er zijn zuinige moederborden en er zijn moederborden met HDMI onboard. Zo heeft asus dat EPU systeem en het Full HD systeem. gigabyte doet het één en ander met extra stabiele componenten enz, enz, enz.

Uiteindelijk heb ik nu nog een normale TV maar een moederbord met modern component-uit bestaat niet. Probleem wordt dan opgelost door gewoon voorlopig nog even een videokaartje te gebruiken.

Als je weten wil wat ik al bekeken heb:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerst was ik opzoek naar een VIA systeempje. VIA maakt leuke moederbordjes met geïntegreerde CPU, Video en Mpeg2. de mogelijkheden zijn echt heel erg leuk. maar na enkele weken reviews lezen blijkt deze techniek toch niet helemaal volwassen.

Toen ging ik kijken naar de pentium mobile systemen. A-open maakt leuke mobo's en deze techniek is redelijk zuinig. maar na ook weer lang wikken en wegen kleven ook aan deze techniek redelijk wat haken en ogen. Uiteindelijk is het verschil met de nieuwe CORE 2 duo professoren te klein en de prijs te hoog.

AMD heb ik ook nog even bekeken en bijna had ik gekozen voor een 6000+ of 6400+ (is nog altijd een optie). maar het lijkt er op dat deze techniek het toch net van intel verliest.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Tja met VIA kun je HD volgens mij helemaal vergeten. Zeker met een onboard videokaartje.

http://specs.tweak.to/16567

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:05

Dani86

AeroGeek

Er was een ASRock moederbord met de Ati RS600, heb er wel positieve dingen over gelezen. Maar de RS600 is verder wel oud ( E4xxx was de max geloof ik ).

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Asus heeft een P5E-VM HDMI bord. Weet niet of het hier al te krijgen is: G35 chipset, dus daarmee voorbereid op HD content en tevens een HDMI connector. Is één van de mogelijke kandidaten voor mijn nieuwe media center.

Verwijderd

Topicstarter
de
P5E-V lijkt me nog iets beter

of de P5E3 Deluxe, die schijnt heel zuinig te zijn ...... maar het is niet duidelijk hoe veel dat dan scheelt met die P5E-V.......

Ik heb trouwens nog een leuk linkje gevonden..... de 7900GT lijkt wel een leuk kaartje, 23W in idle maar zonder dat ik weet hoeveel minder die P5E3 trekt weet ik nog niet veel....

Weet iemand een site die energie verbruik van deze MODO's test?