Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[RAV4] GPS-Veiligheidsvoorzorgen

Pagina: 1
Acties:
  • 976 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:21
Hallo daar,

Wij hebben thuis sinds een half jaartje een Toyota RAV4, Full Map (navigatie en bluetooth set). Nu is dat ding eigenlijk best wel gezellig en rijdt het heel goed, alleen stoot het volgende mij (als bijzitter) en mijn vader als bestuurder: Terwijl je rijdt (dus snelheid > 5km/u) kan je niets, aanpassen aan de gps, je kan enkele de begeleiding stopzetten, maar routes wijzigen en toevoegen gaat niet.

Instellingen ook niet, wil je even weer een andere gsm koppelen moet je dus echt aan de kant gaan staan.

Allemaal goed en wel dat je veiligheid hebt, maar deze optie kan je standaard softwarematig niet uitschakelen. Kent er iemand een oplossing voor dit? Kunnen ze dit met een computer uitschakelen? Kabeltje uittrekken? Wel hadden we graag gehad dat de nauwkeurigheid van de gps niet verloren gaat, want dit ding is eigenlijk best heel nauwkeurig...

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Handrem erop tijdens het rijden ;)

Ik weet dat het bij inbouwmodellen wel makkelijk te verhelpen is door gewoon het kabeltje van het handremsignaal door te knippen/niet aan te sluiten.
Met een beetje pech is het bij jullie zo geintegreerd dat niet de handrem wordt geregistreerd maar meteen de rijsnelheid (GPS/klokken) Dan wordt het hardwarematig wat moeilijk denk ik en als het niet standaard in de software zit vrij onmogelijk.

Life is not about specs, it is about joy!

• HyperBart
Meen je dat nu echt?
Of gewoon handrem in eerste standje zetten? Want bij onze Sharan kun je hem één tandje optrekken en dan brandt het controlelampje, maar heb ik niet echt het gedacht dat ie remt.

En dat is nu net wat ik dacht, dat die via GPS of een pulsdraadje van de snelheidsmeter een signaal stuurt naar de boordcomputer die dan alle functies mbt tot afstellen uitschakelt

[ Voor 31% gewijzigd door HyperBart op 03-12-2007 23:34 ]

Verwijderd

Als je weet welk merk/type radio/nav in zit, kan je wat gerichter zoeken. Meestal zijn dit soort beveilingen wel uit te schakelen in het 'system/service menu' van dat soort apparaten.
Lexus and Toyota Nav System Service Menu with GPS Override
Dit systeem: http://www.youtube.com/watch?v=WfFKPE4SHYQ ?
nog ene: http://www.youtube.com/wa...HjA04Z6VM&feature=related

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 00:09 ]

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:50

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

HyperBart schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:33:
Meen je dat nu echt?
Of gewoon handrem in eerste standje zetten? Want bij onze Sharan kun je hem één tandje optrekken en dan brandt het controlelampje, maar heb ik niet echt het gedacht dat ie remt.

En dat is nu net wat ik dacht, dat die via GPS of een pulsdraadje van de snelheidsmeter een signaal stuurt naar de boordcomputer die dan alle functies mbt tot afstellen uitschakelt
Niet verstandig om te doen gok ik :P

Ik weet van die naderhand inbouwapparaten (niet de losse tomtom's) dat ze vaak via het handremsignaal werken. Hoe dat met ingebouwde apparatuur zit weet ik niet precies.

Al contact gehad met de dealer? Misschien hebben zij een oplossing voor jullie.

Life is not about specs, it is about joy!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik weet dat dit bij Lexus (dure Toyota) gewoon uit te schakelen is door de dealer. Neem dus aan dat dat bij Toyota ook gewoon kan.

• HyperBart
bartvl schreef op maandag 03 december 2007 @ 23:56:
[...]

Niet verstandig om te doen gok ik :P
Ook nooit gedaan hoor, maar soms vertrok ik (ben aan het leren rijden) en dan merkte ik opeens dat ik em niet diep genoeg had geduwd. (handrem zit behoorlijk laag, op de echte bodem van de auto, niet op een middenconsole, dus je moet vrij diep duwen...)

Lexus kende ik nog net ;) Dat was ook één van de keuzes, maar mams vond dat toch maar iets te fel "een auto voor oude mannen" en zover is onze papa nog niet ;)

Ik heb een mailtje gestuurd, ik ga morgen nog wel ens bellen naar dealer...
Zo een beep voor je gordel, zou dat daar ook mee uit te schakelen zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door HyperBart op 04-12-2007 00:32 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:01

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

HyperBart schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 00:31:
[...]

Ook nooit gedaan hoor, maar soms vertrok ik (ben aan het leren rijden) en dan merkte ik opeens dat ik em niet diep genoeg had geduwd. (handrem zit behoorlijk laag, op de echte bodem van de auto, niet op een middenconsole, dus je moet vrij diep duwen...)

Lexus kende ik nog net ;) Dat was ook één van de keuzes, maar mams vond dat toch maar iets te fel "een auto voor oude mannen" en zover is onze papa nog niet ;)

Ik heb een mailtje gestuurd, ik ga morgen nog wel ens bellen naar dealer...
Zo een beep voor je gordel, zou dat daar ook mee uit te schakelen zijn?
Dat je die GPS-beveiliging uit wil zetten, kan ik inkomen, maar het piepje dat je geen gordel draagt, is toch echt een veiligheidsding wat normaal rijden niet echt in de weg staat, lijkt me. Dus waarom je die dan ook uit wil hebben... :S

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het toyota systeem reageert niet op handrem, maar gewoon op snelheid (van de pulsgever)...

Is inderdaad uit te schakelen door de dealer, net zoals de gordel-piep...

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
nuttige/nutteloze * toevoeging: Die beveiliging was noodzakelijk om onder de BPM regeling uit te komen

* doorstrepen wat niet van toepassing is

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das toch alleen van toepassing op leasebakken?

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:18:
nuttige/nutteloze * toevoeging: Die beveiliging was noodzakelijk om onder de BPM regeling uit te komen

* doorstrepen wat niet van toepassing is
Wat heeft een veiligheidsmechanisme met BPM temaken? :)

Verwijderd

Plague schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:13:
[...]

Wat heeft een veiligheidsmechanisme met BPM temaken? :)
Omdat er op NAV apparatuur nogal eens BPM vrijstelling zit, vanwege het feit dat het brandstof (oid)
zou besparen en de wegen " veiliger",

Als je nu dan die code eruit sloopt (wie doet dat eigenlijk niet >:) ) zodat je tijdens het rijden kan spelen met je NAV is die veiligheid ineens weg. (zoiets is ongeveer de reden vermoed ik).

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:11

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Als dat zo is dan is dat een mooie papieren reden. De bijrijder mag ook niets meer daardoor? Er zijn al lang mechanismes te bedenken om een persoon op een stoel te detecteren (gordelverklikkers werken hier mee), dus vind ik het erg belachelijk en neerbuigend jegens autogebruikers.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Maasluip schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 12:28:
Als dat zo is dan is dat een mooie papieren reden. De bijrijder mag ook niets meer daardoor? Er zijn al lang mechanismes te bedenken om een persoon op een stoel te detecteren (gordelverklikkers werken hier mee), dus vind ik het erg belachelijk en neerbuigend jegens autogebruikers.
Heb het nog 's ff opgezocht:

Referentie: http://www.gfkbenelux.nl/fbi/flexpage/flexpage.asp?id=4621
De navigatiemarkt is de afgelopen jaren explosief gegroeid.
...
...
De overheid stimuleerde de verkopen van bepaalde fixed navigatiesystemen toen ook nog eens door bij de aankoop van een nieuwe auto met navigatiesysteem een flinke korting op het BPM bedrag te verlenen. Dit omdat navigatiesystemen de verkeersveiligheid ten goede komt.
Ja en idd rare reden om dan de aansturing maar te locken, zal wel een of andere ambtenaar hebben bedacht.

• HyperBart
deepbass909 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 09:40:
Dat je die GPS-beveiliging uit wil zetten, kan ik inkomen, maar het piepje dat je geen gordel draagt, is toch echt een veiligheidsding wat normaal rijden niet echt in de weg staat, lijkt me. Dus waarom je die dan ook uit wil hebben... :S
Mij stoort het wel, ik heb eens even iets op de passagiersstoel gegooid wat boven een bepaald aantal kilo was en te groot om neer te leggen en te breekbaar om in de koffer te doen en je had dat ding eens moeten horen gaan... (en bijkomend is dat ik zelf wel beslis of ik onveilig rij of niet, anders moeten ze ook maar iedere auto limieten op 120, want sneller mag je toch niet...)
MikeyMan schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 10:33:
Het toyota systeem reageert niet op handrem, maar gewoon op snelheid (van de pulsgever)...

Is inderdaad uit te schakelen door de dealer, net zoals de gordel-piep...
Ik dacht wel dat het via een pulsar was...
Ik heb hem net even gebeld toen ik thuis kwam, hij ging het nog eens navragen bij de fabriek (toffe kerel)
418O2 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 11:18:
Die beveiliging was noodzakelijk om onder de BPM regeling uit te komen
BPM-regeling? Is dat voor Nederland alleen? Want hier ken ik het niet...

Voor de rest inderdaag HEEL ambetant, soms hangt mijn telefoon eraan (ik prul graag, je bent "tweaker" voor iets he) en dan weer die van broertje of papa, en dan is het wreed ambetant datje niets meer kan aanpassen. (en roep nou nog niet te snel dat ik eigenlijk een tik verdien tegen mijn oren, in een hectische situatie in het verkeer weet ik ook wel dat ik mijn pollen moet thuishouden).

• MrAcid
  • Niet online
HyperBart schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:13:
[...]

Mij stoort het wel, ik heb eens even iets op de passagiersstoel gegooid wat boven een bepaald aantal kilo was en te groot om neer te leggen en te breekbaar om in de koffer te doen en je had dat ding eens moeten horen gaan... (en bijkomend is dat ik zelf wel beslis of ik onveilig rij of niet, anders moeten ze ook maar iedere auto limieten op 120, want sneller mag je toch niet...)
Moeilijk punt dit hoor.. Als jouw passagier bij een botsing van 120km/h door de voorruit gaat is het niet alleen maar "zijn eigen probleem"..

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37
HyperBart schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:13:
[...]

Irritant is dat inderdaad. Ik had dat vaak in de taxi. Rugzak op de stoel en dat ding ging af...
BPM-regeling? Is dat voor Nederland alleen? Want hier ken ik het niet...
ja

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

MrAcid schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:16:
[...]

Moeilijk punt dit hoor.. Als jouw passagier bij een botsing van 120km/h door de voorruit gaat is het niet alleen maar "zijn eigen probleem"..
Wettelijk wel...

Bekeuringen zijn ook voor eigen rekening...

• MrAcid
  • Niet online
Jup, maar het wordt ook een probleem voor degene bij wie hij door de achterruit weer naar binnen komt.

• HyperBart
MrAcid schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:16:
[...]

Bwoaaah >:)

Dan had hij zijn gordel maar moeten aandoen, we moeten het al 40jaar (ofzo) doen, en iedereen moest het doen, zelfs zonder de beep ;) !
MrAcid schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:20:
Jup, maar het wordt ook een probleem voor degene bij wie hij door de achterruit weer naar binnen komt.
kan je dat even uitleggen?

[ Voor 22% gewijzigd door HyperBart op 04-12-2007 20:30 ]

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Kop staart botsing. Maarja ik denk dat je voorligger ook niet meer dan zn schouders op kan halen als na een kop staart botsing iemand door zijn achterruit lazerd.

.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

voorruit is dusdanig sterk dat die dat wel tegen houd.. ben het wel met je eens dat die piep er uit slopen mij niet zo nuttig lijkt of je moet heel vaak iets op de stoel naast je hebben staan... echter als dit bijv. iets groots is, zet het in de gordel, staat het nog mooi vast ook.

• HyperBart
Ach ja, losstaand vanhet feit of het nuttig is of niet, bij mij gaat het ook al om het principe, anders kan je voor iedere wettelijke verplichting een alerter installeren.

Ik had het zelfs nog veel beter gevonden hadden ze gewoon ervoor gezorgd dat de auto niet start als de gordel erin zit! Onze heeft toch zo een start/stop button, lijkt me simpel om bij de melding op het controlepaneel "Press Clutch-panel" er ook voor te zorgen "Haak die veiligheidsgordel vast onverantwoordelijke zak!"

Jullie hebben allemaal gelijk, eigenlijk moeten we allemaal onze gordel dragen...

[ Voor 7% gewijzigd door HyperBart op 04-12-2007 22:21 ]

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:14
HyperBart schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:20:
Ik had het zelfs nog veel beter gevonden hadden ze gewoon ervoor gezorgd dat de auto niet start als de gordel erin zit!
Er is nu al een bloeiende handel in gordel haken van de sloop, vooral voor Volvo, voor mensen die het piepje/lampje uit willen, dat zou dan alleen nog maar populairder worden.

Gewoon verzekering niet uit laten keren bij ongelukken waar de gordel niet om was, vooral de ziekenhuis kosten niet. Waarom moeten wij daarvoor opdraaien?

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:10

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

De enige signalen die van de auto naar de gps-unit gaan zijn de snelheidspulsen en de achteruit-puls. Dat zijn de enige kabels die je moet aftakken bij de installatie onder het dashboard. Als er iets anders aangepast moet worden zal dat softwarematig moeten gebeuren.

Voor zover ik weet en gezocht heb in de verborgen menu's zit er geen mogelijkheid om dat aan te passen.

/me heeft nog een jaar lang in het toyota distributie punt in Belgie (Zeebrugge) die toestellen geïnstalleerd in verscheidene modellen

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• HyperBart
W3lta schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 22:32:
De enige signalen die van de auto naar de gps-unit gaan zijn de snelheidspulsen en de achteruit-puls. Dat zijn de enige kabels die je moet aftakken bij de installatie onder het dashboard. Als er iets anders aangepast moet worden zal dat softwarematig moeten gebeuren.
* HyperBart denkt, dan laat ik even die kabeltjes uittrekken

* HyperBart denkt dat hij idioot bezig is omdat die dingen toch voor iets nodig zijn

Zijn dit dan ook geen nieuwe systemen ondertussen?

[ Voor 4% gewijzigd door HyperBart op 04-12-2007 23:37 ]

• W3lta

W3lta

HyperBart schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:26:
[...]

* HyperBart denkt, dan laat ik even die kabeltjes uittrekken

* HyperBart denkt dat hij idioot bezig is omdat die dingen toch voor iets nodig zijn

Zijn dit dan ook geen nieuwe systemen ondertussen?
Dan zou je inderdaad idioot bezig zijn. ;)
Die draadjes zorgen ervoor dat je kaart mooi meevolgt met de actuele snelheid als je in een tunnel rijd zonder gps-signaal. En ik vrees dat je garantie niet echt ermee gelukkig zou zijn.

Dit is ook wel één van de laatste modellen maar de basis van aansluiting blijft op al die modellen hetzelfde. Er zijn maar een paar modellen van het full-map type en die zijn eigenlijk allemaal upgrades tov de vorige. Ze volgen elkaar op.

Ik zou even afwachten wat je dealer zegt.

• HyperBart
M. Teunkens heeft voorlopi nog niet teruggebeld voor zover ik weet (morgen nog es bellen).

Zou wel behoorlijk rot zijn als het niet ging, desnoods met een schakelaar ertussen ofzo ^o)

Kennis van ons heeft ook zo een "secret button" die onderin is gepland (garage heeft dat gedaan) en waar hij op moet duwen, anders krijgt hij binnen kortste keren een tele-meisje aan de lijn die vriendelijk vraagt: Goeiedag M. X, uw auto rijdt op dit moment ongeauthoriseerd rond, geef het code-woord om uw identiteit te bevestigen. (met twee woordjes, één voor hold-up en één echt)

Dus het moet wel makkelijk zijn om in die holte onderin ergens een switchje te plaatsen waarmee je dan even die puls uitschakelt, niet?

Vergaat garantie ook als je het door een authorized reseller laat doen ? :?

[ Voor 18% gewijzigd door HyperBart op 05-12-2007 22:32 ]

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:19

Vuvuzela

My spire is forming

Ik weet wel dat bij Land Rover er een geheime spot (touchscreen) is waar je enkele sec. kan drukken waarna je een code in kan voeren. Vervolgens is alles unlocked (sowieso bij bijna altijd behalve de TV-stand).

Heb je niet veel aan met een Rav4 maar misschien heeft Toyota ook iets verborgen.

I served in a company of heroes.

• W3lta

W3lta

Maciek schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 14:22:
Ik weet wel dat bij Land Rover er een geheime spot (touchscreen) is waar je enkele sec. kan drukken waarna je een code in kan voeren. Vervolgens is alles unlocked (sowieso bij bijna altijd behalve de TV-stand).

Heb je niet veel aan met een Rav4 maar misschien heeft Toyota ook iets verborgen.
Bij Toyota heb je één verborgen menu: nl. het diagnose menu. Daar kan je alles uitlezen van input info.
Andere menutjes zijn er niet. Die zullen softwarematig aangepast moeten worden. Dus de software dat het toestel de eerste maal inleest van de dvd.

Aan de TS: al iets gehoord van de dealer?

Verwijderd

Idioot idd, navigatie wil je toch juist kunnen bedienen tijdens het rijden? Dat tv ed het niet doet lijkt me niet meer dan logisch, maar dit 8)7

• HyperBart
W3lta schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:33:
[...]

Bij Toyota heb je één verborgen menu: nl. het diagnose menu. Daar kan je alles uitlezen van input info.
Andere menutjes zijn er niet. Die zullen softwarematig aangepast moeten worden. Dus de software dat het toestel de eerste maal inleest van de dvd.

Nog niets gehoord, ik ga morgen (echt deze keer) bellen, had er even niet meer aan gedacht, vandaag een proef gehad van programmeren, dus dit kwam wat op de achtergrond ;)

Eerste maal als in "Allereerste keer dat er ooit maar spanning komt op de gps en hij de software van de toen ingegooide dvd installeerde" of eerste keer als in "ik start mijn auto weer eens en hij gaat software inlezen van huidige dvd..." ?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 23:41:
Idioot idd, navigatie wil je toch juist kunnen bedienen tijdens het rijden? Dat tv ed het niet doet lijkt me niet meer dan logisch, maar dit 8)7
Als bestuurder? Ga asjeblieft van de weg af als je dat veilig denkt te kunnen. En ja, 5 sec met je ogen dicht rijden is ongetwijfeld ook mogelijk zonder brokken te maken, maar iedere idioot is 't vast wel met me eens dat 't niet verstandig is. :X

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:58

Wimo.

Shake and Bake!

Osiris schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:14:
[...]

Als bestuurder? Ga asjeblieft van de weg af als je dat veilig denkt te kunnen. En ja, 5 sec met je ogen dicht rijden is ongetwijfeld ook mogelijk zonder brokken te maken, maar iedere idioot is 't vast wel met me eens dat 't niet verstandig is. :X
Ik ga altijd gewoon stilstaan op de vluchtstrook .. veel veiliger !

Verwijderd

[...]

Je kan toch wel met je hand naar de knoppen toe en nog naar de weg blijven kijken? En dan af en toe eens kijken wat je invult, gaat prima, kan iedereen met zn radio ook.
Beats ouderwets kaartlezen sowieso dunkt mij :+

en zelfs bij hét veiligheidsmerk Volvo kan je het tijdens het rijden invullen ed :P

mooi voorbeeld overigens, zelf vast wel eens geprobeerd? :+

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 14:04 ]

• Osiris
  • Niet online
Wimo. schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:34:
[...]

Ga maar lekker bij een benzinepomp je ding instellen als je zo n00b bent om dat in eerste instantie niet goed te doen.
Verwijderd schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:42:
[...]

Je kan toch wel met je hand naar de knoppen toe en nog naar de weg blijven kijken? En dan af en toe eens kijken wat je invult, gaat prima, kan iedereen met zn radio ook.
Wie zegt dat je radio instellen niet levensgevaarlijk is? Waarom rijden d'r zoveel kneuzen nog achter op files in? Ongetwijfeld (nee, heb geen bronnen/bewijzen) ook mede doordat genoeg idioten niet 100% op de weg aan het letten zijn.
Beats ouderwets kaartlezen sowieso dunkt mij :+
Kaartlezen achter het stuur lijkt me sowieso niet echt je-van-het :+ Al moet ik zeggen dat ik mezelf er ook schuldig aan heb gemaakt met de kaart onder mn neus boven-in de tank-tas ;)
en zelfs bij hét veiligheidsmerk Volvo kan je het tijdens het rijden invullen ed :P
Ja en ook Volvo's kunnen 200+ km/h, your point? :)

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

[...]

En de bijrijder dan? Ik vind het een verregaande vorm van betutteling om het bedienen van een navigatiesysteem tijdens het rijden onmogelijk te maken.

• Osiris
  • Niet online
Maasluip schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:08:
[...]

En de bijrijder dan? Ik vind het een verregaande vorm van betutteling om het bedienen van een navigatiesysteem tijdens het rijden onmogelijk te maken.
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, maar ik vind 't wél stom om als bestuurder d'r aan te gaan zitten kloten.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Osiris schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:18:
[...]

Ga maar lekker bij een benzinepomp je ding instellen als je zo n00b bent om dat in eerste instantie niet goed te doen.
[...]
Nee, vooral op de snelweg waar stations pas om de 10+ km komen is dat lastig ..

• HyperBart
Wimo. schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:34:
[...]

In mijn ogen verdien je een serieuze trap voor je [vul maar wat in], niets zo gevaarlijk als iemand die opeens vanuit de pechstrook erop rijdt, zowiezo, en dan nog zo met een reden!

• MrAcid
  • Niet online
Misschien moeten jullie een bedenken dat sommige dingen ook sarcastisch bedoeld kunnen zijn..?

Verwijderd

Wimo. schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 15:14:
[...]

Nee, vooral op de snelweg waar stations pas om de 10+ km komen is dat lastig ..
En dan hebben we het nog niet over de belachelijke afstanden die je soms in het buitenland hebt.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

HyperBart schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 18:03:
[...]

In mijn ogen verdien je een serieuze trap voor je [vul maar wat in], niets zo gevaarlijk als iemand die opeens vanuit de pechstrook erop rijdt, zowiezo, en dan nog zo met een reden!
Ho,ho ! Ik doe het wel netjes he! Ik sta hooguit 3 min stil en voeg dan met +/- 60km/u in. Een stuk veiliger dan al die gekken die heen en weer stuiteren omdat ze tegelijk willen sturen en instellingingen doen aan de navigatie.

• W3lta

W3lta

HyperBart schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 00:01:
[...]

Nog niets gehoord, ik ga morgen (echt deze keer) bellen, had er even niet meer aan gedacht, vandaag een proef gehad van programmeren, dus dit kwam wat op de achtergrond ;)

Eerste maal als in "Allereerste keer dat er ooit maar spanning komt op de gps en hij de software van de toen ingegooide dvd installeerde" of eerste keer als in "ik start mijn auto weer eens en hij gaat software inlezen van huidige dvd..." ?
Eerste maal als in "de eerste maal dat het apparaat spanning kreeg en de software afleesde van de navi-dvd die er nu in zit."

• HyperBart
En wat vindt jij van de oplossing om het draadje van de speedpulsar te verlengen, ergens onderin op een mooie manier een schakelaartje te zetten (onderin de stuurkolom) (vroeger hadden we bv in onze peugeot een antidiefstalsysteempje, daar zat dan een schakelaartje waarmee de auto niet meer kon starten). en wanneer je iets wil aanpassen dan gewoon dat schakelaartje even afzetten, en daarna terug aan of wanneer je merkt dat je een tunnel gaat inrijden...
Wimo. schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:21:
[...]
Ho,ho ! Ik doe het wel netjes he! Ik sta hooguit 3 min stil en voeg dan met +/- 60km/u in. Een stuk veiliger dan al die gekken die heen en weer stuiteren omdat ze tegelijk willen sturen en instellingingen doen aan de navigatie.
Allé dan ;) ik laat het schopje.
Toch vind ik het maar gevaarlijk, als je automatiekje heb, allemaal goed en wel, maar godver, als je moet opschakelen van 0 naar 100/110 om rustig mee te vloeien met de trafficflow, dan moet je toch stevig kunnen schakelen imo (en ik rij nog maar sinds deze zomervakantie, maar heb wel al eens serieus op mijn remmen mogen gaan staan voor iemand die erop kwam en nota bene geen richtingaanwijzers gebruikte, botte lul :( )

Die anderen waar jij het over hebt, die mogen ze eens komen laten kijken naar eentje die hier tegen een camion was gereden, volgens een andere automobilist die er voorbij reed, zag hij de verongelukte 10sec ervoor volop bezig aan zijn tomtom/inbouw nav, schoot niets meer van over dan een hoopje spijs. Eigenlijk staan we er veel te weinig bij stil, maar 110, we zijn er niet voor gebouwd om die snelheden te kunnen weerstaan bij een impact...

[ Voor 58% gewijzigd door HyperBart op 10-12-2007 00:12 ]

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Wimo. schreef op zondag 09 december 2007 @ 00:21:
[...]

De eerste keer kon ik nog wel geloven dat het een geintje was, nu niet meer. Je bent echt debiel als je meent dat je op de vluchtstrook moet (of mag) gaan parkeren om je navigatie in te stellen. Heb je je rijbewijs bij een pakje boter gekregen?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maasluip schreef op maandag 10 december 2007 @ 07:37:
[...]
De eerste keer kon ik nog wel geloven dat het een geintje was, nu niet meer. Je bent echt debiel als je meent dat je op de vluchtstrook moet (of mag) gaan parkeren om je navigatie in te stellen. Heb je je rijbewijs bij een pakje boter gekregen?
Ja, ik denk ook dat ie het serieus meent... Helemaal na die post over 60km/u...

:9

Verwijderd

Je kan dit gewoon bij je dealer uitlaten zetten. Heeft mijn vader ook bij zijn toyota landruiser station 100 gedaan. Zelfde redenen als jou.

• HyperBart
GPS kan niet uitgeschakeld worden, gordel is geen probleem wist hij me mee te delen...

Iemand met een tip mag altijd posten !

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Geloof er geen zak van dat dat niet kan... Andere dealer bellen misschien?

• HyperBart
Een ander iemand in het topc zei het volgende
W3lta schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 20:33:
[...]

Kzal es proberen andere dealer te bellen, wie weet...

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:05
Het is mogelijk om een schakelaar op het snelheidssignaal te zetten. Schakelaar off = alles bedienbaar, schakelaar on = nauwkeurige navigatie (Als je een tunnel inrijd, zal hij goed blijven updaten)

• HyperBart
Jup ! Dat was ik nu net ook aan het denken, en ik heb het besproken met een dealer in Neerpelt, en echt, onze dealer had ook gelijk. Alleen de dealer in Neerpelt (door andere dealers "ne krak op het gebied van die elektronica" genoemd) wist welk draadje en had de bedradingsschema's er bij gehaald, amar had zelf nog niet aan mijn oplossing gedacht, hij had het ook nog nooit geprobeerd.

Tesamen met die snelheidspuls krijg je dus ook even een wegval van de snelheidsmeter, je gemiddeld en instant-verbruik vallen weg naar het schijnt en uiteraard even je precisie.

Nu nog de vraag of dat allemaal wel zo gemakkelijk te doen is, het ding is nog maar van februari dit jaar... Of die dealer uit neerpelt zou zo vriendelijk moeten zijn om van naad tot draad aan onze dealer uit te leggen hoe hij alles moet verbinden...

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HyperBart schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:05:
Tesamen met die snelheidspuls krijg je dus ook even een wegval van de snelheidsmeter, je gemiddeld en instant-verbruik vallen weg naar het schijnt en uiteraard even je precisie.
Dat is onzin... Er gaat een draad naar het navigatiesysteem... Díe moet je onderbreken... Niet de hoofd-kabel...
Precisie wordt wel even iets minder ja...

Dit zou voor mij trouwens echt reden zijn om die hele auto te laten staan...
Ik bepaal zélf of ik aan m'n navigatiesysteem kloot of niet :X

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 19-12-2007 20:11 ]

• HyperBart
Ach ja, ik weet het allemaal niet, de neerpeltste dealer zei toch dat er even wat dingen waren die uitvallen, we zullen wel zien...

Ja, had ik dat geweten op voorhand...

Audi FTW !

Verwijderd

HyperBart schreef op donderdag 20 december 2007 @ 14:33:
Ach ja, ik weet het allemaal niet, de neerpeltste dealer zei toch dat er even wat dingen waren die uitvallen, we zullen wel zien...

Ja, had ik dat geweten op voorhand...

Audi FTW !
Audi FTW :')

Het merk waar je in een auto van meer dan 100k euro geeneens Nederlands gesproken navigatie hebt :')

• HyperBart
ik vind soms de engels stemmen van eender welke gps beter dan de nederlandse of andere (uitzondering: TomTom, die vind ik echt goed in mekaar zitten)

• HyperBart
Goed, we zijn nu al een hele tijd verder.

De gordel is een tijd uitgeschakeld geweest, maar bij een onderhoud waarbij de batterij even losgekoppeld was is het systeem terug naar fabriekswaarden gegaan, bijgevolg beept het systeem alweer, maar dat is terug uit te schakelen...

Over dat GPS-systeem: volgens de dealer en nog een andere dealer gaat het alleen als we een kaart-update kopen van rond de 160 EUR...

Moest er iemand toevallig zijn met een RAV4 en het ingebouwde navigatie-systeem, neem dan even contact op per DM :)

EDIT: ik ben al even aan het kijken en heb ergens een DVD kunnen regelen, nu afwachten of het de goede is :)

[ Voor 9% gewijzigd door HyperBart op 11-09-2009 00:07 ]

• HyperBart
Met een nieuwe DVD wordt blijkbaar ook de firmware even geupdate vanuit die DVD.

Dus wat hebben we gedaan: naar de dealer gebeld, gevraagd wanneer er een nieuwe rav4 geleverd werd aan een klant die ook een navigatiesysteem heeft met een DVD (Priussen bv hebben tegenwoordig een SD kaartje). De DVD van die auto even in de onze gestoken, het systeem heeft dan zijn firmware geupdatet en vanaf dat moment konden we rijden en prullen aan de GPS.

Bij deze dus eindelijke alle zeik van de baan!
Pagina: 1