Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[PHP] DOC to PDF

Pagina: 1
Acties:
  • 841 views sinds 30-01-2008

• Josvds
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14-10 22:25
Hallo,

Ik wil bezoekers graag de mogelijkheid geven om hun CV zowel als DOC als PDF up te loaden.
Maar ik wil de bestanden wel allemaal in PDF hebben uiteindelijk.
Is er een methode waarbij ik via PHP de DOC kan omzetten naar PDF op een linux server?

Thnx,
Jos

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 20:56

ATS

Vast wel. Wat heb je al geprobeerd?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Josvds
Ik heb op google gezocht, heb hier gezocht, phpfreakz gezocht, maar nog niet een passende oplossing gevonden.

- FPDF deze heb ik gebruikt, ik denk misschien maar zo maken dat de mensen hun CV opslaan als een html bestand en deze meesturen. Dat zou wel moeten werken, maar ook dan vertoond dit problemen en ziet het CV er nog niet uit als in het het word document.

- PHPWordLib las ik hier op twaekers maar dat kan alleen met platte tekst wat dus eigenlijk geen zin heeft want dan is de opmaak van de CV weg.

Verwijderd

Kort antwoord: Nee dat gaat nooit lukken

Lang antwoord:

Gratis PDF programma's zijn er weinig en goede al helemaal niet veel.

.doc is een bestandsformaat van Microsoft, dat ga je dus never nooit helemaal inlezen.

Daarnaast kunnen mensen dingen in Word files zetten die niet eens mogelijk zijn in een PDF, een 100% conversie is dus onmogelijk.

Zeker op een Linux server is dit een lastig verhaal, op een Windows server kun je wel werken met PDF printers en Word zelf. (Maar vergeet dan niet netjes de licenties te betalen)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Misschien wel interressant: http://www.verypdf.com/pdfcamp/doc2pdf_readme.html

EDIT//
Voor wat ik een 10 minuutjes Google'n heb gevonden, is het niet mogelijk om dit in Linux te doen. Op een Windows systeem is het niet zo heel moeilijk.

Jouw topic? [PHP] DOC -> PDF
Gratis PDF programma's zijn er weinig en goede al helemaal niet veel.
Oneens. Ooit gehoord van PDF995? Zeer goede printer driver die dus met elk progsel werkt en gratis is ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Bitage op 03-12-2007 21:36 ]

• Josvds
Ok, is er anders misschien een mogelijkheid dat ik zelf in VB.NET een simpele tool bouw (misschien weet iemand daarbij hoe dat kan)? Zodat mensen deze kunnen downloaden om een DOC om te zetten naar PDF.

Zodat ze niet van een ander programma afhankelijk zijn. Waarbij ze ook geen gehele installaties hoeven uit te voeren alleen een simpele tool. Of moet er voor PDF generatie een installatie gedaan worden.

[ Voor 33% gewijzigd door Josvds op 03-12-2007 21:35 ]

Verwijderd

Geef ze dan een link naar een willekeurige PDF printer. Of naar de save as PDF functionaliteit in Office 2007: http://www.microsoft.com/...b07ba5f2e5&displaylang=en

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-11 12:33
Ooit een .doc bestand geprobeerd te openen met een text-editor? (kladblok etc.) Allemaal vague tekentjes, niet echt parsebaar door PHP zelf. Je zult waarschijnlijk dus wel van en extern progsel, zijnde het een COM, gebruik moeten maken.

Voor de rest zijn er genoeg doc -> pdf conversie tools, dat is dus even Google'n. Maar het is toch geen ramp als mensen hun CV opsturen als .doc? Of zie ik het nu verkeerd? Die kan je toch gewoon zelf openen met OOo of Office 200x?

Verwijderd

Bitage schreef op maandag 03 december 2007 @ 21:29:
Oneens. Ooit gehoord van PDF995? Zeer goede printer driver die dus met elk progsel werkt en gratis is ;)
Ja voor Windows ;)

Voor Windows kun je ook PrimoPDF pakken, werkt ook supe goed en is ook gratis.

Ik bedoelde meer voor Linux zegmaar.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heropenen van een gesloten topic is niet de bedoeling.

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.