Toon posts:

Meerdere televisies aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 2.556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar informatie over het aansluiten van meerdere televisies.
Wij hebben nu analoge televisie en zouden dit graag willen splitsen zodat we op meerdere televisies kunnen kijken. De zenders moeten dan onafhankelijk te kiezen zijn.
Ik heb al een tijdje zitten zoeken maar ik kan niet echt iets vinden.
Wij hebben een televisieabonnement bij @home te weten "TV Basis Standaard kabelabonnement met een afwisselend aanbod van analoge televisie en radio.".

Wat is er allemaal nodig om 4 televisies aan te sluiten in huis?
- een televisie staat in de woonkamer
- twee televisies komen op de eerste verdieping
- een televisie komt op zolder

Alvast bedankt! :)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
eeehm, ben ik nu zo dom?

- een coax splitter
- een coax kabel (de gewenste lengtes)

of

een set wireless receivers als je geen kabels wilt trekken

Afbeeldingslocatie: http://www.ictvoormkb.nl/images/products/06006580.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door sjongenelen op 03-12-2007 20:53 ]

you had me at EHLO

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23
Een 4-way splitser waar je tv-kabel binnenkomt (CAI of hoe heet dat ding in NL?), en 4 kabels naar elke tv? :?
Oh ja, een stroom heb je daar ook nodig :P

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zet een splitter op je coax kabel en trek een coax kabel naar iedere tv toe. Misschien moet je er dan nog een versterker tussen pluggen omdat het signaal te zwak wordt, maar een simpele versterker hoeft maar een paar euro te kosten.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:04
Wil je nou gewoon analoge TV kijken, of wil je op alle TV's digitale TV kunnen kijken?

Als je alleen analoog wilt kijken kun je gewoon de coax kabel opsplitten (evt. nog een antenneversterker ertussen, voor als het signaal te zwak is) en gewoon de TV's aansluiten. Bij Digitale TV kan ik je niet helpen. Zou niet weten hoe je dat moet opsplitsen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo bekend in die dingen :P.
Bedankt iig voor jullie antwoorden.

heb je niet te maken met het probleem dat het signaal te vaag zou worden?

• Fire69
Als je daar last van hebt, koop je een versterker en die zet je voor je splitser.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met wireless receivers? Wat is de prijs van die dingen?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:56
Fire69 schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:55:
Als je daar last van hebt, koop je een versterker en die zet je voor je splitser.
wel opletten dat je een goede koopt; ik heb er ooit eens 4 euro aan uitgegeven (!! :P) en die versterkte alleen maar de ruis... :+

belangrijk is dat je de kabels goed aan elkaar knoopt als je ze gaat knippen

you had me at EHLO

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02-2025

.Gertjan.

Owl!

ThinkPad schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:53:
Wil je nou gewoon analoge TV kijken, of wil je op alle TV's digitale TV kunnen kijken?

Als je alleen analoog wilt kijken kun je gewoon de coax kabel opsplitten (evt. nog een antenneversterker ertussen, voor als het signaal te zwak is) en gewoon de TV's aansluiten. Bij Digitale TV kan ik je niet helpen. Zou niet weten hoe je dat moet opsplitsen.
Misschien off-topic, maar:
Digitale tv op zich is niet echt op te splitsen. Je zou er voor kunnen kiezen je scart te splitsen, maar dan heb je op alle tv's het zelfde programma (lijkt me niet handig).

Verder kan je als je per kamer/tv een digitaal kastje wilt plaatsen gewoon coax splitsen. Dit heb ik thuis ook gedaan. Het kabel signaal is al zwak en na splitsen blijft er weinig over, maar dat is toch genoeg om digitaal TV te kijken (heb volgens mijn kastje een signaal van 20 ~ 30 % en heb ik op de analoge kanalen zeer veel last van storing). Dus daar heeft digitale tv mijn hart gewonnen, anders is er niet naar te kijken.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 09:51

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Koop een goede splitter (liefst met schroefaansluitingen) met 1 in- en 4 uitgangen.

Plaats die zo dicht mogelijk bij de bron waar de kabel het pand binnen komt en ga daar vandaan met gelijke kabels naar de TV's. Ga vooral geen typen/merken kabels lopen 'mengen'. Gaat alleen maar ten koste van de kwaliteit.

Als het signaal slecht is dan kan je evt. nog een versterker plaatsen VOOR de splitter. Daarna heeft geen zin, omdat je dan ruis gaat versterken.

[ Voor 9% gewijzigd door BlaTieBla op 03-12-2007 21:09 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Fire69
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://img.auctiva.com/imgdata/0/1/9/6/8/4/webimg/2285639_tp.jpg
Pagina: 1