Toon posts:

Juiste Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Graag wil ik een nieuwe grafische kaart kopen namelijk een nieuwe Nvidia Geforce 8800GT 512MB.

Mijn huidige computer is als volgt:
Dell dimension 9150. Viiv pd 940 processor Dual Core 3.20 ghz 800 fsb, 2x2 MB.20
2048 MB Dual channel
250 GB hard drive.
Nvidia Geforce 7950GT 512MB
Windows XP.

Nou vraag ik mij af, is dit een juiste upgrade?Voor het spelen van de nieuwste spellen. Want Vista zie ik echter nog niet zo zitten.
Maar vormt de processor geen problemen. Is deze nog bij de tijd?

Hopelijk weet iemand hier het antoord op.

Bedankt.

Aram,

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:09
Die pentium D is een dikke bottleneck, en je voeding zal het zeer waarschijnlijk ook niet trekken omdat je een Dell hebt.

Die Pentium is trouwens al een bottleneck voor je huidige kaart, ik denk niet dat die 8800GT veel beter gaat presteren.

[ Voor 33% gewijzigd door Avalaxy op 03-12-2007 19:53 ]

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 13:41

Moortn

Hallo

Er zijn dan 2 (+edit) problemen.
1) Zoals hierboven gezegt is de processor een grote bottleneck, dus doe je er verstandig aan die ook te vervangen
2) Waarschijnlijk is de voeding niet zwaar genoeg. Dell en andere grote systeembouwers stoppen er altijd een voeding in die net genoeg is. Je loopt dan wel risico, want als het moederbord altijd iets te weinig volt heeft gekregen (door de voeding die net (niet) zwaar genoeg was) en nu de normale hoeveelheid krijgt kan hij wel eens zwart gaan worden.

EDIT: ik weet niet hoe lang de 8800gt of de 7950GT zijn, maar kijk ook eerst of de 8800gt wel gaat passen. De garantie vervalt natuurlijk ook als je aan de PC gaat zitten prutsen

[ Voor 24% gewijzigd door Moortn op 03-12-2007 20:10 ]

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Moortn schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:07:
2) Waarschijnlijk is de voeding niet zwaar genoeg. Dell en andere grote systeembouwers stoppen er altijd een voeding in die net genoeg is. Kijk wel uit als je er een andere voeding in doet dat hij juist niet te zwaar is, want als het moederbord altijd iets te weinig volt heeft gekregen (door de voeding die net (niet) zwaar genoeg was) en nu de normale hoeveelheid krijgt kan hij wel eens zwart gaan worden.
Ehh, het wattage van de voeding heeft niets te maken met je mobo. Als jij een 300W voeding hebt en die vervang je door een 600W dan zal je mobo niet ineens eraan doodgaan ofzo. 12V is 12V. Wijkt je voeding wat af kan je mobo dat prima opvangen, want er wordt altijd rekening gehouden met wat voltage fluctuatie. Waarom denk je anders dat het mobo bezaait is met condensatoren en een VRM?

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:09
Terw_Dan schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:11:
[...]

Ehh, het wattage van de voeding heeft niets te maken met je mobo. Als jij een 300W voeding hebt en die vervang je door een 600W dan zal je mobo niet ineens eraan doodgaan ofzo. 12V is 12V. Wijkt je voeding wat af kan je mobo dat prima opvangen, want er wordt altijd rekening gehouden met wat voltage fluctuatie. Waarom denk je anders dat het mobo bezaait is met condensatoren en een VRM?
Dan nog zit je met een voeding die niet genoeg vermogen kan leveren en niet genoeg stroom op de voltagerails :)

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-01 13:41

Moortn

Hallo

Terw_Dan schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:11:
[...]

Ow ok, foutje van mij. Heb namelijk iemand eens een "normale" voeding in een packard bell *kuch* zien zetten. :w Packard bell

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research (zoals gezegd in het topic, zoek hier en daar wat rond) en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.