Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[VISTA] Windows Mail naar Outlook Express/Thunderbird

Pagina: 1
Acties:
  • 10.795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 09:04
Hallo,
Mijn moeder maakt inmiddels een tijdje gebruik van Windows Vista, alleen kan ze er gewoon niet mee overweg en wil ze graag terug naar Windows XP. Dat zou ik dan dus wel eventjes doen.. eenvoudig, totdat ik de e-mails wilde backuppen. Hoe moet ik dit in hemelsnaam doen? Nu maakt ze namelijk gebruik van Windows Mail, maar als ze weer XP heeft gaat ze weer Outlook Express gebruiken. Ik heb rondgezocht op internet maar heb nergens een manier kunnen vinden om alle e-mails uit Windows Mail te backuppen om ze vervolgens in Outlook Express te kunnen importeren.
Mocht het echt niet mogelijk zijn, dan zou exporteren naar Thunderbird eventueel een optie zijn, maar ik denk dat mijn moeder liever bij Outlook Express blifjt. Iemand enig idee?
Kaashoofd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mailclient vragen (Outlook Express en aanverwante artikelen) horen niet in WOS maar in Officesuites en -software thuis.

Ik verplaats je topic dus ook daarnaartoe.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik weet niet of het een makkelijke optie is: je kan lokaal een mailserver met IMAP-ondersteuning installeren, daar alle mail naar toe verslepen en vervolgens kan je op nieuwe systeem het er weer af halen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Ik had op m'n persoonlijke PC onlangs hetzelfde voor.

Ik deed het volgende:

Met Vista:
- Maak een map op je bureaublad, vb "backup email"
- Windows Mail starten, via File / Export... en dan Messages exporteren.
Tijdens de wizard kan je het formaat voor export kiezen. Kies daar "Windows Mail".
(hier even op een PC in het netwerk met Outlook gekeken; ik kon ook Exchange kiezen, maar daarmee kom je op jouw PC niet ver).
- Open de map "backup email" en blader doorheen de structuur (je zal je mappenstructuur uit Windows Mail herkennen). Deze mappen moeten bestanden hebben met *.eml. In dat geval is je back-up goed gelukt.
- Zet je volledige map op een CD, USB stick, 2e harddisk, ...

Na herinstallatie van XP:
- Start Outlook Express, configureer via de wizard (emailadres, wachtwoord, ...)
- Blader doorheen de mappen met *.eml berichten. selecteer de bestanden, sleep ze in Outlook Express en laat ze vallen op de map waarin je je berichten wil (dus bestanden uit je "inbox" laat je in Outlook Express op de map "inbox" vallen).

Klaar is ...

• kaashoofd
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-11 09:04
kleinesmurf schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:25:
Ik had op m'n persoonlijke PC onlangs hetzelfde voor.

Ik deed het volgende:

Met Vista:
- Maak een map op je bureaublad, vb "backup email"
- Windows Mail starten, via File / Export... en dan Messages exporteren.
Tijdens de wizard kan je het formaat voor export kiezen. Kies daar "Windows Mail".
(hier even op een PC in het netwerk met Outlook gekeken; ik kon ook Exchange kiezen, maar daarmee kom je op jouw PC niet ver).
- Open de map "backup email" en blader doorheen de structuur (je zal je mappenstructuur uit Windows Mail herkennen). Deze mappen moeten bestanden hebben met *.eml. In dat geval is je back-up goed gelukt.
- Zet je volledige map op een CD, USB stick, 2e harddisk, ...

Na herinstallatie van XP:
- Start Outlook Express, configureer via de wizard (emailadres, wachtwoord, ...)
- Blader doorheen de mappen met *.eml berichten. selecteer de bestanden, sleep ze in Outlook Express en laat ze vallen op de map waarin je je berichten wil (dus bestanden uit je "inbox" laat je in Outlook Express op de map "inbox" vallen).

Klaar is ...
Bedankt voor je reactie! Heb het maar op jouw manier gedaan. Werkt inderdaad prima :) Enig nadeel is dat mijn moeder echt meer dan 50 verschillende mappen heeft, maar, ik heb d'r aan het werk gezet ;)

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
kaashoofd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:34:
[...]

Bedankt voor je reactie! Heb het maar op jouw manier gedaan. Werkt inderdaad prima :) Enig nadeel is dat mijn moeder echt meer dan 50 verschillende mappen heeft, maar, ik heb d'r aan het werk gezet ;)
Fijn :)

* kleinesmurf zou met dit druilregentje blij zijn om 50 mapjes te mogen vullen :+

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 23:03
Goeie tip man. Precies wat ik zocht. Thanx.

woei!

Verwijderd

@kleinesmurf

Ook al is dit topic erg verouderd, het heeft me wel geholpen.
Bedankt voor je mooie 'instructie' _/-\o_
Pagina: 1