Ik heb sinds een paar dagen een msi 8600gts 512mb met pasieve koeling. idle was temp volgens riva en atitool 50-52 graden. stress 70+.
nu heb ik als volgt een 40x40mm cooler opgehangen:

rode pijlen geven aan hoe lucht verplaatsing is.
Ik zag meteen een verandering en binnen 5 minuten was de idle temp 40-41 graden al leuke daling.
daarna met atitool artifacts gescant. de temp was na 15 minuten toch wel stabiel 55 graden.
ik haal de cooler weg en binnen paar minuten is de temp 76 graden en stijgend. ik de cooler weer terug gehangen zoals op de foto en de temp is naar paar minuten weer 55-56 graden.
is dit werkelijkheid of gaat de lucht langs de temp sensor die hierdoor een niet reeel beeld geeft?
want ruim 20 graden eraf halen met zon 40x40mm koelertje is wel leuk.
nu heb ik als volgt een 40x40mm cooler opgehangen:

rode pijlen geven aan hoe lucht verplaatsing is.
Ik zag meteen een verandering en binnen 5 minuten was de idle temp 40-41 graden al leuke daling.
daarna met atitool artifacts gescant. de temp was na 15 minuten toch wel stabiel 55 graden.
ik haal de cooler weg en binnen paar minuten is de temp 76 graden en stijgend. ik de cooler weer terug gehangen zoals op de foto en de temp is naar paar minuten weer 55-56 graden.
is dit werkelijkheid of gaat de lucht langs de temp sensor die hierdoor een niet reeel beeld geeft?
want ruim 20 graden eraf halen met zon 40x40mm koelertje is wel leuk.