Toon posts:

DVD RW's met CD grootte na 1 keer branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
dit is de 2de keer dat het mij overkomt. ik brand een nieuwe DVD+RW met Nero. hetgeen wat ik er op zette was een avi van 700 mb. het is een RW dus wilde ik nu een DVD van 3.5GB erop branden. nou geeft Nero aan dat er maar 700 MB op kan. RW snel of langzaam wissen, er gaat maar 700 MB op.

heb dit eenmaal eerder gehad, ook met een DVD+RW

wat is hier aan te doen?

met google kan ik niks vinden, aangezien mijn zoektermen op verkoopsites van DVD's en CD's komen

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:20

Theo

moederbord

Even bij Nero aangeven dat je een dvd heb in plaats van een cd.

Nu met WP, PV, EV en PC

Verwijderd

Topicstarter
theodouma schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:14:
Even bij Nero aangeven dat je een dvd heb in plaats van een cd.
ook al geprobeerd, werkt niet.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zo, dit is oud...

Volgens mij was er ooit eens een probleem waarbij je 2 reg-keys voor je brander moest weggooien, daarna je brander door Windows opnieuw laten installeren en klaar.

Komt het probleem alleen voor bij DVD+RW of ook bij DVD+R?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:17:
Zo, dit is oud...

Volgens mij was er ooit eens een probleem waarbij je 2 reg-keys voor je brander moest weggooien, daarna je brander door Windows opnieuw laten installeren en klaar.

Komt het probleem alleen voor bij DVD+RW of ook bij DVD+R?
Het probleem komt alleen voor bij een DVD+RW, aangezien het gebeurt bij de tweede keer branden, nadat de eerste keer een kleiner bestand is gebrand. dat kleinere bestand heb ik wel onder DVD gebrand, dus ook dat kan het probleem niet zijn. beide keren waren het avi's, alleen was die andere een lange tijd terug.

nero laat bij deze dvd het balkje gewoon tot 700 mb lopen. als ik er een andere DVD RW ingooi, loopt het balkje gewoon tot 4.x gb

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik lees nu, maar corrigeer me als ik het fout hebt:

"ik probeer een bepaalde DVD te kopieren/branden maar dat snapt Nero niet. Bij elke andere DVD gaat het wel goed als ik naar DVD+RW probeer te schrijven".

Indien dit correct is; is het dan niet zaak om te kijken waarom je die DVD niet kan kopieren?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:29:
Ik lees nu, maar corrigeer me als ik het fout hebt:

"ik probeer een bepaalde DVD te kopieren/branden maar dat snapt Nero niet. Bij elke andere DVD gaat het wel goed als ik naar DVD+RW probeer te schrijven".

Indien dit correct is; is het dan niet zaak om te kijken waarom je die DVD niet kan kopieren?
sorry, je begrijpt het verkeerd.

opnieuw: Ik heb laatst 5 DVD+RW's gekocht. Op 1 van deze DVD's heb ik laatst een avi bestand van 700 mb gebrand. Nu wil ik diezelfde DVD+RW overschrijven met een bestand van 3,50GB(type bestand maakt in dit geval niet uit). Nu geeft Nero aan dat op deze DVD+RW maar 700 mb gebrand kan worden, terwijl op een DVD+RW normaal 4400 mb kan. Snel of Langzaam wissen van de DVD+RW helpt beide niet, er kan gewoon maar 700 mb op. Het maakt niet uit of ik nou data wil branden of iets anders, dat maakt niet uit.
samengevat gaat het om een DVD+RW waar in plaats van 4400 mb maar 700 mb op kan.

is het dan ook toeval dat de avi 700 mb was, of dat er normaal 700 mb op een CD zou gaan?
het is mij namelijk 1 keer eerder overkomen, ook toen brandde ik de eerste keer een avi van 700 mb.

edit: nero geeft ook deze schijfinfo(sorry voor paint, heb photoshop nog niet terecht :P)
Afbeeldingslocatie: http://img107.imageshack.us/img107/6666/dvdrwmetcdgrootteqt0.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 19:54 ]

• Phenos2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-02 00:40
Wat voor schijfjes (merk) en wat voor brander gebruik je?. Het kan een incompatibiliteit zijn icm de firmware van de brander en het merk van je DVD's

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn Sony schijfjes, de vorige waarmee het ook 1 keer gebeurde was een philips.
brander is een Atapi Dual DVD
Pagina: 1