Toon posts:

[Scripting] Batch file met datum

Pagina: 1
Acties:
  • 5.874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig om een output van SAS met een .bat file te laten openen. Echter een probleempje; sas schrijft de output (.pdf) onder een map met als naam de datum (JJJJMMDD).

Zo heeft de output van vandaag als naam:
c:\dir\20071203\file.pdf

Nu is mijn vraag of er een makkelijke manier is om deze input makkelijk te laten openen door een .bat file (zodat ik de output niet steeds hoef te zoeken). De datum veranderd dus elke keer dat er een nieuwe output gegenereert wordt.

Mijn computer heeft een ander datum-formaat, namelijk DD-MM-JJJJ. Aangezien het een bedrijfs-pc is, kan ik niks aan dit formaat veranderen.

Wie o wie kan mij op weg helpen?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-02 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat heb je zelf zelf al geprobeerd en wat lukte daar niet mee? We gaan er hier vanuit dat je in eerste instantie zelf ermee aan de slag gaat en dat je hier ook aangeeft wat je dus zelf hebt geprobeerd en wat daar niet mee lukte.

Daarnaast horen vragen over Batch scripting in Windows Clients zoals je prima in Waar hoort mijn topic?. Die sticky topics bovenaan staan er niet voor niets ;)

Move -> Windows Clients

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Een datumnotatie in een plain batch file gaat niet. Is gewoon onmogelijk. Tenzij je er een CLI-tooltje naast zet die een datum uitpoept, dan kun je dat in je batch file natuurlijk wel oppikken en gebruiken. Hoe dan ook lijkt zoiets me nogal een houtje-touwtje oplossing, en zou ik eerder kijken naar bijv PowerShell.

日本!🎌

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

set x = %date:~10,4%%date:~4,2%%date:~7,2%
dir c:\dir\%x%\*.pdf
Volgens mij moet je hier genoeg aan hebben om zelf wat verder in elkaar te prutsen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Microkid op 04-12-2007 06:33 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• jecowo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 09:53
Als je er niet uitkomt met het voorbeeld van MicroKid dan mail me maar. Ik heb een aantal scriptjes gemaakt die de output met datum formaat wegschrijven. Het verbaasde me soms ook hoeveel je met batch scriptjes kunt realiseren.

Na 2 minuten google (batch date output) kwam ik onderstaande site tegen.
Dit is ook een aardig voorbeeld.
http://weblogs.asp.net/wh...ve/2005/08/18/423029.aspx

Incredible

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

:( http://www.ss64.com/nt/date.html

[ Voor 11% gewijzigd door PipoDeClown op 04-12-2007 06:59 ]

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:14
De manieren die hierboven naar gelinkt wordt gebruik ik zelf ook in een batch-filetje, en dat werkt op zich goed. Let wel dat op een andere Windows taal de output niet meer kan kloppen :

code:
1
FOR /F "TOKENS=2,3,4 DELIMS=- " %%D IN ('DATE/T') DO SET dirname=%%F%%E%%D
Pagina: 1