Toon posts:

[Moederbord] K9A2 PS/2 Prob

Pagina: 1
Acties:
  • 837 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden een nieuw moederbord gekocht, namelijk de MSI K9A2. Deze werkt goed en al op een paar puntjes na..

Als ik geen PS/2 muis gebruik maar een USB muis, dan detecteerd het moederbord de muis wel maar geeft deze toch iedere keer de error 'PS2 mouse not found press F1 to continue' zeer irritant... Ik heb gelezen dat dit waarschijnlijk een bug is in het moederbord en dat dit is gefixed in de nieuwe beta versie van de bios...

Het 2e probleem is wat lastiger.. Als ik mijn pc afsluit (ja afsluit geen slaapstand of stand by etc.) dan blijft mijn toetsenbord (PS/2) gewoon branden (Num Lock ledje) en mijn optische muis ook als ik deze op de PS/2 aansluit... Ik heb de BIOS helemaal doorgechecked en kon NIKS vinden gereset en al... Ik heb echt geen idee meer hoe ik dit kan fixen kan iemand mij helpen?...

Verwijderd

1. Is met BIOS v1.21 gefixed.

2. Num-lock in BIOS uit.

In XP of Vista kun je 'm aan zetten.
Resultaat: bij opstarten en afsluiten is num lock uit en in XP of Vista is de num lock aan.

Verwijderd

Topicstarter
We praten over 2 verschillende dingen, die numlock led die blijft aan als de pc uit is.. dus gewoon 'altijd' en als ik mn muis in de PS/2 doe blijft deze ook branden als de pc uit is (Optische muis..).

Ik weet niet of het nuttige info is maar de Num Lock led reageerd niet als ik numlock induw als de PC uit staat hij blijft gewoon in de staat dat ik de PC uit zette

Over de BIOS.. Ik ga naar de MSI site met de 'Update Tool' van MSI en krijg

'MSI Live BIOSTM Version: 3.83.000

--------------------------------------------------------------------------------

Your current version is 1.00, The latest online version is 1.00, Your current version was updated and optimized. '

nog wat extra info over mn mobo

Mainboard Manufacturer MSI
Mainboard Model Name MS-7388

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 20:04 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:59:
We praten over 2 verschillende dingen, die numlock led die blijft aan als de pc uit is.. dus
Bij mij bleef het num-lock lampje ook branden als de PC uit is. En maakte het ook niet uit als ik er dan op druk. Staat num lock aan in BIOS?

BIOS om de PS/2 muis melding weg te krijgen: http://www.msi-forum.de/thread.php?threadid=35790

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 20:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb het alsnog geprobeerd met de num lock uit in de bios maar nog steeds hetzelfde prob...

BIOS Flashe.. Ff voor de zekerheid.. DOS starten van een floppy, en de exe openen right?

EDIT best lullig.. heb geen floppy drive meer

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 20:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 20:31:
Ja ik heb het alsnog geprobeerd met de num lock uit in de bios maar nog steeds hetzelfde prob...

BIOS Flashe.. Ff voor de zekerheid.. DOS starten van een floppy, en de exe openen right?

EDIT best lullig.. heb geen floppy drive meer
Gewoon bootable USB stick maken: http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=197
Van floppy booten met vergrote kans op errors in vergelijking met USB is sowieso niet handig.

Of op MSI site staat zelfs een custom tool door MSI zelf gemaakt:
http://www.msi-forum.de/thread.php?threadid=34023

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 12:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
tx alot :) dat probleem is dus uit de wereld... Maar het andere probleem.. dat mn PS/2 devices stroom krijgen als de pc uit staat.. Ik begin te twijfelen of dit niet een productie fout is?..

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 18:52:
tx alot :) dat probleem is dus uit de wereld... Maar het andere probleem.. dat mn PS/2 devices stroom krijgen als de pc uit staat.. Ik begin te twijfelen of dit niet een productie fout is?..
Waar je nog kijken is of "wake up by PS/2" aanstaat in BIOS.
Ik heb zelf geen PS/2 meer.

• Jopioware
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Me K9A2 Platinum heeft nu bios 1.11 alleen usbflash is me niet geheel duidelijk
ik heb zelf de live update gebruikt
zaterdag jl is het fout gegaan en reeds door floppy weer tot leven gebracht

JopioWare

[ Voor 10% gewijzigd door Jopioware op 04-12-2007 21:48 ]

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Verwijderd

Jopioware schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 21:43:
Me K9A2 Platinum heeft nu bios 1.11 alleen usbflash is me niet geheel duidelijk
ik heb zelf de live update gebruikt
zaterdag jl is het fout gegaan en reeds door floppy weer tot leven gebracht

JopioWare
Je maakt een bootable stick met bijvoorbeeld de HP tool in de link hierboven. De OS bestanden voor het aanmaken van de bootable stick worden zelfs aangeleverd. Je hebt dus ook voor het aanmaken van de USB bootable stick geen floppy nodig.
Kopieer de flash tool en gewenste BIOS (uit de ZIP) beide naar de USB stick.
Boot van die stick en run de flashtool met daarachter de nieuwe BIOS.
Via F11 kan je zelfs direct na opstarten kiezen van welk medium je wil opstarten.

'k moet zeggen dat ik tot nu toe ERG te spreken ben over de K9A2 CF :)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja de setting voor PS/2 wakeup hebk gechecked en staat uit... Ik ben niet echt te spreken meer over dit moederbord wordt er een beetje ziek van.. eerst die bug in een bios die er nooit in had mogen zitten en nu zit ik vast dat mn muis en keyboard licht blijven geven zonder reden...

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Bij sommige moederborden kun je aangeven of PS/2 en USB power van de +5V moet komen (gaat dus uit met het uitschakelen van de pc) of van de +5V Standby (blijft altijd spanning op staan). Bij Asus en Asrock weet ik dat er een jumper in de buurt van de PS/2 poorten zit. Wellicht je MSI ook?

Jumper 'm op +5V en je lichtjes zouden uit moeten gaan.

Hier stond een dode link.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2007 @ 17:47:
Ja de setting voor PS/2 wakeup hebk gechecked en staat uit... Ik ben niet echt te spreken meer over dit moederbord wordt er een beetje ziek van.. eerst die bug in een bios die er nooit in had mogen zitten en nu zit ik vast dat mn muis en keyboard licht blijven geven zonder reden...
Tsja, het moederboard is net uit.
Anders stap je toch over op USB keyboard en muis. Kost ook geen drol en ben je van je ziekte af ;)

Edit: De storing die jij hebt heb ik nog nergens gelezen. Grote kans dat je moederboard niet helemaal goed is. Je kan je vraag ff op de MSI site site stellen: http://support.msi.com.tw/?language=eng
Wellicht is je moederboard niet helemaal lekker wat betreft PS/2 en kan MSI dat voor je beantwoorden. Ik had 2x een vraag en die zijn beide binnen 12 uur beantwoord.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 20:47 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

M'n vriendin's oude MSI-6367 (Athlon XP mobo) had dat ook; USB (muis) is wel uit, maar met een PS2 toetsenbord blijft het Numlock lampje altijd branden ... de oplossing ? USB toetsenbord ;)

Een eventuele jumper-setting heb ik op dat mobo nooit gezien, maar zoveel aandacht heb ik er ook niet aan besteed ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:20
Zal idd wel iets zijn met MSI mobo's, MSI K7TPro2 A oid heeft het ook :)

Overigens: Het bord heeft gewoon 2x PCIe 2.0 spec lijkt me (K9A2 CF-F). Op de site staat nl dat slot 1 1.0a is :| Misschien dat iemand het ergens mee kan uitlezen en kan bevestigen. De manual zegt wel gewoon 2x PCIe 2.0 net als de 790X chipset. Lijkt me een typo op de site, maar graag wil ik het toch bevestigd hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Yup t mobo heeft 2 pci-e's

Verwijderd

Nee, 3x PCIe (16x, 8x en 1x) en 2x PCI

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 23:53 ]

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 05 december 2007 @ 21:18:
Zal idd wel iets zijn met MSI mobo's, MSI K7TPro2 A oid heeft het ook :)

Overigens: Het bord heeft gewoon 2x PCIe 2.0 spec lijkt me (K9A2 CF-F). Op de site staat nl dat slot 1 1.0a is :| Misschien dat iemand het ergens mee kan uitlezen en kan bevestigen. De manual zegt wel gewoon 2x PCIe 2.0 net als de 790X chipset. Lijkt me een typo op de site, maar graag wil ik het toch bevestigd hebben.
Uitlezen zou alle duidelijkheid geven. Maar ja waarmee. 16x is duidelijk maar PCIe spec 2.0?

Edit:
Everest Ultimate geeft:
PCI-E 2.0 x16 port #0 - In Use @ x16 (nVIDIA GeForce 7900 GS Video Adapter)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2007 00:14 ]

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:20
Wederom, thx Sake :). Maar eens even de shop informeren dat deze ook kan ipv de Asus M3A die slecht leverbaar is.

Verwijderd

Topicstarter
Oke alles is kinda clear nu :) ik wil iedereen bedanken voor hun posts hielpen veel :)

• Jopioware
okee ps2 probleem is de wereld uit

Maar ik heb een ander probleem met me K9A2 platinum namelijk me systeemtijd gaat te snel maar als ik hem weer synchroon is ie een hele tijd goed en opeens springt hij omhoog
Raar vreemd probleem is trouwens ook in de bios het geval 2 sec per min voltage bat 3.22 volgens everest.

ps ik hoop dat er meerdere dit hebben ;)

Jopioware

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Dat msi forum lijkt down, kan iemand mij die 1.21 bios mailen ofzo? Heb hetzelfde probleem met die ps2 mouse melding.

Facebook :: Twitter :: PSN

• Jopioware
riotrick schreef op zondag 16 december 2007 @ 04:13:
Dat msi forum lijkt down, kan iemand mij die 1.21 bios mailen ofzo? Heb hetzelfde probleem met die ps2 mouse melding.
werkt wel hier hoor

K9A2 Platinum

of even op msi duitse forum daar staan er meerder oa ook voor de K9A2 CF

Jopioware

• riotrick
Dat duitse forum waar de 1.21 versie op staat, geeft een pagina niet gevonden bij mij. Bij msi zelf kan ik alleen versie 1.1 downloaden en daar is het nog niet opgelost.

http://msi-forum.de/thread.php?postid=299889, daar zou die in staan, kan de pagina in google cache bekijken, maar msi-forum.de doet niks atm.

[ Voor 84% gewijzigd door riotrick op 16-12-2007 17:31 ]

• MacroTough
  • Laatst online: 04-10-2021
riotrick schreef op zondag 16 december 2007 @ 17:24:
Dat duitse forum waar de 1.21 versie op staat, geeft een pagina niet gevonden bij mij. Bij msi zelf kan ik alleen versie 1.1 downloaden en daar is het nog niet opgelost.

http://msi-forum.de/thread.php?postid=299889, daar zou die in staan, kan de pagina in google cache bekijken, maar msi-forum.de doet niks atm.
De download is ook op het Engelstalige forum te vinden in dit topic in een post van BOSSKILLER:

[url]http://http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=112568.0[/url]

Je moet wel inloggen op het forum om de download te kunnen zien.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
en nu zit ik vast dat mn muis en keyboard licht blijven geven zonder reden...
Wat is het probleem daarvan dan? Bij m'n vorig Asus A8N was dat ook zo. Anders doe je maar het knopje van je voeding uit, probleem opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door XWB op 16-12-2007 23:05 ]

March of the Eagles

Verwijderd

Directe download BIOS v1.21 voor K9A2 CF:
http://forum.msi.com.tw/i...opic=112568.0;attach=3726

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2007 23:07 ]

• riotrick
het duitste forum is inmiddels ook weer online. Heb m'n bios geupgrade naar de 1.21 versie. Probleem is opgelost nu.

Verwijderd

Volgens mij heb ik de oplossing ik had het probleem ook en bij mij is het verdwenen sinds ik er een extra usb insteekkaart in heb gezet en mijn draadlose usb muis daarop aangesloten heb!
:|
Pagina: 1