[VISTA]hoe op cd te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-12-2025
ik ben in het bezit van een acer aspire 5920 met een pre installed versie van Vista Home Premium.
nu krijg je bij aanschaf geen instalatie cd megeleverd.
is het mogenlijk om de O/S die nu op mijn laptop op een bootable cd te krijgen zodat ik de laptop bij een crash opnieuw kan instaleren?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Nee.

Waarschijnlijk heb je wel een recovery CD?

Verwijderd

tsja, als je bereid bent een omweg te nemen:

maak een bootable cd met image progsel (norton ghost ofzo), en knal daar een image van je schijf op.

//het zal wel een dvd worden trouwens :P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 18:24 ]

• Peter Keller
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:28
of een hidden partitie met daarop een image waaruit je kunt recoveren

Quatt mono v1.0, 12 zonnepanelen op eigen omvormer en 6 Enphase panelen en 7 kWh Enphase batterij, T6, All Electric uitbreiding sinds 15-10

• detonated
als dit de mogenlijkheden zijn dan weet ik genoeg.
mischien acer maar is benaderen voor een versie van vista, ben benieuwd of ze meewerken :)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Volgens mij kan je ook prima een Vista install disc downloaden en gewoon je key gebruiken.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:54

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Vragen al die nieuwe Acer dingen niet gewoon of je een backup wilt maken van je systeem bij de eerste keren dat je Windows opstart? Dan is het gewoon een kwestie van DVD-R's kopen en dan via die backup een recovery CD maken.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• detonated
Hann1BaL schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:31:
Volgens mij kan je ook prima een Vista install disc downloaden en gewoon je key gebruiken.
dan ben ik benieuwd waar ik deze kan vinden op microsoft.com, mij is het niet gelukt.

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:54
Je kan denk ik best ergens een torrentje vinden als je ook je weg naar Tweakers kon vinden. Als je een Vista DVD download ben je mijns inziens niet illegaal bezig omdat je een licentie hebt gekocht. Gewoon ergens vandaan plukken dus...

Ik hoop dat ik gelijk heb. If not: sorry Mr. Mod :X

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

_Teq_ schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:06:
Je kan denk ik best ergens een torrentje vinden als je ook je weg naar Tweakers kon vinden. Als je een Vista DVD download ben je mijns inziens niet illegaal bezig omdat je een licentie hebt gekocht. Gewoon ergens vandaan plukken dus...

Probleem is dat het vaak leid tot grijze gebieden zoals crack en serials en zo. In theorie heb je gelijk dat je een licentie hebt en daardoor recht tot bezit en gebruik van de software.

• detonated

dit wist ik ook wel maar ik wist dus niet zeker of dit getollereerd word op dit forum >:) bedank iig!

• Bitage
  • Laatst online: 20-02 12:23
detonated schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:03:
[...]

dan ben ik benieuwd waar ik deze kan vinden op microsoft.com, mij is het niet gelukt.
Via MS.com 8)7 Denk je echt dat een maker zijn eigen commerciele software gratis op het internet gooit.. *switch click, zet je hoofd aan*

Gewoon "via de bekende wegen" eraan proberen te komen, als dat al niet duidelijk genoeg is. Warez etc is namelijk op GoT niet toegestaan (nu mag je Vista 30 dagen uitproberen, maar aangezien het verboden is software te verspreiden.. (itt media))

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

detonated schreef op maandag 03 december 2007 @ 19:03:
[...]

Als je bepaalde "rechten"hebt op Microsoft.com, kan je alles downloaden incl. volledige installs van OS'en; draai hier niet voor niets Server 2008 en bepaalde SP's waar de halve wereld op zit te wachten.

Dat gaat niet werken; de kans dat een image (die je niet helemaal legaal verkrijgt) werkt met een OEM-serial van Acer is erg klein. Maar ja, komt tijd komt raad (en dus het volgende topic van detonated )

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 03-12-2007 19:13 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• In Search of Sunrise
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-10-2020
detonated schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:22:
ik ben in het bezit van een acer aspire 5920 met een pre installed versie van Vista Home Premium.
nu krijg je bij aanschaf geen instalatie cd megeleverd.
is het mogenlijk om de O/S die nu op mijn laptop op een bootable cd te krijgen zodat ik de laptop bij een crash opnieuw kan instaleren?
Waarschijnlijk heb je dan een verborgen partitie op je laptop waar de gegevens uit worden gehaald bij recovery. Volgens mij moet je dan met F10 de recovery uitvoeren.

specs

• kleinesmurf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2021
Acer Helpdesk contacteren (zie handleiding, www.acer.nl of www.acer.be).

Tijdje geleden kreeg ik een e-mail van Acer dat ze geen recovery CD's meer meeleveren, maar deze kan voor 60 of 70 euro wel bijbesteld worden.

De geïnstalleerde e-Management-tools bieden ook mogelijkheid om een recovery set te maken.
Dan alleen zelf wat CD's of een DVD halen.

• Bitage
  • Laatst online: 20-02 12:23
[...]
Dat gaat niet werken; de kans dat een image (die je niet helemaal legaal verkrijgt) werkt met een OEM-serial van Acer is erg klein. Maar ja, komt tijd komt raad (en dus het volgende topic van detonated )
Dit werkt wel, naar eigen ervaring. Mocht het alsnog niet werken, dan zijn hier ook weer truukjes voor :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je het niet zeker weet, kijk dan eerst eens in de FAQ.
Daar staat Het algemeen beleid #achteraf

Foutje bedankt dan maar?

Maar Acer biedt je dus voor 60 euro vergoeding een set recovery DVD's als je die zelf niet hebt gemaakt bij het voor het eerst opstarten en installeren van je laptop.

Is al vaak genoeg voorbij gekomen hier.. en dus ook wel met de search te vinden.

[ Voor 27% gewijzigd door alt-92 op 03-12-2007 19:24 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.