Hallo, ik hoorde laatst een rare tik uit mijn hardeschijf, en heb toen HDD Health geinstalleerd om de SMART status te checken. (ik had deze tik een aantal maanden geleden ook al, en heb er tot nu toe nog geen problemen mee gehad overigens). Die kan niks zinnigs zeggen over de status van de schijf, maar wel viel op dat iedere keer als ik hem de SMART liet checken, de "Ultra ATA CRC Error Count" verandert, die verandert naar van alles tussen de 50 en de 180, zonder enkele vorm van logica of patroon.
Wat kan er mis zijn? ik heb niet echt zin om een nieuwe schijf te kopen, en aangezien dit probleem al bijna een half jaar is zonder dat ik iets merk in performance of dataverlies lijkt dat me ook niet nodig?
Edit: hij gaat zelfs tot 0, maar ook dan merk ik helemaal niks aan de prestaties
Edit 2: Ook maar even een benchmark gedaan en vergeleken met bechmarks van hetzelfde model hardeschijf van anderen, hij is precies even snel en de toegangstijden zijn zelfs lager.
Wat kan er mis zijn? ik heb niet echt zin om een nieuwe schijf te kopen, en aangezien dit probleem al bijna een half jaar is zonder dat ik iets merk in performance of dataverlies lijkt dat me ook niet nodig?
Edit: hij gaat zelfs tot 0, maar ook dan merk ik helemaal niks aan de prestaties
Edit 2: Ook maar even een benchmark gedaan en vergeleken met bechmarks van hetzelfde model hardeschijf van anderen, hij is precies even snel en de toegangstijden zijn zelfs lager.
[ Voor 15% gewijzigd door Jazzle op 03-12-2007 18:28 ]