Toon posts:

8800Gt crash verhaal

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds 4 dagen in het bezit van de 8800gt, de kaart werkt perfect tot je spellen gaat spelen, zowel onder vista 64bit ,windows xp 64 bit, windows xp 32bit crashed de kaart. Ook de oude drivers en nieuwe en beta drivers het maakt geen ruk uit en ook niet als je het volledig laat koelen. Omdat er meer zijn maar ook heel veel mensen dit probleem niet hebben denk ik toch hardware matig een fout?

Voor zover ik weet heeft Nvidia zelf nog helemaal niks naar buiten gebracht, terwijl het toch klachten regent op het officiele nvidia forum. Wat denken jullie hardware matig of software matig?

edwin h

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:41
Wat voor foutmeldingen zijn het?

Met welke spellen + versies + evt mods

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:30:
Hallo,

Sinds 4 dagen in het bezit van de 8800gt, de kaart werkt perfect tot je spellen gaat spelen, zowel onder vista 64bit ,windows xp 64 bit, windows xp 32bit crashed de kaart. Ook de oude drivers en nieuwe en beta drivers het maakt geen ruk uit en ook niet als je het volledig laat koelen. Omdat er meer zijn maar ook heel veel mensen dit probleem niet hebben denk ik toch hardware matig een fout?

Voor zover ik weet heeft Nvidia zelf nog helemaal niks naar buiten gebracht, terwijl het toch klachten regent op het officiele nvidia forum. Wat denken jullie hardware matig of software matig?

edwin h
Volgens mij is jouw "probleem" bekend maar genivelleerd door een aantal (andere) hardware-sites. Oftewel; elke videokaart kan problemen hebben maar het aantal klachten afgezet tegen het aantal verkochte kaarten is vaak zeeeeer laag want als iets goed werkt, opent niemand daar een topic over op site X of Y.

In jouw geval lijkt me een incompatibiliteitsprobleem tussen je VGA en de rest van je systeem het probleem want het gebeurt onder 3 verschillende OS'en. Crasht je systeem ook als je een andere (high-end) kaart plaatst?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
windows vista is de enige die een melding geeft, die zegt nvlddmkm stopped responding and has recovered in Windows Vista" Xp crashed compleet en naar enkele minuten start comp opnieuw op.

Ik merk wel dat steeds meer mensen er last van hebben, zoek maar effe mee op google

http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

http://forums.nvidia.com/index.php?showforum=33

Of mijn pc ook crashed op andere highend kaarten weet ik niet, ik heb mijn pc sinds vorige week pas. Het is geheel nieuw systeem Asus P5k Se , Intel Quad 6600, OCz 800mhz 2 gb, 500watt antec earth watt, spinpoint 500gb. 19 inch acer TFT.

Ik ken ook lui met een sparkle en die gaan als de brandweer, mijn jetway kaart ruil ik daarom ook terug voor een sparkle, hopelijk is dan het probleem opgelost.

edwin

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The truth is out there - maar op GoT hebben we liever goed onderbouwde discussies dan weinig gefundeerde conspiracy theories. Helaas ontbreekt in deze topicstart die onderbouwing. Je noemt niet eens welk moederbord en welke voeding je gebruikt, wat voor temperaturen je meet etc...

Dat het klachten regent bij nVidia zegt bijzonder weinig, want:
1) ook al werkt een extreem populaire kaart in 99% van de gevallen, 1% van zeer veel is nog altijd best veel.
2) ook al zijn er veel mensen met gegronde klachten, dat wil nog niet zeggen dat ze allemaal last van hetzelfde hebben
3) al hebben al die mensen wel last van hetzelfde, totdat je zelf jouw kant van de zaak (moederbord, voeding en airflow) uitgesloten hebt, weet je nog niet of jij er ook last van hebt.

Edit:
OK, terwijl ik zat te tikken heb je wel mobo en voeding gepost, maar niets over temperaturen en voltages op de voedingslijnen. Als je voordat je dat soort ding uitgesloten hebt een kaart gaat ruilen is een topic hier sowieso nutteloos :o

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 03-12-2007 17:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.