Toon posts:

2e HDD wordt niet meer herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

In mijn computer zitten 2 HHD's. Beide NTSF geformatteerd.
De grootste van 120 GB gebruik ik voor opslag, de kleine van 30 GB voor programma's.
De kleine schijf heb ik onlangs geformatteerd en opnieuw geladen met XP.
Echter nu krijgt mijn 2e schijf de betiteling F: (vroeger heette die X:) en is hij onleesbaar.

Binnen "computerbeheer" komt de schijf niet meer voor bij de volumes maar wel als schijf1, dynamisch, onleesbaar.
"Deze computer" herkent hem ook als F: echter zodra ik hem wil openen wil XP hem formatteren. Dat lijkt me niet handig want al mijn opgeslagen spul staat er op.

Zoals je kunt lezen ben ik vast een stuntelaar.
Wees dus een beetje mild voor me maar help me alsjeblieft.

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 07:51

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Johan,

Bedankt voor je reactie. Ik heb van alles geprobeerd uit je link maar kom er toch nog niet verder mee.
Ik heb zelf het vermoeden dat het hem in de letter zit. Ik kan die stationsletter niet wijzigen omdat hij niet in de bekende volumes voorkomt. Hij blijft in schijfbeheer tussen de lege dvd-spelers staan als "onleesbaar".

Ik heb ook geprobeerd om hem de de-installeren en daarna opnieuw als hardware te laten herkennen. Ook geen resultaat.

• Johan.B
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-02 07:51
Waarschijnlijk zijn om een of andere reden de fat tabellen beschadigd. Dit is niet zomaar op te lossen met een of andere handeling/commando.

Kijk eens naar de link die ik gepost heb. Daar kan je tools en handleidingen vinden om je data nog van de disk te krijgen. Eens je een backup hebt van al je data kan je best de disk formatteren.

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 21:04
Misschien heb je iets aan dit topic : [Dynamic Disk] Unreadable

Zie met name de laatste posts. Ik kan niet garanderen dat deze oplossing ook voor jou werkt.