Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C++]double in string steken

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Hey allen,

Na mijn nog niet zo lang geleden gestelde vorige vraag zit ik weer met een probleempje.

Ik wil van een een object dat een recept voorstelt een LaTeX document maken. Nu dit gebeurd door aan allerlei andere objecten (zoals ingredient, stappen(= uiteg)) strings te vragen met hun deel van het document. Nu wil ik in die string een getal steken. Eerst was ik een integer tegengekomen. hiervoor heb ik zelf een functie geschreven en met het nodig wiskundig geknoei heb ik dan uiteindelijk wel voor elkaar gekregen, maar nu wil ik een double ook in de string steken, maar dit keer zie ik het niet zo zitten wiskundige trucjes boven te halen. Kan ik niet op de een of andere manier de iostream van de stl gebruiken? Die doet toch ongeveer hetzelfde?

Om nu mijn design helemaal om te gooien om hierrond te werken vind ik wat overdreven. Iemand een brilliant idee?

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je de handleiding had doorgenomen, had je kunnen vinden dat dat met std::ostringstream kan.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-11 21:33
Handleiding? Heb zitten zoeken naar de eigenschappen van de stringlibrary. Die voorziet niet standaard zo'n conversie. En googlen op de termen double to string werkt niet echt. Ik zal het eens uitzoeken. bedankt alvast.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 23:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Googlen op "C++ double to string" levert mij als eerste hit http://www.thescripts.com/forum/thread163110.html op waar naar een C++ faq wordt gelinkt: http://www.parashift.com/...ical-issues.html#faq-39.1.

Dus kom op zeg: googlen werkt niet? Dit is nogal redelijk manual / boeken werk (zoals .oisyn al aangeeft) en anders 10 seconden google werk.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.