Booten vanaf Conceptronic USB 2.0 naar IDE drive adapter

Pagina: 1
Acties:

• crispdesign
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11-2022
Goedemiddag!

De laptop van mijn zwager geeft problemen bij het installeren van Windows Vista. De volgende error komt op het scherm: Afbeeldingslocatie: http://planetrobot.net/caplog/b2EGraphics/2007/07-06/News_Install.jpg
Het gaat om een legale versie van Windows Vista. De laptop die hij heeft is een XXODD, met een Lite-ON dvd speler. Na wat uitpluizen op google, lijkt het me te liggen aan deze dvd speler.
Overigens lukt het me ook niet meer om Windows XP terug te installeren op de laptop. Op verschillende punten tijdens de installatie klapt hij er al uit.
Nu leek het mij handig om uit te kunnen sluiten of het aan de dvd speler ligt. Dit wil ik op de volgende manier doen: Conceptronic USB 2.0 naar IDE drive adapter
Hiermee zou ik een IDE dvd speler aan moeten kunnen sluiten op de USB poort van de laptop. Om op die manier te proberen Vista te installeren. Ik weet echter niet of dit zinvol is, en of ik een OS zal kunnen installeren vanaf een dergelijke constructie? Bedoeling is dus dat ik een PATA dvdrom drive aansluit aan de adapter, die vervolgens in de USB aansluiting van de laptop gaat, om zo mijn OS te installeren. Kan iemand me vertellen of het nu heeft om dit te proberen, voordat ik die adapter bestel?

Vriendelijke groet,

Chris

• oddish2211
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:15
als de notebook boot from USB ondersteunt werkt dat wel. (bijna elke moderne pc ondersteunt dat.)

je kunt kijken of hij het ondersteunt door bijv. een usb stick in de notebook te doen en dan naar het bios te gaan en kijken of hij tussen de apparaten staat bij de opstart volgorde
(tenminste, zo werkte het bij mij.)

• crispdesign
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11-2022
Ok tnxs!! Ik heb de adapter besteld, en is zojuist verzonden, ik zal hem dan wel morgen of misschien vanavond nog ontvangen.

Bedankt voor de hulp

Groetjes