Scaleo P upgraden mogelijk of niet??

Pagina: 1
Acties:
  • 738 views sinds 30-01-2008

• guido09
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-12-2025
Voor een collega van mij ben ik aan het kijken of zijn pc mogelijkerwijs wat geupgrade kan worden.

Het is een Fujitsu-Siemens Scaleo P PD820
Processor PD 820 2.8 800 2x1M 775
Mainboard MB uATX I DH PD 775 PCIe
Memory 2 x 512M DDR2
Harddisk 2 x 250GB Sata
Graphics VGA NV 6500 256M/512M PCIe TV-out dvi

zo staat het op de sticker die ik kreeg inclusief andere zaken als software, cardreader etc...

Het lijkt mij dat de processor en videokaart een upgrade beurtje kunnen gebruiken.

Alleen welke processor past er nou in, een Q6600 of een E6600??
Dan de videokaart, zal wel een 8500 of 8600GT in passen, maar is de kast diep genoeg??

Op de website van Fujitsu - Siemens is er bijzonder technische info over deze pc te vinden, incl gegoogle...

Dus als iemand zo'n pc heeft en er al het e.e.a aan veranderd heeft, post dan even je bevindingen.

bvd

been there, done that, bought the T-shirt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou zeggen: ga op zoek naar de chipset van het moederbord en/of de mogelijkheden van andere koeling monteren en ga aan de hand daarvan op zoek naar een CPU.

Voor je VGA: is de huidige kaart een full-size PCI-E kaart? Of ander soort? Ook aan de hand van dit soort onderzoek kan je zelf een nieuwe videokaart bedenken.

Maar ja, als je niet vertelt waarom er geupgrade moet worden, kan ook iemand zeggen dat je een grotere HDD nodig hebt dus iets meer info wordt op prijs gesteld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Swaptor
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

De vraag m.b.t. de grafische kaart is heel eenvoudig te beantwoorden: meten.
Of een C2D of C2Q op een Pentium D moederbordje past durf ik niet ff uit mijn geheugen op te lepelen, maar Intel heeft een mooie processor-database online staan waar de antwoorden op dat soort vragen goed in te vinden zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Swaptor op 03-12-2007 16:18 ]

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• guido09
Het gaat om het upgraden van de cpu en videokaart ivm het kunnen spelen van huidige en toekomstige games.

Mijn bedoeling was dan ook iemand vinden die zo'n pc heeft en al eens hier wat aan veranderd had.
Die zou me kunnen zeggen wat evt. mogelijk was.

Als ik een type van mobo had enzo dan kon ik ook verder zoeken.

Maar dat staat er volgens mijn collega niet op en hij is niet thuis in hardware, meer een aan/uit gebruiker.

Misschien maar eens een dagje vrijmaken om eens langs te gaan en wat puzzelwerk te verrichten (meten en nummertjes opschrijven, test progjes draaien).

In ieder geval al bedankt voor reacties

• guido09
Swaptor schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:17:
De vraag m.b.t. de grafische kaart is heel eenvoudig te beantwoorden: meten.
Of een C2D of C2Q op een Pentium D moederbordje past durf ik niet ff uit mijn geheugen op te lepelen, maar Intel heeft een mooie processor-database online staan waar de antwoorden op dat soort vragen goed in te vinden zijn.
op die database staan alleen de gegevens van de cpu's, dan weet ik toch niet of een C2D , C2Q op het mobo past?? of mis ik iets??

• MAX3400
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

guido09 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 16:19:
[...]

op die database staan alleen de gegevens van de cpu's, dan weet ik toch niet of een C2D , C2Q op het mobo past?? of mis ik iets??
Sorry hoor, maar hoe denk je een CPU uit te kunnen gaan zoeken als je weigert de PC open te schroeven of je collega te bewegen tot het verder onderzoeken van de interne componenten van de PC?

Als jij het al niet weet, dan kunnen wij het al helemaal niet ruiken/voorspellen misschien mede vanwege het feit dat we op Tweakers zitten en dat (wilde gok) 99.99% van de gebruikers niet van dit soort kant-en-klare systemen heeft staan noch heeft geupgrade.

Verder staat er hier nog wel een stukje leesvoer.

*edit*
Kan je ook eens op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif klikken ipv 2 replies achter elkaar posten?

[ Voor 8% gewijzigd door MAX3400 op 04-12-2007 16:24 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• guido09
met zulke reacties... sorry laat ook maar.

Slotje graag!

• Swaptor
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Ok, na je reactie hierboven heb ik me maar even stil gehouden en ben aan't zoeken geslagen.
Enter: Intel Processor Compare.

FF selecteren *klikkerdeklik*, en voila!
http://compare.intel.com/...&familyID=1&culture=en-US

Kijk bij Chipset & zie dat er geen enkele chipset van Intel overweg kan met de D820 en een van de twee door jou genoemde processoren. Dat wordt dus naast het vervangen van je processor, ook het vervangen van je mobo & waarschijnlijk zelfs het geheugen.
*gaat verder met lunchen*

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research (zoals gezegd in het topic, zoek hier en daar wat rond) en je hebt het antwoord ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.