[XP] Windows logo wegkrijgen uit explorervenster

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RuddyMysterious
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-02 22:26

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Topicstarter
Beste GoT'rs,

Mijn probleem is het volgende: ik ben mijn windows look wat aan het tweaken, maar stuit op een blijkbaar onoverkomelijk probleem bij Windows Explorer (niet Internet Explorer!). Namelijk dat de balk waarin het menu File, Edit, View, etc rechts eindigt met een windows logo dat ervoor zorgt dat de balk niet kleiner kan worden gemaakt in de hoogte. De hoogte van de balk is aanpasbaar in het Display Properties menu bij Appearances - Advanced onder het item Menu, maar heeft dus een minimumgrootte door dat logo van windows.

Ik heb de "small-" en "large animations" van IE al veranderd met TweakUI met het gedacht dat explorer dezelfde settings gebruikt. Niet dus.

Nu is mijn vraag aan jullie: iemand die (toevallig) weet 1) OF er iets aan veranderd kan worden, en zoja 2) hoe dan wel?

Dank bij voorbaat.

[ Voor 3% gewijzigd door RuddyMysterious op 03-12-2007 15:11 ]

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Topicstarter
Niemand die hier iets op weet?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat ding noemen ze een Throbber.
Ik denk alleen niet dat je er veel winst mee gaat behalen, tenzij je de selectiehoogte ook aanpast van de menuitems (die zijn namelijk even hoog).
Maar wellicht dat je met de naam van het beestje wat verder komt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jlve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:15
Ik weet dat je uit je startknop wel het logo kan halen en de "START" tekst zelf wijzigen. Misschien dat op vergelijkbare wijze dit in verkenner ook mogelijk is.

KLIK HIER VOOR INFO

PSN ID: JLvanEs0305

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Google eens op IEAK? Dat is wat je zoekt, denk ik.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Googelen op "xp explorer throbber" levert bruikbare resultaten op, nl registry edits om de throbber te verwijderen.

Zie registry file http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/removethrob.reg voor het verwijderen van de throbber. Als je alleen de throbber van de windows explorer wilt verwijderen, hoef je alleen de laatste binary value te importeren ( [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\Explorer] ).

Registry file om bovenstaande ongedaan te maken staat er ook, zie daarvoor http://www.kellys-korner-xp.com/regs_edits/throbberundo.reg

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

• RuddyMysterious

RuddyMysterious

Topicstarter
Zeer erg bedankt, het heeft gewerkt. En ik heb ook een vrij significante winst gemaakt op de hoogte die wordt gebruikt.

Nog eens: Dank u wel, allemaal!

Als conclusie: je moet de term maar kennen die algemeen wordt gebruikt voor hetgeen je bedoelt, precies. Deze wist ik niet. Nu dus wel. :)
Pagina: 1