P5K lijkt op te starten in 2 stappen

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rhodos
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10-2010
Niet echt een probleem, maar wel iets waar ik in eerste instantie van schrok:

Eerst mijn nieuwe systeem (Intel 6750, Asus P5K, Corsair 2x1GB DDR2-800) gemonteerd en dan na alles te controleren voor de eerste keer aangezet... systeem springt even aan, valt daarna even stil en daarna weer aan. Het lijkt wel alsof er eerst een soort self-check wordt gedaan voordat het systeem 'doorstart'. Is dit normaal? Klopt m'n theorie?

Het treedt ook niet op bij herstarten. Enkel na een cold boot (en dan ook niet altijd, enkel als het systeem een tijd uit stond).

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-03 12:22
Ik heb zoiets met een p5b dlx alleen als ik de bios heb aangepast. Hij start dan ook opnieuw op, eerst gaat ie heel even aan (halve seconde) en daarna een halve seconde oid uit en start dan weer op. Misschien heb je een slechte batterij meegekregen en wordt je bios af en toe gereset oid?

[ Voor 29% gewijzigd door .Johnny op 03-12-2007 15:08 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 08:40

jotheman

Was like that when I got here!

(jarig!)
.Johnny schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:07:
Ik heb zoiets met een p5b dlx alleen als ik de bios heb aangepast. Hij start dan ook opnieuw op, eerst gaat ie heel even aan (halve seconde) en daarna een halve seconde oid uit en start dan weer op. Misschien heb je een slechte batterij meegekregen en wordt je bios af en toe gereset oid?
Same here met een P5B. Maar da's een foutje in het meoderbord van wat ik begrepen heb... Ligt in ieder geval niet aan het bord zelf.

I see dead pixels...

• Rhodos
Je bedoelt dat het een design-fout is? Of is m'n bord defect?

Verwijderd

Rhodos schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:53:
Je bedoelt dat het een design-fout is? Of is m'n bord defect?
Ontwerp fout ja.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 21:44
Ik heb precies hetzelfde met mijn Gigabyte P35-DQ6. Verder werkt hij prima dus ik stoor me er niet aan, maar het was wel even schrikken in het begin ja :P

• Rhodos
Pfew, nou, inderdaad ja! Systeem draait hier trouwens verder ook alweer twee dagen stabiel, dus het zal wel niets zijn om me druk over te maken! Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Ik zou me er pas zorgen ommaken als het boord dat bij ELKE opstart gaat doen, bij mij heb ik precies dezelfde verschijnselen nadat ik me overclock iets hoger gooi.

ik denk dat hij zichzelf even controleert/instelt op wat je zojuit in bios zet en daarna safe probeert te gaan booten ;)

al om al niks om je zorgen over te maken denk ik zo :D

Echter, in een ander systeem die ik redelijk vol met zware hardware had geduwd had ik hetzelfde en het bleek dat me voeding het gewoon niet leuk vond (vies 400W B-merk prul) en zodoend boote die steeds een keer ging uit en daarna starte die door.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 22:50 ]

• Rhodos
Heb (nog) niets over-geklokt en daarnaast is m'n voeding een Seasonic S12II-500W, dus dat zal wel goed zitten denk ik zo :)

Gok ook dat het een soort self-test is.

Verwijderd

500W zegt nog niet zo bijzonder veel maar eerder de amperes die op de 12V lijntjes kunnen staan is belangrijk... nu ben ik niet bekend met die voeding maar vanuit post die ik hier regelmatig lees op dit forum weet ik dat het aardige stroomdoosjes zijn ;)

Verwijderd

Ha! Dus het ligt niet aan de overklok. Ik heb pas een systeem gebouwd met een P5K SE er in voor iemand, en ik krijg ook te horen dat het systeem eerst start, dan stopt, en dan doorstart.

Hij draait met een 20% overklok verder wel de hele dag zonder problemen.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:41

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik heb precies hetzelfde met m'n GA P35 DS3R. onderclocked / stock / overclocked doet ie het.

Hier staat tekst

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:27

HaterFrame

Well... Poo came out!

Klopt dat doet ie hier ook met mn p5k, je hebt dit ook als je een aanpassing maakt in het BIOS en dan restart.

[ Voor 7% gewijzigd door HaterFrame op 04-12-2007 11:46 ]

I am the great Cornholio!

Verwijderd

Bij mij met een asus p5ke en p5k
Als ik overklok in de bios, en ik save, dan gaat mijn computer ook even uit en gelijk weer aan.
Zelfs mijn hardeschijven gaan ook even uit en gelijk weer aan
Daar ben ik niet blij mee als je elke keer in je bios moet zijn om de overklok en voltage
aan te passen om het maximum te zoeken voor je processor, geheugen.

Als ik mijn voeding met het knopje op de achterkant van de computerkast uitzet.
Daarna zet ik de voeding weer aan.
Dan de pc met de knop aan de voorkant aan en dan gaat hij heel eventjes aan en
dan weer uit en dan weer aan.
Als ik hetzelfde doe maar dan zonder overklok dan gaat hij gelijk aan.

Hoe kan dit allemaal?

Met een aopen moederbord van 70 euro had ik dit niet.

Verwijderd

hopen op een bios update dan maar? :P

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:27

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik denk niet dat dit een fout is in het mobo, denk eerder dat het mobo dan aan het initialiseren is oid.

I am the great Cornholio!

Pagina: 1