[Testcase] Maisdrogen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 15:31
Een tijdje terug heb ik een aantal foto's geschoten bij de maisdrooginstallatie van mijn schoonvader. Met name 's avonds valt de hoeveelheid stof erg op. In combinatie met de verlichting vond ik het interessant om eens wat te fotograferen. Alle foto's zijn gemaakt met een Canon Powershot A510. De meeste foto's heb ik iets lichter gemaakt.

1:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nic_pot/IMG_3012.JPG

2:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nic_pot/IMG_3015.JPG

3:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nic_pot/IMG_3018.JPG

4:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nic_pot/IMG_3020.JPG

5:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nic_pot/IMG_3026.JPG

6:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/nic_pot/IMG_3040.JPG

Tips over standpunten, compositie zijn welkom. Ik heb absoluut geen verstand van mogelijke nabewerkingen, dus ook wat dat betreft zijn tips welkom!

[ Voor 40% gewijzigd door Spoetnik385 op 03-12-2007 14:51 ]

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

doe eens plaatjes in topic posten? zo komt er geen commentaar van mijn kant in ieder geval.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
qadn schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:50:
doe eens plaatjes in topic posten? zo komt er geen commentaar van mijn kant in ieder geval.
Al gedaan, je was te snel ;)

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Hoe zeg ik dit een beetje netjes...... ik wordt er niet echt opgewonden van. Het zijn natuurlijk omstandigheden die het heel moeilijk maken of iets netje belicht in beeld te krijgen. Door al dat stof kun je bv niet flitsen. Kon je niks met statief en een lange belichtingtijd kunnen doen?
Bij de foto van de lege transporteur (laatste foto) ga je flitsen, echter is er geen mais op de band. Een foto van een mooie maisstroom was misschien aardig geweest.
Voor fotografie heb je licht nodig, dat mist in je foto's.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze wel erg fletse kant. Ik heb het dan met name over die witte waas die over de eerste vijf foto's hangt. Ik had eigenlijk wat meer foto's van het eigenlijke 'mais-drogen' gezien, in plaats van de foto's van de spullen die daarvoor nodig zijn.

In de vijfde foto heb je een shot van een blauwe gasvlam (?). Misschien had je hier met meer detail een foto kunnen maken; dus een foto van deze gasvlam met daaronder de maiskorrels. Althans, zo zie ik een mais-droog-installatie voor mij :P

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spoetnik385
ajhaverkamp schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:21:
Hoe zeg ik dit een beetje netjes...... ik wordt er niet echt opgewonden van. Het zijn natuurlijk omstandigheden die het heel moeilijk maken of iets netje belicht in beeld te krijgen. Door al dat stof kun je bv niet flitsen. Kon je niks met statief en een lange belichtingtijd kunnen doen?
Bij de foto van de lege transporteur (laatste foto) ga je flitsen, echter is er geen mais op de band. Een foto van een mooie maisstroom was misschien aardig geweest.
Voor fotografie heb je licht nodig, dat mist in je foto's.
Je hoeft er ook niet opgewonden van te raken hoor. Ik zal het nog eens proberen met (nog) langere sluitertijden.
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 16:24:
Ik vind ze wel erg fletse kant. Ik heb het dan met name over die witte waas die over de eerste vijf foto's hangt. Ik had eigenlijk wat meer foto's van het eigenlijke 'mais-drogen' gezien, in plaats van de foto's van de spullen die daarvoor nodig zijn.

In de vijfde foto heb je een shot van een blauwe gasvlam (?). Misschien had je hier met meer detail een foto kunnen maken; dus een foto van deze gasvlam met daaronder de maiskorrels. Althans, zo zie ik een mais-droog-installatie voor mij :P
Het fletse komt mogelijk ook doordat ik ze met nabewerking wat lichter gemaakt had. Daarvoor waren ze veel te donker. Een en ander sluit aan bij de opmerking van ajhaverkamp.

Erg veel meer is er trouwens niet te zien.

Nog meer tips en suggesties zijn welkom.

www.steamloco.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 22:53
Ik denk dat je uit sommige foto's nog wel een stuk meer kan halen met wat (meer) nabewerking. Wat diepere/levendigere/sprekendere kleuren, of juist minder kleur, zodat ze bijna zwart wit worden (met nog een heel klein beetje kleur, en evt. een filtertje. Het contrast mag ook wel wat hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 13:55

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

Op zich vind ik de eerste 4 wel erg stoer. Heeft iets wazigs en zweverigs. Een soort droomland principe. Vind ze dus best wel geslaagd als je dat wil nastreven. Toeval bestaat dat ik nu toevallig wat 80's classics aan het luisteren ben en nu net Kate Bush begint met Running up that hill. Ook in die clip heb je een soort mist die over het landschap trekt. Hoe toepasselijk. Dus 1 tot en met 4 voor mij geslaagd. 5 daarvan moet je weten dat het een gasbrander is anders plaats je de foto niet zo. Hier denk ik dat meer mee had gekund. Foto 6 zou je uit deze serie moeten halen. Voegt niks toe aan de eerdere foto's. Denk dat je zelfs nummer 5 weg had mogen laten en je dan een hele mooie serie neer had gezet.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mooi onderwerp, alleen bij het toevoegen van de brightness heb je de sfeer een beetje om zeep geholpen. Snelle poging om deze weer een beetje terug te brengen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MYJe1ga8w94eNyGuEraUubKW/full.jpg

Donker hoeft niet slecht te zijn, als de sfeer van het onderwerp er ook naar is. Speel wat met de levels, het contrast en eventueel een kleurenfiltertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 17:08

Chiron

Moderator Discord
Die machines gaan nergens heen zo te zien, als ik jou was zou ik eens met een statief aan de gang en echt lange sluitertijden zonder flits, of als je geen statief hebt iets waar je de camera op kan laten rusten .

Zoals eerder vermeldt wordt door de flits het geheel nogal flets, de camera kiest waarschijnlijk ook nog eens voor een hogere isowaarde omdat het al donkerder is en dat komt het detail ook niet ten goede.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En probeer dan wel om de lampen die aan het plafond hangen een beetje buiten beeld te houden, want anders gaan die natuurlijk hopeloos overbelicht raken.

Dus zo opstellen dat die achter een van die silo's verdwijnen ofzo.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1