Toon posts:

PC kopen of zelf samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.132 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ga mij binnenkort een nieuwe desktop kopen. Maar ik vroeg mij af of het beter is om zelf een computer samen te stellen of een computer van bvb. Dell of HP te kopen?

Mijn budget ligt rond de 1200euro

En graag zou ik een stevig "machien" willen zodat ik toch de recentere games kan spelen.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:31

MsG

Forumzwerver

Geef eens wat meer info. 1200 incl scherm? Welke spellen wil je concreet spelen? Wil je samen stellen bij 1 winkel, of per product de goedkoopste? Aan welke configuratie had je zelf al gedacht? Er wordt hier op GoT ook wat vooronderzoek van je verwacht.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 11:19
Als je gewoon een PC wilt met besturingssyteem er op en verder geen gezeik, moet je voor de HP gaan.

Als je geld wilt besparen en de pc naar je eisen samenstellen, dan moet je er zelf een bouwen / laten bouwen. Verwacht dan niet dat alles 1-2-3 meteen werkt.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

RAILGUNNER schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:46:
Als je gewoon een PC wilt met besturingssyteem er op en verder geen gezeik, moet je voor de HP gaan.

Als je geld wilt besparen en de pc naar je eisen samenstellen, dan moet je er zelf een bouwen / laten bouwen. Verwacht dan niet dat alles 1-2-3 meteen werkt.
Recentere games spelen... dat klikt niet met HP. Dell oke, maar dan ben je véél meer geld kwijt.

Gewoon samenstellen en zelf in elkaar zetten, meestal werkt alles in een keer goed.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zelf in elkaar zetten hoeft nog niet eens maar als je bij een gemiddelde webshop een PC samenstelt, kan je voor een paar tientjes extra de assemblage bij hun neerleggen als je zelf niet voldoende kennis hebt om een PC in elkaar te zetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Spelletjes zoals Call of Duty 4, Half life 2, ... zou ik graag spelen.

Een scherm zou er wel nog bijmoeten, dan is mijn max bedrag 1300 a 1350 euro ongeveer
Liefst zou ik een 19 inch widescreen hebben,
Op wat moet ik het best allemaal letten als ik een scherm koop?

Ik heb al eens gekeken bij www.tones.be en daar kun je een pc samenstellen en ik heb gehoord dat die goeie prijzen hebben. Iemand hier ervaring mee met deze winkel?

Een pc in elkaar steken ligt binnen mijn capaciteiten dus dat is geen probleem

Software heb ik nog van mijn vorige computer dus dat moet ik niet meer aankopen

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 18:01 ]

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11-2025
Ikzelf kijk meestal op

www.azerty.nl
www.cool-prices.nl
www.alternate.nl

In de pricewatch(http://tweakers.net/pricewatch/) kun je kijken waar jou onderdelen het goedkoopste zijn.
Ik heb geen problemen met deze topics, en wil best systemen samenstellen etc.
Maar volgens mij worden deze topics niet geaccepteerd door het forumbeheer.
Een tweaker moet zelf een pc samen kunnen stellen.

Verwijderd

Maar ik vroeg mij af of het beter is om zelf een computer samen te stellen of een computer van bvb. Dell of HP te kopen?
Het is beter om een computer zelf samen te stellen, omdat het een hele zoektocht kan zijn om een systeem die precies aan je eisen voldoet te vinden bij bijvoorbeeld Dell of HP. Dit is heel kort door de bocht, maar wel een direct antwoord op je vraag.

Als het je niets interesseert of je bijvoorbeeld nou een YS versie van Western Digital krijgt of een '500 GB harde schijf', dan is het beter om naar een retailer te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
AldoRaine schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:04:
Ikzelf kijk meestal op

www.azerty.nl
www.cool-prices.nl
www.alternate.nl

In de pricewatch(http://tweakers.net/pricewatch/) kun je kijken waar jou onderdelen het goedkoopste zijn.
Ik heb geen problemen met deze topics, en wil best systemen samenstellen etc.
Maar volgens mij worden deze topics niet geaccepteerd door het forumbeheer.
Een tweaker moet zelf een pc samen kunnen stellen.
Wordt het goedgekeurd als ik een beginnende tweaker ben? :P

Alvast bedankt voor de links

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 18:10:
[...]

Wordt het goedgekeurd als ik een beginnende tweaker ben? :P

Alvast bedankt voor de links
Nope, lees maar eens Wat is er nu anders in CSL?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
oei, dat had ik nog niet gezien

• AldoRaine
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-11-2025
Om je even op weg te helpen
Best buy guide
reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie november 2007

Voorbeeld:
Club3D CGNX-G882DD x2
Cooler Master CM 690 Zwart
Intel Core 2 Duo E6850
Kingston KVR800D2N5K2/2G x2
MSI P6N SLI-FI, nForce 650I SLI (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394) € 87,- € 94,-
Samsung SH-203N
Samsung SpinPoint T166, 500GB (7200rpm, SATA II, 16MB, NCQ)
Zalman ZM600-HP 600W (ATX, Heatpipe))

Dit zal je zon 1050 kosten zonder scherm en besturingssysteem.
Dit is slechts een duwtje in de goede richting, op basis hiervan kun je je eigen systeem samenstellen, met de onderdelen die jij wil, maar zo zie je hoe het eruit kan zien

Sorry forumbeheer voor deze post, maar een handje helpen vind ik niet erg.....

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:22

Thandor

SilverStreak

Dit soort 'welke moet ik nemen?'-topics zijn niet gewenst op GoT, derhalve gaat het topic op slot :o. Je kunt het beste even in de CSL FAQ kijken, daar staat een link naar een howto :). Dat i.c.m. enige research (zoals gezegd in het topic, zoek hier en daar wat rond) en je hebt het antwoord ;).

Wat betreft de vraag over kant-en-klare PC versus zelfbouw: Weeg de voor- en nadelen af en vergelijk de specificaties, niet zo moeilijk dus :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.