Wanneer een bezoeker de pagina sluit/refreshed moet hij/zij een geredirect worden naar logout.php waarin de sessie wordt beeindigd. Ik heb nu de volgende stukjes code geschreven en wanneer ik //alert("test"); uncomment dan krijg ik ook netjes "test" te zien.
Ik krijg het niet voor elkaar dat logout.php geladen wordt in hetzelfde window. Wanneer ik _self weghaal dan wordt er door de browser (IE7) geprobeerd een popup te open, die geblokt wordt door IE7. Dat is dus niet de bedoeling. Hoe krijg ik het voor elkaar dat logout.php geladen wordt zodra de gebruik de window afsluit?
In mijn zoektocht op het internet heb ik niet tot een goede oplossing kunnen komen.
Ook websites als MSDN konden mij geen hulp bieden.
Ik krijg het niet voor elkaar dat logout.php geladen wordt in hetzelfde window. Wanneer ik _self weghaal dan wordt er door de browser (IE7) geprobeerd een popup te open, die geblokt wordt door IE7. Dat is dus niet de bedoeling. Hoe krijg ik het voor elkaar dat logout.php geladen wordt zodra de gebruik de window afsluit?
In mijn zoektocht op het internet heb ik niet tot een goede oplossing kunnen komen.
Ook websites als MSDN konden mij geen hulp bieden.
HTML:
1
| <body onunload="logout();"> |
JavaScript:
1
2
3
4
5
| function logout(){ var url = "/includes/logout.php"; window.open(url,'_self'); //alert("test"); } |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <?php session_start(); if(true === session_unregister('gebuiker')) { echo "Please close this window!"; } else { unset($_SESSION['gebruiker']); sleep(3); echo "Please close this window!"; } ?> |