Moet ik 'm verkopen of niet? (iMac)

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dada
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-01 18:23

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een tijdje geleden een hele mooie MacBook gekocht. Ik ben er sindsdien achter gekomen dat laptops eigenlijk errug handig zijn. Hiervoor had ik een Intel iMac 20" inch, waar ik nog steeds dagelijks op werk, maar ik wil eigenlijk volledig overgaan op mijn MacBook.

Ik zat te denken dat ik misschien mijn iMac zou kunnen verkopen, om daarmee een mooi groot beeldscherm te financieren. Nu is de vraag: is dat wel zo'n goed idee? Ik heb deze iMac net iets langer dan een jaartje, dus er zit geen garantie meer op. Ik weet niet precies wat ik er voor zou moeten vragen, en of er wel iemand is die op zo'n machine zit te wachten. Het is wel een nette 20" inch met 1.83 GHz Core Duo processor en 2 GB RAM. Toendertijd iets van EUR 1300 voor betaald denk ik.

Dit is niet echt een advertentie (die moeten ergens anders, toch?). Maar ik vraag me of jullie denken dat dit een goed of slecht idee is.

Ideeën zijn zeer welkom. :P

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Als jij hem wilt verkopen moet je dat doen. Kijk gewoon even wat andere voor zo`n systeem vragen. Zijn zat tweedehands mac sites.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-02 19:08
Tja, of je iets wel of niet verkopen moet is alleen te beantwoorden door je af te vragen of je hem in de toekomst nog nodig gaat hebben. Dus vraag jezelf af of je met je McBook ;) alles kunt wat je wilt, en of je iMac nog toegevoegde waarde heeft. Zoniet, dan zou ik hem verkopen, hij wordt toch niet méér waard...

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

• Xyzar_
  • Laatst online: 01-09-2014
een systeem van een jaartje oud kun je nog prima voor een goeie prijs verkopen. geen idee wat je ervoor zou moeten vragen, maar als je hem toch niet meer gebruikt (en het geld nodig hebt :P ) zou ik hem verpatsen :P
Voor actuele prijzen kun je ff in de pricewatch kijken, en daarop jouw prijs baseren. Hij is pas een jaar oud, dus kun je er nog wel redelijk wat voor vragen.

(advertenties kun je trouwens gewoon in vraag&aanbod dumpen)

Verwijderd

Er is nog wel één ding waar je even rekening mee moet houden. Je neemt je MacBook waarschijnlijk regelmatig mee de deur uit. Mocht deze onverhoopt een keer gestolen worden, of vallen, of wat dan ook, dan zit je wel direct zonder computer... Tenzij je natuurlijk nog een andere noodoplossing voorhande hebt.

Verwijderd

Heb je een gewone MacBook of een MacBook Pro? Aangezien een MacBook Pro eerder een desktop kan vervangen als een gewone MacBook. (en je weet dat je op MacBook Pro`s ook maar tot 23 inch kan met een cinema display he)

P.s.: ik zou dan wel interesse in die iMac hebben!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 14:26 ]

Verwijderd

macbook pro's kunnen gewoon 30" acd aansturen. macbook's kunnen maar tot 24/23" 1600*1200 geloof ik.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-02 22:51

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Mijn 20" iMac core2duo 2,16 Ghz met 1gb heb ik destijds voor 1025 verkocht (oktober). Dus waarschijnlijk kan je hem voor een 800+ wel kwijt.

Ik wilde ook alleen op mn macbook werken maar heb toch maar een 24" iMac gekocht omdat ik het toch prettig vind werken op een groot scherm.

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:22
Verwijderd schreef op maandag 03 december 2007 @ 14:46:
macbook pro's kunnen gewoon 30" acd aansturen. macbook's kunnen maar tot 24/23" 1600*1200 geloof ik.
1900*1200 max.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• Siparti
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-12-2022
Ik heb er een paar maanden geleden een (2e hands) gekocht:
20"
Intel Core Duo 2.0 GHz
2 GB RAM

€ 880
Handige links:
http://www.mac2sell.net/
http://www.tweedehandsmac.nl/

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Ik werk al sinds 1,5 jaar op alleen een MacBook. Voor de taken waarvoor ik hem gebruik (sys admin, programmeren, etc) voldoet dit prima. Wat ik als een groot voordeel ervaar is dat ik overal kan werken waar ik ben; thuis, op m'n werk, bij m'n vriendin, op de uni etc. Thuis en op m'n werk maak ik gebruik van een extra 20" ACD simpelweg voor de extra desktop ruimte. Voor mij werkt dit echt perfect. Zoals Smie echter terecht opmerkt is het wel verstandig rekening te houden met het feit dat je MacBook je enige pc is en defect kan raken of gestolen kan worden. Zorg dat je regelmatig backups maakt (doe ik eigenlijk ook te weinig) en bedenk wat je zou kunnen doen mocht je je MacBook bijv voor reparatie een paar weken kwijt zijn.

• dada
  • Laatst online: 08-01 18:23

dada

Verzamelaar van rotzooi

Topicstarter
Goed, bedankt voor jullie input. Ik ga het dan maar eens proberen! Ik was bang dat ik er niet meer voldoende geld voor zou krijgen. Dan is zo'n ding natuurlijk leuk om te bewaren ook al doe je er niet direct iets belangrijks meer mee.

Hij staat op Marktplaats (voor iets meer geld dan in dit topic aangegeven :p), later zet ik 'm op de Mac-specifieke sites.

De laptop is trouwens een normale MacBook, deze kan wel op een 23" inch worden aangesloten (zo heb ik het tenminste begrepen), wat mij betreft is dat wel genoeg. :)

[ Voor 18% gewijzigd door dada op 05-12-2007 08:36 ]

Nummer 27 op de wereldranglijst stroopwafels eten.

Pagina: 1