[Vista home premium] Automatisch afspelen niet meer mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 11:21

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Topicstarter
Hey,

Zoals de topictitel al zegt: Vista wil geen video DVd's/audio CD's meer automatisch afspelen.

De enige manier om bijvoorbeeld een film af te spelen, is WMP op te starten, en dan in de tree met de rechtermuistoets te klikken op "onbekende DVD afspelen". Andere spelers (zoals GOMplayer) lukt het helemaal niet meer om een DVD te openen. Ook als ik in "deze computer" het contextmenu van een optische drive tevoorschijn tover, staat "automatisch afspelen" er niet meer tussen. 't lijkt wel alsof deze functie compleet verdwenen is. :|

Volgens mij is het gekomen na het installeren van nero 8.Vanwege de draak van een interface heb ik dat onmiddelijk verwijderd, en (volgens mij) is sindsdien het automatisch afspelen verneukt.

Wat heb ik al gedaan:
  • Automatisch afspelen in Vista op default gezet (via configuratiescherm -> standaardinstellingen)
  • Automatisch afspelen weer op de preffered apps gezet. Settings zijn nu als volgt:
    Afbeeldingslocatie: http://img259.imageshack.us/img259/3360/autoplaywa8.th.jpg

HENG HENG

• Spacecowboy

Spacecowboy

Topicstarter
kickz0r B)

HENG HENG

Verwijderd

Yep problemen met Codecs ik had er ook last van.

Verwijder alle overige spelers en managers dus power DVD enzovoort......

Dan moet het weer werken als het goed is .... Pinaccle is een grote boosdoener in vista.

En anders effe via de Command Prompt bekijken of je dan wel de dvd kan uitlezen.

• Spacecowboy

Spacecowboy

Topicstarter
Hey dit heeft gewerkt.

Wat ik heb gedaan:

Alle players/codecs er afgeknald, autoplay settings weer naar default gedaan, en vervolgens de gewenste player weer geinstalleerd, en autoplay ingericht zoals ik 'm wil hebben. Automatisch afspelen doet nou weer precies wat ik 'm heb opgedragen. thx!!

HENG HENG