maxtor schijf wel in bios niet in windows

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• silentkiller
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:23
Hallo allemaal,
Vrijdag startte mijn pc nog op. Deze heeft in het weekend in de vrachtwagen gestaan en nu wil hij niet meer. De schijf draait volgens mij wel, hij wordt ook herkend door de bios (maxtor calypso) maar hij wil niet meer starten. Ook in partition magic zegt hij de schijf niet te vinden. Ik heb geprobeerd via volkov commander, toen vond hij 1malig 1 partitie, toen ik de keren daarna bootte vond hij helemaal niets meer. Het is belangrijke data die erop staat. Heeft hier iemand ervaring mee ? Ik heb ook al geprobeerd om de schijf in een andere PC te steken maar ook daar wordt ze herkend in de bios maar voor de rest nergens anders.

alvast bedankt

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

wat voor harde schijf? sata, pata?
wat voor chipset?
Wat staat er op? filesystem.

Probeer wat meer informatie te geven. de schijf al gecontroleerd met een door de fabrikant te leveren hdd check tooltje? seagate/maxtor heeft een tooltje waarmee je kan booten en dan de hdd kan controleren

• silentkiller
het is een diamondmax plus 9 80GB ide.
In de bios wordt hij herkend als een maxtor calypso, dit lijkt me dus dat er iets fout zit in de firmware ?
Is het mogelijk om nog data terug te halen, we kunnen hem proberen te flashen maar wat als dan heel de schijf naar de knoppe is ?

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Ik herinner me vaag dat ik die 'Maxtor Calypso' ook eens ben tegengekomen en volgens mij was mijn schijf toen aan het overlijden :X

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• silentkiller
Ik vrees er ook voor ja.
ik vond op het internet wel maxtor firmware voor 541dx schijven. Als ik daarop google zie ik deze schijf er nergens tussenstaan, iemand enig idee of dit wel zou kunnen werken ?
http://www.brothersoft.co...d-rom-version)-61448.html

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

zoals gezegd: check de schijf met een mooi tooltje! Dan weet je gewoon meer. Ze zijn er niet voor niets. Dat is het eerste wat ik zou doen als ik jou was.

• silentkiller
Dat heb ik gedaan, met maxtor powermax, als ik dan een advanced scan wil doen zegt hij dat er een error is met de schijf, als ik wil kan hij het voor me fixen maar ben ik wel men data kwijt. Eerst dus iets anders proberen want ik koop liever een nieuwe schijf, de data is het belangrijkste

• silentkiller
Het probleem is opgelost.
Het was 9/10 dus de firmware. Gelukkig had mijn buurman dezelfde schijf, ik heb de printplaat van zijn schijf genomen en op mijn schijf gedraait. Nu is de data aan het overkopieren op een andere schijf van mij. Straks krijgt de buurman zijn hdd dus terug en ik heb ook nog mijn data, wel een nieuwe hdd mr dat is niet zo erg :)
Bedankt voor de tips iig, hier mag een slotje op

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:27
silentkiller schreef op maandag 03 december 2007 @ 15:10:
Het probleem is opgelost.
Het was 9/10 dus de firmware. Gelukkig had mijn buurman dezelfde schijf, ik heb de printplaat van zijn schijf genomen en op mijn schijf gedraait. Nu is de data aan het overkopieren op een andere schijf van mij. Straks krijgt de buurman zijn hdd dus terug en ik heb ook nog mijn data, wel een nieuwe hdd mr dat is niet zo erg :)
Bedankt voor de tips iig, hier mag een slotje op
Dat is een echte tweaker oplossing _/-\o_
Pagina: 1