[XP] Kan de windows partitie "ineens" verdwijnen...?

Pagina: 1
Acties:

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Voordat ik iemand confronteer met een (vermeende) leugen wil ik wat vragen...

Kan een windows partitie ineens verdwenen zijn?
Wat er gebeurd is, de PC van de zoon (16 jaar met "bijdehand" computervriendje) van mijn baas "deed" het ineens niet meer.
Bij het opstarten komt steeds een keuze scherm (veilige modus, met netwerkondersteuning, normaal opstarten etc etc) terug. Hij gaat niet door naar windows dus.

Nu heb ik deze PC eerder opgezet (NTSF) en toen werkte hij goed maar na een paar weken begon dit volgens hem....

Ik heb hem gevraagd of hij (of zijn vriendje) iets gedaan heeft en met de hand op zijn hart heeft hij verzekerd dat hij absoluut niets gedaan heeft.
Ik ben dus gaan zoeken naar hardware problemen maar alles zag er op het eerste gezicht goed uit.

Daarna heb ik WIndows willen repareren en tot mijn grote verbazing was de C partitie niet meer gepartitioneerd en uiteraard leeg.

Daarom heb ik de volgende vragen (ik denk dat bijna alle antwoorden "NEE, HIJ IS ZELF BEZIG GEWEEST" zullen zijn maar voordat ik "los" ga tegen die gozer moet ik dit eerst redelijk zeker weten):
Kan het dat je toch dat scherm (zoals hierboven beschreven) te zien krijgt als de partitie leeg is?
Kan het zijn dat de C partitie "uit zichzelf" verdwijnt?
Als het wel kan, wat zou dan dit veroorzaakt kunnen hebben?

Sorry voor "deze open deur" maar ik snap hier niet echt veel van (uiteraard op voorwaarde dat hij niets gedaan heeft alhoewel ik bang ben dat hij dit zelf gedaan heeft maar niet toe durft te geven...)

Datarecovery is niet van belang en een nieuwe windows staat er al ook weer op dus ik denk dat er hardwaretechnisch gezien weinig aan de hand is. Alles werkt weer naar behoren, ik heb hem het hele weekend laten snorren....

O ja, het gaat om een 40 Gb schijf met twee partities:
10 GB voor C en 30 GB voor D.
D is nog aanwezig en alle data daarop is er ook nog steeds.

[ Voor 10% gewijzigd door AKA_ACE op 03-12-2007 13:25 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Nee. Voorzover ik weet niet.

Verwijderd

Het is heel simpel niet mogelijk om het opstartmenu van Windows (met veilige modus etc) voor je te krijgen wanneer de partitie waar Windows op geinstalleerd was, leeg is. Waarschijnlijk was het dus nog wel mogelijk om het een en ander te redden van de bestanden.

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2007 15:43 ]

• AKA_ACE
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

AKA_ACE

The true Marx...

Topicstarter
(overleden)
Dat leek mij ook maar toen ik de windows cdrom erin deed zag ik dat de partitie weg was.
Ik heb daarna met een oude dos opstart diskette gekeken en ook daar was de partitie verdwenen...

Heel vreemd...

Maar volgens mij is het dan meer dan waarschijnlijk dat die gozer zelf aan het klooien is geweest...
Iets wat ik al vermoedde...

En het gaat niet om datarecovery in deze, is totaal niet van belang zelfs. Het ging erom dat ik die gozer niet vals wilde beschuldigen...

[ Voor 17% gewijzigd door AKA_ACE op 03-12-2007 15:57 ]

Gezocht: low-stakes cashgame pokerspelers uit regio Rotterdam voor een wekelijks cashgame, DM mij voor info...