Muziek over center/sub

Pagina: 1
Acties:

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Gents,

Ik heb laatst een versterker aangeschaft (2e hands Pioneer 409 rdx).
Deze heb ik aangesloten op mijn PC (asus P5b bordje, onboard audio volgens mij AC'97)

De boel is analoog aangesloten aangezien er geen digtiale ingang op mijn versterker zit;
De drie uitgangen gesplit naar 2x tulp. front, rear en center/sub.

Bij films werkt dit perfect en heb ik een mooi 5.1 geluidje. Zodra ik muziek ga luisteren kan ik of alleen de 5 speakers gebruiken, center aan, sub uit (5.0) of de center uit en de sub aan (4.1)
Maar ik wil graag muziek over de 5 speakers en de sub (5.1)
Dit zal waarschijnlijk komen doordat de uitgang voor de sub/center op mijn geluidskaart, maar 1 uitgang is, klopt dit?

Zo ja hoe kan ik dit oplossen.

Alvast bedankt.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Waarmee speel je je muziek af? Daarin zul je het moeten zoeken gok ik gezien het signaal in films wel gewoon overkomt.

Life is not about specs, it is about joy!

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
bartvl schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:32:
Waarmee speel je je muziek af? Daarin zul je het moeten zoeken gok ik gezien het signaal in films wel gewoon overkomt.
Windows Media Player

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 14:15

Aapje

Opel-beun
Misschien kan je wat met SRS Audio Sandbox

• Master_duck
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-02 13:16
Probeer eens Mediaplayerclassic met de FFDshow codec of met een ac3 filter

en dan moet je in de settings van die codec (kan je vinden in je startmenu)
die mixer aanzetten dan kan je zelf regelen hoe je je kannalen wil instellen

als je niet snap wat ik bedoel of ben je er niet zo goed in thuis dan raad ik je eerst aan om de ac3 filter te gebruiken.
link: http://www.free-codecs.com/download/AC3_Filter.htm

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Master_duck schreef op maandag 03 december 2007 @ 12:42:
Probeer eens Mediaplayerclassic met de FFDshow codec of met een ac3 filter

en dan moet je in de settings van die codec (kan je vinden in je startmenu)
die mixer aanzetten dan kan je zelf regelen hoe je je kannalen wil instellen

als je niet snap wat ik bedoel of ben je er niet zo goed in thuis dan raad ik je eerst aan om de ac3 filter te gebruiken.
link: http://www.free-codecs.com/download/AC3_Filter.htm
Ok, hardware matig heb ik de boel wel goed aangesloten lijkt het dus.
Ik zal een software matige oplossing moeten zoeken, daar hoopte ik eigenlijk al wel op.

edit: Mixer stond aan, maar stond op stereo.. heb hem naar 5.1 gezet, zit nu op mijn werk dus kan niet testen, maar zal het straks thuis even doen.
Ik heb iig goede hoop, tnx

[ Voor 70% gewijzigd door St@m op 03-12-2007 15:47 ]

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
hmm.. niet gelukt.. ik heb het geprobeerd met Audio Sandbox.. dit werkt op zich wel, maar ik merk duidelijk verschil in geluid.. geluid wordt meer over de center weergegeven dan over de fronts.

Het instellen van de codec lukte wel, maar gaf geen verschil ook niet met de classic player.

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Topicstarter
Kick, iemand een andere oplossing?

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-02 14:15

Aapje

Opel-beun
St@m schreef op woensdag 05 december 2007 @ 15:57:
Kick, iemand een andere oplossing?
Behalve dat SRS Sandbox kan wat jij wilt weet ik geen andere oplossingen, ik gebruik zelf een SB Live kaart die zelf de zut upmixed met de KxDrivers.

In de Audio Sandbox moet je gewoon wat spelen met verschillende omgevingen etc...
Pagina: 1