Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Scripting : Show img if var = x ?

Pagina: 1
Acties:
  • 21 views sinds 30-01-2008

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 15:15
Ik heb al veel gezocht wat de mogelijkheden zijn, maar ik kan niets vinden om het volgende te kunnen doen:

Als iemand een bepaalde entry heeft gedaan voor in een database (laten we uitgaan van een veld genaamd: 'Dag'.
Dan wil ik bijvoorbeeld, als iemand maandag heeft opgegeven, een plaatje tonen van maandag. Zijn hier scripts voor ?

Misschien een beetje vreemd geformuleerd, maar ik kan het niet veel beter uitleggen.

• apokalypse
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 15:11
Ik denk dat dit veel te algemeen is, om hier op te beantwoorden. (als het al duidelijk is ;))

• enzoronald
Ik denk dat het helemaal niet zo algemeen is :) Ik kom op internet wel het (algemene) scriptje tegen dat een bepaald plaatje laat zien, als je op een bepaalde knop drukt, maar dat is zeker niet wat ik wil. Ik wil dat er een variable word bekeken, en hier vervolgens, afhankelijk van de variable een bepaald plaatje getoond word.
Duidelijk toch ? :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je wil kan gewoon, de vraag is alleen in welke taal dat je dit wilt doen en hoe dat de database eruitziet?
Maar je kunt toch gewoon een plaatje linken waarbij je de variabele als filenamepakt? Pak de variabele, plak er .jpg achter en je hebt de filename.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

enzoronald schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:57:
Ik denk dat het helemaal niet zo algemeen is :) Ik kom op internet wel het (algemene) scriptje tegen dat een bepaald plaatje laat zien, als je op een bepaalde knop drukt, maar dat is zeker niet wat ik wil. Ik wil dat er een variable word bekeken, en hier vervolgens, afhankelijk van de variable een bepaald plaatje getoond word.
Duidelijk toch ? :)
Het is toch écht de bedoeling dat je zelf aan het scripten gaat, wij zijn geen afhaalbalie voor je kant-en-klare scripts ;)

Wees eerst maar eens duidelijk wat je nou eigenlijk wil. Wat heeft dit met een database te maken? En waar wordt die variabele van je ingevuld? Wil je een serverside- of clientside oplossing?

In het geval van clientside, met als invoer een tekstveld, zou je met JavaScript kunnen kijken naar het onChange-event. Hierin kun je de waarde van het tekstveld controleren, en met het attribuut .style.display afbeeldingen verbergen danwel tonen.

Kortom: duidelijk toch? Nee, niet echt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• enzoronald
Terw_Dan schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:57:
Wat je wil kan gewoon, de vraag is alleen in welke taal dat je dit wilt doen en hoe dat de database eruitziet?
Maar je kunt toch gewoon een plaatje linken waarbij je de variabele als filenamepakt? Pak de variabele, plak er .jpg achter en je hebt de filename.
Dat is wel een goede denk ik. Het zal denk ik in javascript moeten. en de database SQL.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Schrijf je stappen eens uit, ga kijken met welke taal je dat zou willen / moeten / mogen doen en ga dan per stapje op zoek naar een oplossing. Nu is het gewoon teveel een script-request en dat is nou net dat ene wat we liever niet hebben ;)

Dit topic gaat dus dicht!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Het is hierboven al gezegd; ik heb daar weinig aan toe te voegen. Maar kijk even in onze Programming Beleid Quickstart voor tips over hoe we hier wél graag topics zien ;)

edit:
* RobIII mept BtM<nummertje>

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 03-12-2007 12:03 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.