[VISTA] Videobeeld slecht vergroot

Pagina: 1
Acties:

• Ramenta
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-02 10:34
Ik maak sinds enkele maanden gebruik van Windows Vista. Probleem is alleen dat het beeld van filmbestanden en dvd's in Windows Media Player, maar ook in software als PowerDVD er irritant blokkering uitziet als deze vergroot of verkleind wordt (in VLC is dit niet het geval). Het lijkt alsof er gebruik gemaakt wordt van het 'nearest-neighbor'-principe (ipv bilinear of bicubic), terwijl in XP mijn beeld er altijd netjes smooth uitzag. Kan iemand me helpen m'n beeld weer als vanouds maken?

Alvast bedankt! _/-\o_

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

WMP zou je kunnen toewijzen aan slechte codecs (als je het vergelijkt met VLC), maar naar mijn weten gebruikt Power DVD ook eigen codecs en zou PowerDVD juist goed moeten werken.

• Ramenta
Voor de duidelijkheid

Met PowerDVD (blokkerig):

Afbeeldingslocatie: http://img211.imageshack.us/img211/2669/powerdvdgz2.jpg

Met VLC (smooth):

Afbeeldingslocatie: http://img149.imageshack.us/img149/8421/vlchb4.jpg

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Overigens, over wat voor source praten we? Codering, resolutie, afspeelresolutie (ivm vergroting..)?

(VLC staat wel bekend om de goede beeldverbeteringstechnieken..)

• Ramenta
Hann1BaL schreef op maandag 03 december 2007 @ 10:28:
Overigens, over wat voor source praten we? Codering, resolutie, afspeelresolutie (ivm vergroting..)?

(VLC staat wel bekend om de goede beeldverbeteringstechnieken..)
Eigenlijk om elke source. Ik heb het met DVD's, maar ook met avi bestanden (divx, xvid etc.). De blokkerigheid speelt op als ik de bestanden afspeel op een resolutie die groter of kleiner is dan de eigenlijke resolutie (bij vergroten en verkleinen dus).