Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nepvirus krijg ik niet meer weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 381 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pas geleden van iemand geleerd dat als je een kladblok bestandje maakt met de tekst:

exec msdos.exe

cmdprompt

format C:\

En dan opslaat als .exe dat je een nep virus krijgt.

Maar nu krijg ik het niet meer weg, want er staat als ik het probeer te verwijderen, dat het bestand in gebruik is. En bij processen staat er niks. :(

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:38
Veilige modus opstarten en daar verwijderen.
Dus bij het opstarten F8 drukken en in het menu kiezen voor Veilige modus.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Probeer eens explorer.exe te killen met de taskmanager (ctrl alt delete) en dan bij de taskmanager die .exe op te sporen en dan te verwijderen meestal lukt dit!

Anders opstart diskette met dos en onder dos verwijderen met del (delete anders) msdos.exe.

Verder uit de opstart bestanden halen (start>uitvoeren>msconfig> tabblad opstart shit ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
Ahaaa! Hartstikke bedankt van de tip, als ik thuis ben zal ik het gelijk proberen! :)

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Inderdaad veilige modus. Desnoods download je de laatste Ubuntu Live CD, die NTFS write support heeft, en dan verwijder je het vanuit daar en het lijkt me sterk dat het bestand zelfs dan nog in gebruik is ;)

Beetje je fantasie gebruiken voor dit soort problemen :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]