Krijg HD2600 Pro AGP niet aan de praat onder XP

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-06 00:38
Ik heb me onlangs een Sapphire ATi hd2600 Pro AGP 512MB aangeschaft om mijn pc nog een nieuw leven in te blazen.

Echter krijg ik de boel tot op heden niet lekker werkend.
Het systeem bevriest redelijk vaak, zeg maar gerust dat het meerdere keren per dag gebeurd.
Tevens werkt bv 3D Mark niet. Ik start het op, krijg een mooi logo in beeld en that's it.
Ook starten diverse spellen simpelweg niet op.
Verder als ik dxdiag draai krijg ik een berg foutmeldingen bij de 3d tests, eigenlijk werkt dat allemaal niet.

Nu wat heb ik geprobeerd:
Ik ben begonnen met een verse install van Win XP Pro.
Ik heb een maand geleden de toen verse drivers van ATi erop gezet. Dit werkte echter niet zoals het hoorde. Vervolgens de Omega drivers geprobeerd, helaas ook geen succes.
Toen op 4 november kwamen er opeens nieuwe drivers uit van ATi, dus ik dacht mooi! Maar ook nu blijven de problemen aanhouden.
Ik weet het nu even niet meer. Wellicht dat iemand me op weg kan helpen? Of dat ik iets over het hoofd zie?
In her verleden draaide het systeem altijd stabiel overklokt. Maar ook terugklokken heeft niet geholpen.

Hieronder nog even de specs:
Antec 650Watt voeding
Antec 180 case
DFI Lanparty Ultra B rev. 2
Corsair Twinx PC3200C2 2x512 MB (met bh5 chips)
AMD 2500+ Mobile
Sapphire HD2600 Pro AGP 512MB
74GB raptor als windows schijf, verder nog 500GB en 80GB voor data
DVD-ROM, CD brander

De temperaturen zijn ook prima: cpu zit rond de 32 graden en systeem is zelfs nog minder warm. Ook voelt er niets extreem warm aan.

Edit:

Ik zag trouwens dat er nieuwe drivers zijn dan die ik had.
Leuk en aardig, maar ik krijg alleen foutmeldingen dat de hard- of software niet gevonden wordt....

[ Voor 8% gewijzigd door Paulus0013 op 03-12-2007 09:57 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-07 13:22

Madrox

Oh, Pharaoh!

Bios-update, chipset drivers en een oudere Catalist , heb je dat ook geprobeert ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-04 07:53

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is de kaart bij device manager wel geinstalleerd?

het is geprobeerd ipv geprobeert

• Paulus0013
Ik heb geprobeerd de standaard meegeleverde drivers (12-079 (8.410)). Daarna de drivers van 4/11 en nu heb ik drivers gedownload genaamd 7-11_xp32_dd_ccc_wdm_enu_54435.
Ik zal zo eens kijken voor bios updates.
Ow chipset drivers zijn volgens de site van DFI nog steeds dezelfde als van 2 jaar geleden :?

• Paulus0013
Het lijkt er op dat er wellicht iets anders aan de hand is.
Na gisteren nog eens met wat drivers gestoeid te hebben kon ik dan eindelijk een spel spelen en werkte dxdiag ook zoals het hoort. 3D Mark wilde overigens nog steeds niet starten.

Tijdens het spelen van NFSU hing het systeem. Of eigenlijk hing het systeem niet, maar meer de muis en het toetsenbord, aangezien de game zelf gewoon doorliep. De tijd tikte verder en de bewegende objecten bleven ook gewoon bewegen. Helaas reageerde de pc nergens op, ja op een reset ;).

De gebruikte driver is Catalyst 7.8.

Verwijderd

Bekend probleem met de HD 2x00 series, oplossing is om de omega drivers te pakken ipv ati drivers. trouwens het kan dan nog steeds zijn dat 3mark niet werkt, maar mayby toch een oplossing.

Omega drivers(rad_w2kxp_omega_38360, bestand versie 7.0.4.0) en met catalyst drivers (7-10_xp32_dd_ccc_wdm_enu_53250, bestand versie 8.421.0.0).

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2007 14:22 ]

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem.. Heb omega drivers gebruit. Probleem is nog steeds aanwezig.

iemand al een permanente oplossing?
Pagina: 1