ST 546 + 3Com + Spoof = geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-03 00:13
Ik heb - na aankoop van de 3Com - nu de volgende spulletjes:

* SpeedTouch 546
* 3Com OfficeConnect Wireless 54 Mbps 11g Cable/DSL Router (3CRWER100-75)

Daarmee wil ik het volgende bereiken:

* draadloos internet op mijn laptop
* vast internet op mijn pc
* 2 netwerkprinters opnemen in het netwerk zodat ik direct van zowel pc als laptop kan printen
* eventueel (geen vereiste) bestanden delen tussen pc en laptop

Wat heb ik gedaan:

* een hoop, momenteel heb ik de SpeedTouch m.b.v. configuratie-tool ingesteld op SPOOFING

Wat gaat er mis:

* wat ik ook doe, ik krijg geen internet via de 3Com als ik deze aansluit op de Speedtouch (ik ga ervan uit dat ik alle apparaten nu op de 3Com moet aansluiten, omdat ik van spoofing gebruik maak)

Mijn vraag:

* help! (please)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hoe heb je de 3com ingesteld staan? Werkt het wel als je de ST546 op standaard router zet?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Poeh
De 3Com staat als volgt ingesteld (voor zover ik denk dat van belang is):

LAN SETTINGS
IP Address: 192.168.1.1
Subnet Mask: 255.255.255.0

DHCP SERVER PARAMETERS
The router acts as DHCP Server: ingeschakeld
IP Pool start address: 192.168.1.2
IP Pool end address: 192.168.1.254
3Com NBX Call Processor: (niets ingevuld)

DHCP RELAY
The router acts as DHCP relay: uitgeschakeld
DHCP Relay IP Address: 10.0.0.1

CONNECTION PARAMETERS
IP Allocation Mode: Dynamic IP Address (automatically allocated)
Host name: (leeggelaten, ik heb adsl)
Clone MAC address: (niet gedaan, ik heb adsl)

Verder werkte het ook al niet toen ik de 3Com aansloot op de Speedtouch, toen de Speedtouch nog een gewone modem (met router) was. Toen kreeg ik telkens iets van 'beperkte internetverbinding'.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat ziet er op zich goed uit. Heb je wel internet als je een PC direct aansluit op de ST546?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Poeh
gambieter schreef op maandag 03 december 2007 @ 01:26:
Dat ziet er op zich goed uit. Heb je wel internet als je een PC direct aansluit op de ST546?
Ja, dat werkt fantastisch!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, dan wordt het spelen met de instellingen. Probeer de DHCP relay eens, en andere setuppagina's. Maar het zou zo moeten werken.

• Poeh
Wat ik ook probeer, het wil niet werken. Ik zal morgen 3Com eens bellen. Kan ik de Speedtouch ook op een andere manier configureren, zodat de router ervan uitgeschakeld wordt?

• Poeh
Het is gelukt! Eerst geprobeert 3Com te bellen, maar het Nederlandse 0800-nummer verbind je door met een Indiase helpdeskmedewerker die je in gebrekkig Engels te woord probeert te staan. Hij vertelde me dat ik eerst mijn product moet registreren om voor technical support in aanmerking te komen. Lekkere service daar!

Vervolgens de webshop gebeld waar het product vanaf komt. De man vertelde me dat ik beter een (Linksys) accesspoint had kunnen kopen. Maar goed, het kon ook met de 3Com. Allereerst moest de configuratie van de SpeedTouch in oude glorie worden hersteld en vervolgens moesten alle opties op de 3Com (zoals DHCP), behalve WLAN, worden uitgeschakeld. De kabel van de SpeedTouch moest tenslotte worden aangesloten op één van de LAN-poorten (dus niet de WAN-poort).

En inderdaad, het werkt. Niet zoals oorspronkelijk mijn bedoeling was, maar goed. Kan deze configuratie nog problemen opleveren en wat is nu het verschil met het 'spoofen' van de SpeedTouch en vervolgens de 3Com het routing werk laten doen?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Poeh schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:22:
En inderdaad, het werkt. Niet zoals oorspronkelijk mijn bedoeling was, maar goed. Kan deze configuratie nog problemen opleveren en wat is nu het verschil met het 'spoofen' van de SpeedTouch en vervolgens de 3Com het routing werk laten doen?
Het verschil is dat je je 3Com hebt gedegradeerd tot een switch/accesspoint :P . Verder geen problemen, de Speedtouch modem/routers zijn verder gewoon goed, en je kunt nu eventueel poorten gaan forwarden in de ST546.

[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 04-12-2007 23:52 ]

Pagina: 1