Toon posts:

Linux : Printen en zoekfunctie documentviewer werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 312 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik de Ubuntu versie 7.10 van Linux op mijn PC geïnstalleerd.
Windows XP staat er ook nog op.
Als ik hem aanzet kan ik kiezen in een dos scherm tussen Windows XP en enkele modi van Ubuntu. Alles werkt perfect, beide besturingssystemen starten zoals het hoort.

Door er mee te werken ben ik op 2 problemen gestoten.

1) Als ik iets wil uitprinten kan ik mooi mijn printer (Canon MP390) selecteren uit de lijst met printers (hij ziet hem) in het dialoogvenster en kan ik de pagina instellingen wijzigen.
Wanneer ik echter op afdrukken klik, doet de printer helemaal niets.
Er wordt ook geen foutmelding gegeven. Het besturingssysteem doet alsof hij wel heeft geprint.

2) In document viewer (om PDF bestanden te openen) blijkt de zoekfunctie niet te werken.
Hier weer hetzelfde verhaal, als ik op bewerken-zoeken klik in het menu bovenaan gebeurt er helemaal niets. Zelfs geen foutmelding.

Iemand die raad weet?

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 04-02 20:55
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:50:
2) In document viewer (om PDF bestanden te openen) blijkt de zoekfunctie niet te werken.
Hier weer hetzelfde verhaal, als ik op bewerken-zoeken klik in het menu bovenaan gebeurt er helemaal niets. Zelfs geen foutmelding.

Iemand die raad weet?
(Sorry, m.b.t. probleem 1 kan ik niet veel zinnigs zeggen)

Als het goed is zou er onderaan een klein balkje met een input-veld moeten verschijnen waarmee je in 'search as you type' stijl kan zoeken, misschien dat je het over het hoofd gezien hebt, het balkje valt niet erg op :|

Verwijderd

Topicstarter
Aphax schreef op maandag 03 december 2007 @ 03:03:
(Sorry, m.b.t. probleem 1 kan ik niet veel zinnigs zeggen)

Als het goed is zou er onderaan een klein balkje met een input-veld moeten verschijnen waarmee je in 'search as you type' stijl kan zoeken, misschien dat je het over het hoofd gezien hebt, het balkje valt niet erg op :|
Bedankt Aphax,

Probleem 2 is opgelost.

Wat was er foutgelopen?
Bleek dat mijn window in de verticale richting zo uitgeschoven was dat het bijna 2 keer zo groot was als de hoogte van het beeldscherm. Het zoekveld zat dus een ganse eind onder het zichtbare gedeelte van de monitor.
Ik heb het window tijdens verkleinen enkele keren naar boven moeten schuiven, het bleek zeer langwerpig te zijn :)
Lastig is dat wel omdat dit niet opvalt.
Ik heb ook geen controle over hoe groot vensters worden na sluiten. Na opnieuw openen kan mijn venster zo goed als bijna buiten het scherm staan.

Weet iemand raad voor probleem 1 met de printer?

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-02 06:09
Kan je wel een test pagina printen onder de printerinstellingen (CUPS)?

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
Jouke74 schreef op maandag 03 december 2007 @ 11:05:
Kan je wel een test pagina printen onder de printerinstellingen (CUPS)?
Dit gaat ook niet.