[showcase] Productfotografie: Kerst

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-01-2013
Sommige mensen weten dat ik een microstock account heb by shutterstock ik heb hier alleen nog nooit fotos laten zien. Vandaag weer eens bezig geweest voor de kerst en ik wil wat van de fotos delen met jullie.

1.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/kerstballenklein-1.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/champagneblauwklein.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/champagneredklein.jpg

4.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/champagneklein.jpg

5.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/kestman3klein.jpg

6.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/kestman2klein.jpg

7.
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v345/chemicalpiet/kerstman4klein.jpg

Pentax k10d - Blog - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
T'is niet mijn ding, maar ze stralen zorg en vakmanschap uit.
Foto 1 valt een beetje uit de toon vanwege zijn abstractie, maar ik vind hem wel de meest aansprekende uit de serie qua compositie/originaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 11:00

BLN

Mooi, qua compositie en ze zijn ook best scherp. Maar ik vind ze ontzettend donker. Foto 2 en 4 hebben zelfs onderbelichte (dus maximaal zwarte) stukjes erin zitten, en de rest van de foto hangt tegen het donkere aan. Dat vind ik erg jammer, want daardoor wordt het ene beetje een "verlegen" plaatjes, alsof het niet een beetje mag glinsteren.

If it ain't broken, don't fix it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
BiX schreef op zondag 02 december 2007 @ 23:32:
Mooi, qua compositie en ze zijn ook best scherp. Maar ik vind ze ontzettend donker. Foto 2 en 4 hebben zelfs onderbelichte (dus maximaal zwarte) stukjes erin zitten, en de rest van de foto hangt tegen het donkere aan. Dat vind ik erg jammer, want daardoor wordt het ene beetje een "verlegen" plaatjes, alsof het niet een beetje mag glinsteren.
Je hebt gelijk. Ik heb alles geschoten met een Ev compensatie van -0,3 of -0,7 en meestal bij stockphotografie zit ik in de plus. Ik deed dat om een beetje de donkere dagen weer te geven, maar mischien missen ze idd de sprankeling die ze wel nodig hebben. Ik zal er nog eens over na denken.andere bewerking mischien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Leuke serie, ik vind ze juist wel lekker bewerkt! Alleen de laatste vind ik minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:15

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Netjes hoor, ziet er echt verzorgd uit. Lijkt zeker niet amateuristisch en dit gaat vast voor wat inkomen zorgen :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-09 11:38
Mooie serie :). Met name 4 vind ik er leuk om te zien. Vind het een goede compositie, en het straalt de kerst sfeer goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Dankje. Vandaag met champagne gefotografeerd (spa appel ;)) en het zit er idd beter uit. Beetje soft effect toegevoegt met PS.

Deze beter?

Afbeeldingslocatie: http://i61.photobucket.com/albums/h78/tweakerpiet/kestgroet.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, maar als kelner moet ik zeggen dat ik de "champagne" niet heel realistisch vind. De kleur is niet geloofwaardig en het bubbeltjespatroon van champagne is heel anders. Let er ook op dat de glazen echt, maar dan ook echt schoon zijn (spoelen in sodawater en dan weer omspoelen in water zonder borstel of vingers) zodat je een mooi patroon van de belletjes krijgt.

Verder zijn het natuurlijk mooie fotos, vooral de "rode"

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2007 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buur75
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-04 15:21
Je had er niet bij moeten vertellen dat het Spa Appel is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben het totaal met rcsmit eens. Aan de bovenkant lijken de glazen wat vettig en stoffig, dit levert dan weer net niet die kwaliteit op die je eigenlijk zou willen. Ipv spa appel, had je ook goedkope mousserende wijn kunnen gebruiken. Dat komt niet iets meer overeen met Champagne.

Daarnaast vroeg ik me af of dat nu nog wat oplevert zo'n account op een stocksite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Buur75 schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 01:16:
Je had er niet bij moeten vertellen dat het Spa Appel is :+
Ik heb genoeg champagne geschonken in mijn leven om het verschil meteen te zien.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bits!
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Laatste 2 vind ik wat licht, de rest vind ik mooi(er)!

Canon EOS 60D + 24-105mm f/4 L + 70-200mm f/4 L + 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Update'tje

Ik heb alle fotos opgestuurt maar niet alles is geaccepteerd.

Geaccepteerd:

1,2,3,4,6,8

Dus de 2 kerstmannen 5 en 7 niet..wel jammer, want 5 vind ik zelf erg mooi. 5 was niet scherp volgens de site en 7 had de verkeerde witbalans

Op dit moment is 4 al 3x gedownload en de rest 1x

Veel verdien je niet met microstock, als hobbyist denk ik zo'n 75 dollar in de 2 maand.
Mocht je meer intresse hebben, mail me dan ff persoonlijk...daarvoor is het forum niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het echt heel goed gedaan! Vooral de eerste springt er meteen uit! Mag ik vragen hoe je de belichting hebt gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Gebruik en fotocubes van 75x75 met daarom heen 6x 18watt spaarlampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je 't goed vind gebruik ik nr 1 als achtergrond van mn telefoon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet trouwens niet dat bij gekoelde champagne de glazen vrijwel meteen beslagen. :) Ook daarom zijn veel fotos niet realistisch, dacht ik gister aan toen ik een flesje van 115 euro in moest schenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank|A
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 11:56:
Als je 't goed vind gebruik ik nr 1 als achtergrond van mn telefoon :)
Geen probleem!
Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 13:29:
Vergeet trouwens niet dat bij gekoelde champagne de glazen vrijwel meteen beslagen. :) Ook daarom zijn veel fotos niet realistisch, dacht ik gister aan toen ik een flesje van 115 euro in moest schenken....
tja...als je eens wist wat voor trucjes worden uitgehaald in de voedsel fotografie

[ Voor 50% gewijzigd door Frank|A op 12-12-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ rscmit: Dat is miss dan wel de realiteit maar toch op een foto ziet het er natuurlijk mooier uit als de glazen mooi helder zijn... anders zouden er hele autoshoots komen met auto's die onder de modder zitten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:03:
@ rscmit: Dat is miss dan wel de realiteit maar toch op een foto ziet het er natuurlijk mooier uit als de glazen mooi helder zijn... anders zouden er hele autoshoots komen met auto's die onder de modder zitten :D
Voor sommige auto's en shoots is dat daadwerkelijk een pré... Voor glazen daarentegen ben ik 't er mee eens dat die er zo schoon mogelijk uit moeten zien...
Pagina: 1