Hallo,
Ik wil me graag verder ontwikkelen als Java ontwikkelaar. Ik vraag me hierbij af wat de verschillende functie profielen zijn als Java ontwikkelaar. Als ik naar vacaturesites kijk lees ik vaak dezelfde termen maar worden hele andere profielen gevraagd. Ik wil graag kijken hoeveel overlap en verschillen er in de verschillende functie profielen zitten zodat ik makkelijker kan bepalen welke richting ik op wil.
Kunnen jullie helpen inzicht te geven in de verschillende functieprofielen die er zijn? Misschien kunnen mensen die met Java bezig zijn aangeven wat hun functie inhoudt en welke kennis belangrijk is.
Zijn deze functie profielen vaak direct te koppelen aan de sun certificaten die op http://www.sun.com/training/catalog/developer.xml staan?
Om een (eenvoudige) aanzet te geven, ik denk alvast aan de volgende:
Java user interface ontwikkelaar:
- Kennis van Swing, JSP
- Werkzaamheden: interfaces maken voor (web) applicaties
Java web ontwikkelaar:
- Kennis van Struts, Spring, Hibernate, JSP, JDBC
- Werkzaamheden: ontwikkelen van dynamische websites.
Java software developer:
-
Java system engineer:
- ?
Java embedded system ontwikkelaar:
- implementeren van mobiele applicaties
Java architect
- ontwerpen van een software systeem.
Ik zie graag aanvullingen en correcties
Ik wil me graag verder ontwikkelen als Java ontwikkelaar. Ik vraag me hierbij af wat de verschillende functie profielen zijn als Java ontwikkelaar. Als ik naar vacaturesites kijk lees ik vaak dezelfde termen maar worden hele andere profielen gevraagd. Ik wil graag kijken hoeveel overlap en verschillen er in de verschillende functie profielen zitten zodat ik makkelijker kan bepalen welke richting ik op wil.
Kunnen jullie helpen inzicht te geven in de verschillende functieprofielen die er zijn? Misschien kunnen mensen die met Java bezig zijn aangeven wat hun functie inhoudt en welke kennis belangrijk is.
Zijn deze functie profielen vaak direct te koppelen aan de sun certificaten die op http://www.sun.com/training/catalog/developer.xml staan?
Om een (eenvoudige) aanzet te geven, ik denk alvast aan de volgende:
Java user interface ontwikkelaar:
- Kennis van Swing, JSP
- Werkzaamheden: interfaces maken voor (web) applicaties
Java web ontwikkelaar:
- Kennis van Struts, Spring, Hibernate, JSP, JDBC
- Werkzaamheden: ontwikkelen van dynamische websites.
Java software developer:
-
Java system engineer:
- ?
Java embedded system ontwikkelaar:
- implementeren van mobiele applicaties
Java architect
- ontwerpen van een software systeem.
Ik zie graag aanvullingen en correcties
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2007 23:03 ]